سنگ مرمریت جوشقان شهیادی

سنگ مرمریت سفید جوشقان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت جوشقان با زمینه رنگی سفید همراه با لکه ها و رگه های صورتی می باشد. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و به صورت صیقلی، تیشه ای، بادبر، کات بروکن و … فرآوری می شود. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب و ارزان است.


سنگ مرمریت سفید جوشقان

مرمریت جوشقان دارای تم رنگی سفید است که در سورت های مختلف سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شود. در سورت های سوپر این سنگ، رگه های بسیا ریز صورتی و گلبهی مشاهده می شود. در سطح سورت ممتاز این سنگ، این رگه ها یه مقدار بیشتر شده و لکه های گلبهی یا گل کالباسی بیشتری دیده می شود و در درجات ضعیف تر آن لکه های طوسی و سیاه نیز مشاهده می شود.

این سنگ بسیار زیبا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین سنگ های مرمریت زمینه روشن بازار محسوب می شود که کیفیت بسیار خوبی دارد. سورت های سوپر این سنگ به مرمریت جوشقان شهیادی شهرت دارند که دلیل این نام گذاری، استفاده از این سنگ در برج آزادی (شهیادی) تهران است. این سنگ به دلیل کیفیت خوب آن، به صورت های مختلف صیقلی، تیشه ای، بادبر، کات بروکن و … فرآوری می شود.

مرمریت شهیادی جوشقان (1)

ویژگی های سنگ مرمریت جوشقان

این سنگ بسیار زیبا به عنوان یکی از مستحکم ترین سنگ های مرمریت جهان شناخته می شود و ویژگی های بسیار خوبی دارد. از مزیت های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

مرمریت جوشقان ساب پذیری خوبی دارد و سطح این سنگ براق و درخشان است. تم رنگی سفید و سطح صیقلی این سنگ، نور را به خوبی منعکس کرده و فضای اطراف خود را دلنشین تر و بزرگ تر جلوه می دهد.

این سنگ تراکم بسیار خوب و بالایی دارد. از این رو نسبت به فشار و سایش مقاومت بسیار خوبی دارد. مرمریت جوشقان نسبت به ضربه نیز مقاوم است و در قسمت های مختلف ساختمان کاربرد دارد.

جذب آب پایین این سنگ، سبب شده تا از آن در قسمت های خارجی ساختمان که در معرض رطوبت و بارش باران است، استفاده کنند. البته جذب آب سنگ های مرمریت نسبت به سایر سنگ های ساختمانی خیلی بیشتر است و استفاده از آن در فضای مرطوب و یا بیرونی، سرعت فرسایش و تخریب سنگ را افزایش می دهد.

قیمت بسیار مناسب و تولید انبوه یک سورت مشخص از این سنگ در متراژ های بسیار بالا، از دیگر مزیت های بسیار خوب سنگ مرمریت سفید جوشقان است.

 

کاربرد های سنگ مرمریت جوشقان 

همانطور که اشاره شد، این سنگ به روش های مختلفی فرآوری می شود. سنگ هایی که به صورت صیقلی فرآوری می شوند معمولا در ابعاد پلاک عرض 40 طولی، تایل یا فرشی و حکمی، و سایز های مختلف پله بریده می شوند. از سنگ های تزئینی جوشقان همچون کات بروکن و بادبر در بدنه دیوار های خارجی ساختمان و نمای اصلی ساختمان نیز استفاده می کنند. ترکیب این سنگ با هر متریال دیگری همچون سنگ طرح چوب یا انواع سنگ تراورتن نما، زیبایی خارق العاده ای را بوجود خواهد آورد.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی، دیوار پیلوت و لابی 
  • سنگ کف و بدنه دیوار پارکینگ
  • سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • و …

مرمریت جوشقان گل کالباسی

معدن سنگ جوشقان و قیمت آن

سنگ جوشقان یکی از قدیمی ترین سنگ های مرمریت کشور می باشد که در سال ۱۳۳۳ توسط استاد قنبر رحیمی معروف به ارباب قنبر، پدر صنعت سنگ ایران تاسیس شد. معادن سنگ جوشقان در حومه ی شهر جوشقان در استان اصفهان و نزدیکی شهر میمه واقع شده است. اولین معدن سنگ جوشقان با نام شهیاد بود که بعد ها به خاطر استفاده در برج آزادی به معدن آزادی تغییر نام یافت.

قیمت این سنگ نیز بر اساس پارامتر هایی همچون ابعاد و ضخامت سنگ، سورت سنگ، کیفیت ساب و فرآوری، کیفیت متریال مورد استفاده، کیفیت برش و گونیا بودن سنگ تعیین می شود. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت هرسین _ مرمریت کرم آباده _ سنگ مرمریت خوی _ سنگ سفید سمیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »