تایل مرمریت لاشتر

قیمت سنگ مرمریت لاشتر

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت لاشتر یکی از بی نظیر ترین سنگ های ساختمانی با تم رنگی مشکی مایل به طوسی می باشد. این سنگ به گونه های مختلفی فرآوری می شود و کاربرد های مختلفی در صنعت ساختمان دارد. قیمت سنگ مرمریت لاشتر سوپر نیز بر اساس نحوه ی فرآوری و ابعاد سنگ تعیین می شود.


سنگ مرمریت لاشتر

سنگ لاشتر جزء مستحکم ترین و خاص ترین سنگ های خانواده مرمریت است. تم رنگی این سنگ مشکی مایل به طوسی همراه با خطوط و رگه های سفید می باشد. به دلیل شباهت بسیار زیاد این سنگ به سنگ پیترا گری ایتالیا، این سنگ نیز شهرت و محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است. بعد از تعطیلی معدن پیترا گری ایتالیا، سنگ مرمریت لاشتر با نام pietra gray marble شناخته شد و به سراسر جهان صادر می شود.

به طور کلی مرمریت لاشتر پس از برش و فرآوری در دو سورت گرید A (سوپر و ممتاز) و گرید B (درجه یک) تقسیم بندی می شود. فرآوری های مختلفی بر روی این سنگ انجام می گیرد. از جمله: صیقلی، چرمی، بوش همر، مات، بادبور یا سنگ گیوتین و … . در سطح سنگ های سورت درجه یک، لکه های سوختگی یا رنگ پریدگی و رگه های زردی دیده می شود که از دلایل اصلی افت قیمت سنگ لاشتر محسوب می گردد. از نظر ظاهری، این سنگ شباهت زیادی به سنگ مرمریت مشکی نجف آباد نیز دارد. 

ویژگی های مرمریت مشکی لاشتر

استحکام بسیار عالی این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های مرمریت تیره، سبب گردیده تا مرمریت لاشتر تبدیل به سنگ محبوب جهانی گردد. در کنار آن رنگ و طرح خاص این سنگ و جذب آب بسیار ناچیز این سنگ، از دیگر ویژگی های خوب آن می باشد. از ویژگی های کلی این سنگ باید اشاره کرد به:

سنگ مرمریت مشکی لاشتر تراکم بسیار بالا و فوق العاده خوبی دارد. به همین دلیل این سنگ به صورت صیقلی فرآوری می شود و سطح آن براق و درخشان است. به دلیل تراکم و استحکام عالی این سنگ، موجب شده تا سنگ لاشتر را به روش های مختلف تولید کنند.

این سنگ جذب آب بسیار ناچیز دارد و نسبت به رطوبت نیز مقاوم می باشد. مقاومت این سنگ در برابر فشار نیز بسیار بالا است و اگر در جای مناسب با فرآوری مناسب استفاده شود، ماندگاری فوق العاده بالایی دارد. برخی از سنگفرش های میدان نقش جهان اصفهان که از سنگ لاشتر تیشه ای استفاده شده است و سالیان سال از سلامت خوبی برخوردار است.

قیمت سنگ مرمریت لاشتر نسبت به نمونه های مشابه داخلی و خارجی بسیار مناسب و ارزان است. اگر قصد خرید سنگ اسلب لاشتر، سنگ پله، تایل های فرشی و پلاک طولی این سنگ را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

کاربرد های این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

از این سنگ به دلیل طرح و نقش بسیار خاص و زیبایی که دارد، با ابعاد مختلف اسلب، تایل و پلاک در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند. فرآوری های مختلفی که بر روی این سنگ انجام می شود جهت استفاده از آن در قسمت های خاص ساختمان می باشد. البته باید اشاره نمود به این مورد که این سنگ یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران می باشد که به کشور های مختلف جهان صادر می گردد.

ترکیب این سنگ مشکی بسیار زیبا با سنگ مرمریت هرسین یا سنگ چینی ازنا با زمینه رنگی سفید، زیبایی چشمگیری را به وجود می آورد. از سنگ های مرمریت لاشتر در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. از جمله:

  • نمای اصلی ساختمان و ترکیب با سنگ نمای سفید
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • دیواره لابی هتل ها و سنگ کف
  • سنگ کف مجتمع های تجاری
  • دکوراتیو و ویترین مغازه های لوکس
  • سرویس های بهداشتی
  • سنگ فضای تی وی روم
  • سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان ها و ویلا ها
  • رویه میز، کابینت آشپزخانه و کانتر تاپ ها

سنگ مرمریت مشکی لاشتر سوپر

قیمت سنگ مرمریت لاشتر

پارامتر های مختلفی بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد. مثلا ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. یا مثلا سورت سنگ که میزان پر خط بودن و کم خط بودن سنگ را تعیین می کند. هر چقدر رگه های سطح سنگ کمتر، منظم تر و زیبا تر باشند، قیمت سنگ افزایش می یابد. وجود یا عدم وجود لکه های رنگ پریدگی و رگه های زرد در سطح سنگ، نیز موجب کاهش قیمت سنگ می شود.

یکی از پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت سنگ کیفیت فرآوری و نحوه ی فرآوری سنگ می باشد. بر روی این سنگ فرآوری های مختلفی از جمله صیقلی، بوش همر، چرمی و … انجام می گیرد که کیفیت فرآوری هر کدام از آن ها نیز بسیار مهم می باشد.

اما به طور کلی این سنگ قیمت مناسبی دارد و نه تنها در داخل کشور، بلکه در کل دنیا، مرمریت لاشتر جزء سنگ های پرفروش محسوب می شود. سنگ مرمریت لاشتر در ابعاد اسلب های بوک مچ و فورمچ، تایل های مختلف فرشی، پلاک های عرض 40 و 60 طولی و سایز های مختلف پله به روش های مختلف تولید می شود.

 

معدن سنگ مرمریت لاشتر

معدن این سنگ با استخراج ماهیانه 3000 تن و ذخیره حدود 360،000 تن مرمریت لاشتر در استان اصفهان و در فاصله 35 کیلومتری جنوب اصفهان در منطقه لاشتر، قسمتی از رشته کوه ماهدشت قرار گرفته است. این سنگ جزء محبوب ترین سنگ های مرمریت در جهان قرار دارد و در ابعاد مختلف با ضخامت های مختلف به تمام کشور های دنیا صادر می گردد. از دیگر سنگ های مشابه و باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت گلدن بلک _ مرمریت مشکی بلک رز _ سنگ مرمریت اسپایدر _ اسلب مرمریت سمفونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »