سنگ مرمریت مشکی لاشتر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت مشکی لاشتر دارای تم رنگی طوسی و مشکی همراه با رگه های سفید می باشد. این سنگ شهرت جهانی دارد و در انواع مختلف صیقلی و چرمی در بازار تولید می شود. مرمریت لاشتر در ابعاد مختلف تایل و اسلب به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.


سنگ مرمریت لاشتر

سنگ لاشتر یکی از معروف ترین و خیره کننده ترین سنگ های زمینه مشکی جهان است. تم رنگی این سنگ مشکی مایل به خاکستری همراه با رگه های سفید می باشد. به دلیل شباهت بسیار زیاد این سنگ به مرمریت پیترا گری ایتالیا، این سنگ شهرت جهانی پیدا کرده است و به تمام کشور های دنیا صادر می گردد. به طور کلی مرمریت لاشتر پس از برش و فرآوری در دو سورت گرید A و گریدB  تقسیم بندی می شود. سنگ های گرید A  از سورت بندی بسیار عالی و یکدست برخوردار هستند و قیمت بالاتری نیز دارند. این سنگ ها رگه های کمتر و منظم تری دارند و تم رنگی آن مشکی یکدست است و دچار لکه های سوختگی و رگه های زرد نیستند.

این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت مشکی نجف آباد دارد. مرمریت لاشتر به روش های گوناگونی استخراج می شود از جمله:

  • بوش همر
  • تیشه ای
  • کوبیک
  • صیقلی
  • چرمی
  • بادبر

سنگ مرمریت لاشتر طولی

ویژگی های سنگ مرمریت مشکی لاشتر

سنگ لاشتر از استحکام فوق العاده ای برخوردار است و به دلیل جذب آب بسیار پایین، از آن در قسمت های مختلف بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می کنند. این سنگ را به خاطر کیفیت بسیار خوبی که دارد، به گونه های مختلفی تولید و فرآوری می کنند.

تراکم بسیار بالای این سنگ سبب گردیده تا ساب پذیری فوق العاده خوبی داشته باشد و سطح آن براق و درخشان گردد. این سنگ به دلیل بافت و ساختار بسیار مستحکم، به روش های گوناگونی تولید می شود.

مرمریت لاشتر نسبت به فشار، سایش یا خط و خش، ضربه بسیار مقاوم است و گزینه ی مناسبی برای مکان های پر رفت و آمد محسوب می شود. این سنگ به صورت تیشه ای تولید می شود و در محیط های بیرونی پر رفت و آمد استفاده می شود.

سنگ های مرمریت معمولا برای محیط های بیرونی که در معرض نور خورشید هستند، گزینه ی مناسبی محسوب نمی شوند. اما مرمریت لاشتر در فرآوری های مختلف در محیط های بیرونی استفاده بسیار زیادی می شود.

به طور کلی بهتر است سنگ هایی که برای فضای بیرونی استفاده می شوند، اگر صیقلی هستند حتما نانو شوند تا توسط نور خورشید دچار رنگ پریدگی نشوند. این سنگ ها در هنگام تماس با مواد شیمیایی اسیدی خانگی نیز حساس هستند و جهت استفاده به عنوان سنگ کابینت، حتما نانو آبگریز شوند.

 

کاربرد سنگ مرمریت لاشتر

از این سنگ به دلیل طرح و نقش بسیار خاص و زیبایی که دارد، با ابعاد مختلف اسلب، تایل یا فرشی، اسلب و پلاک عرض 40 و عرض 60 طولی در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند. فرآوری های مختلفی که بر روی این سنگ انجام می شود جهت استفاده از آن در قسمت های خاص ساختمان می باشد.

  • اسلب لاشتر برای تمام بخش های داخلی ساختمان
  • سنگ لاشتر بادبر و گیوتین جهت نمای داخلی و بیرونی
  • مرمریت لاشتر سابیده  جهت استفاده به عنوان سنگ کف و دیوار های داخلی، میز پیشخوان و سنگ کابینت، سرویس های بهداشتی و حمام
  • مرمریت لاشتر بوش همر در فضا های بیرونی ساختمان، نمای ساختمان، محوطه سازی ها، سنگفرش قسمت خارجی ساختمان

اسلب مرمریت لاشتر

قیمت و خرید سنگ لاشتر

پارامتر های مختلفی از جمله ابعاد و ضخامت سنگ، سورت سنگ، کیفیت ساب، برش و فرآوری و … بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. یکی از مهمترین عواملی که بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد نحوه ی فرآوری سنگ می باشد. هر چقدر ابعاد سنگ بیشتر باشد، سنگ از قیمت بیشتری برخوردار است. مثلا سنگ های اسلب از قیمت بالا تری نسبت به ابعاد تایل و پلاک دارند.

 

معدن سنگ مرمریت مشکی لاشتر

معدن این سنگ با استخراج ماهیانه 3000 تن و ذخیره حدود 360،000 تن مرمریت لاشتر در استان اصفهان و در فاصله 35 کیلومتری جنوب اصفهان در منطقه لاشتر قرار گرفته است. این سنگ جزء محبوب ترین سنگ های مرمریت در جهان قرار دارد و در ابعاد اسلب به تمام کشور های دنیا صادر می گردد. جهت خرید سنگ مرمریت مشکی لاشتر با قیمت رقابتی و بسیار مناسب، حتما با ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های مشابه باکیفیت می توان اشاره کرد به:

اسلب مرمریت مارشال _ مرمریت مشکی اسپایدر _ سنگ مرمریت گلدن بلک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »