سنگ مرمریت آباده

مرمریت آباده بی موج

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت آباده بی موج سورت کرم روشن، یکی از پر مصرف ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی است. این سنگ عمدتا در فضا های داخلی ساختمان، به خصوص دیوار های راه پله و پارکینگ و همینطور سنگ کف پله استفاده می شود.


مرمریت آباده بی موج کرم روشن

سنگ های مرمریت نوعی از سنگ های آهکی تزئینی هستند که در تم های رنگی مختلف در طبیعت یافت می شوند. مرمریت های کرم رنگ با سطحی یکدست و بدون موج، به دلیل تم رنگی خنثی، مورد پسند اکثر مردم می باشد. یکی از محبوب ترین، قدیمی ترین و پر کاربرد ترین سنگ های ساختمانی، مرمریت آباده بی موج کرم روشن می باشد. سنگ مرمریت آباده سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد که سورت بدون موج آن با ظمینه رنگی کرم و رگه های بسیار ریز طوسی یا طلایی، از سنگ های پر طرفدار ساختمانی محسوب می شود.

این سنگ بسیار زیبا دارای چندین معدن و سورت های متنوع است. این تفاوت سبب شده تا هر کدام از سورت های سنگ آباده، طرح و بافت خاصی داشته باشند. معدن این سنگ در منطقه ابرکوه، از توابع استان یزد واقع شده است. این معدن حدود 80 سینه کار مختلف دارد که در مجموع سالانه بیش از چند صد هزار تن سنگ خام از این معدن استخراج می شود. سنگ مرمریت آباده به دلیل ظاهر زیبا، تم رنگی روشن وقیمت بسیار مناسبی که دارد در دسته سنگ های محبوب صادراتی قرار گرفته است. از دیگر سنگ های محبوب صادراتی این معدن می توان به سنگ مرمریت مینیاتور اشاره کرد. به طور کلی سنگ های آباده در سه سورت سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شوند و این سورت بندی بر اساس ظاهر سنگ و میزان رگه و لکه های سطح سنگ تعیین می گردد.

ویژگی ها و مزایا

یکی از اصلی ترین دلایلی که این سنگ نظر سازندگان و انبوه سازان بسیار زیادی را به خود جلب نموده است، قیمت بسیار مناسب آن می باشد. مرمریت آباده کرم طلایی در دسته ی ارزان ترین سنگ های مرمریت در بازار قرار دارد که کیفیت قابل قبولی نیز دارد.

سنگ آباده سینه کار های بسیار زیادی دارد. ممکن است ظاهر سنگ های اکثر این معادن شبیه به یکدیگر باشند، اما کیفیت سنگ هر معدن به دلیل موقعیت جغرافیایی آن متفاوت است. به عنوان مثال برخی از قسمت های این معدن سنگ زیبایی دارند ولی آهک آن قسمت بالا تر از بقیه قسمت های معدن است. سنگ مرمریت آباده فرآوری شده در کارخانه ی هویدا، آهک بسیار پایینی دارد و جنسیت آن متراکم و استخوانی می باشد.

در زمان فرآوری این سنگ، لایه ی UV بر روی این سنگ قرار می گیرد تا جذب آب سنگ را به حداقل برساند و از طرفی باعث افزایش ماندگاری سنگ گردد. این سنگ مقاومت فشاری مناسبی و همینطور مقاومت سایشی مناسبی نیز دارد.

سنگ مرمریت آباده بی موج با تم رنگی کرم روشن، ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. این سنگ چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کند. به طور کلی از سنگ های مرمریت باید در فضا های داخلی ساختمان استفاده کرد. زیرا نور آفتاب و همینطور بارش باران، با گذر زمان کوتاه چند ساله ای، باعث فرسایش سنگ و از دست رفتن ظاهر زیبا و در نهایت از بین رفتن سنگ می شود.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

به طور کلی سنگ هایی که تم رنگی کرم یکدست بدون موجی دارند، با هر نوع سنگ دیگری به خصوص سنگ های مشکی به خوبی ترکیب می شوند و محیطی فوق العاده دلنشینی را خلق می کنند. از سنگ های محبوب مشکی می توان به سنگ مرمریت نجف آباد و سنگ مرمریت اسپایدر اشاره کرد. این سنگ عمدتا در سایز های 40 طولی، 40در40، سایز های مختلف پله و زیر پله تولید می شود.

سنگ مرمریت آباده کرم بی موج عمدتا در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ بدنه دیوار های داخلی، دیوار پیلوت، لابی و پارکینگ
  • سنگفرش کف پارکینگ
  • استفاده به عنوان سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگ کف آشپزخانه، تراس و مطبخ
  • ساخت مصنوعات سنگی مختلف

توجه فرمایید که کاربری سنگ های مرمریت آباده به عنوان سنگ کف، باید در ساختمان های مسکونی و با رفت و آمد کم باشد، در غیر این صورت شاهد ترک در رگه ها خواهیم بود.

سنگ مرمریت آباده کرم روشن

قیمت سنگ مرمریت آباده کرم بی موج

پارامتر های بسیار زیادی هستند که در قیمت سنگ های مرمریت به خصوص آباده، تاثیر گذار هستند. در ابتدا باید به ابعاد و ضخامت سنگ اشاره کرد. هر چقدر ابعاد و ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. ضخامت استاندارد سنگ های داخلی 1.7 سانت است و برای سنگ های پله ضخامت 2.7 می باشد. کیفیت برش و فرآوری نیز نه تنها در ماندگاری سنگ تاثیر دارد، بلکه بر قیمت نهایی سنگ نیز تاثیر می گذارد.

این سنگ سورت های چندان زیادی ندارد و بر اساس میزان رگه های طوسی و طلایی و همچنین لکه های سنگ تعیین می شود. هر چقدر سنگ یکدست تر و روشن تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. دسته سنگ هایی که ارتفاع پلاک ها اکثرا بلند هستند، قیمت آن دسته نیز بالا تر از دسته های دیگر است. کیفیت ساب نیز بسیار مهم است و به هیچ عنوان نباید علامت تیغ دستگاه برش بر روی این سنگ نمایان باشد. از دیگر عواملی که در قیمت سنگ تاثیر گذار است، فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری است. تقریبا 99 درصد سنگ های آباده با کیفیت صادراتی و داخلی در استان اصفهان با چندین شهرک صنعتی مختلف تولید می شود.

مجموعه سنگ هویدا یکی از تولید کنندگان و تامین کنندگان سنگ آباده در سورت های مختلف با کیفیت صادراتی و داخلی است. اگر قصد خرید این سنگ با قیمت مناسب و کیفیت عالی را دارید، صنایع سنگ هویدا آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ گوهره ممتاز خرم آباد _ مرمریت هرسین سوپر _ سنگ مرمریت آباده ایرجی _ سنگ مرمریت لاشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »