اسلب مرمریت مشکی ماکو

اسلب مرمریت ماکو

فهرست مطالب این نوشته

اسلب مرمریت ماکو با زمینه رنگی مشکی و خطوط ریز سفید رنگ، جزو سنگ های بسیار لوکس به حساب می آید. معمولا این سنگ را در ابعاد اسلب برش و فرآوری می نمایند.


مرمریت مشکی ماکو

امروزه طراحان و معماران با استفاده از سنگ های مرمریت و گرانیت مشکی، دکوراسیون های داخلی بسیار زیبایی طراحی می کنند. سنگ مرمریت ماکو یکی از معروف ترین و منحصر به فرد ترین سنگ های های زمینه مشکی است که گاها خطوط بسیار ریز و نقطه ها یا به اصطلاح خال های سفید رنگ در سطح آن به صورت پراکنده دیده می شود. مرمریت ماکو به دلیل طرح و نقش بسیار جذاب، معمولا در ابعاد اسلب برش و فرآوری می شود و در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر ظاهری این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت نجف آباد دارد. با این تفاوت که سنگ مشکی نجف آباد رگه های سفید رنگ بیشتری در سطح خود دارد.

این سنگ جزء شناخته شده ترین سنگ های مشکی جهان محسوب می شود و صادرات اسلب مرمریت ماکو به کشور های مختلف جهان، سود قابل توجهی را رقم می زند.

ویژگی اسلب مشکی ماکو

مرمریت ماکو دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشد. از جمله:

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد به همین دلیل جذب آب آن بسیار ناچیز می باشد. از سنگ های اسلب ماکو می توان در قسمت های مرطوب ساختمان همچون سرویس های بهداشتی و حمام ها استفاده نمود.

سنگ مرمریت ماکو در برابر فشار مقاومت بسیار خوبی دارد اما بهتر است از این سنگ به عنوان سنگ کف استفاده نشود. زیرا که مقاومت سایشی این سنگ نسبتا پایین است و به مرور زمان ظاهر زیبای خود را از دست داده و خط و خش پیدا می کند.

مرمریت ماکو بافت بسیار متراکم و مستحکمی دارد و ساب پذیری فوق العاده ی آن سبب درخشندگی و زیبایی منحصر به فرد سنگ می شود.

این سنگ از تم رنگی و ظاهر زیبا و خاصی برخوردار است و از طرفی به دلیل اینکه معدن این سنگ در ایران قرار دارد، قیمت تمام شده سنگ نسبت به سنگ های وارداتی مشکی بسیار مناسب تر است.

 

قیمت اسلب مرمریت ماکو

پارامتر های بسیار زیادی بر تعیین قیمت سنگ های مرمریت تاثیر می گذارد. سنگ های اسلب به دلیل ابعاد بزرگ و پیچیدگی در فرآوری آنها، از قیمت بالاتری نسبت به سنگ های تایل و پلاک برخوردار هستند. قیمت بالاتر این سنگ نسبت به سایر سنگ های مشابه از جمله مرمریت مشکی نجف آباد، سبب گردیده تا این سنگ در دسته ی سنگ های باکیفیت و لوکس قرار گیرد.

پارامتری همچون سورت سنگ و میزان لکه ها و رگه های سطح سنگ بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. هر چقدر این رگه ها و لکه ها کمتر باشد و سطح سنگ یکدست تر باشد قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند.

به طور کلی مرمریت مشکی ماکو ساب پذیری بسیار خوبی دارد. کیفیت ساب سنگ و سطح آینه ای و درخشان آن، نشان از کیفیت خوب فرآوری و استفاده از ساینده های مرغوب در هنگام فرآوری سنگ می باشد.

کاربرد سنگ اسلب مشکی ماکو

از سنگ های اسلب مشکی به خصوص اسلب ماکو می توان در تمام قسمت های داخلی ساختمان استفاده نمود و محیطی زیبا و دلنشین ایجاد کرد. بهتر است از این سنگ در قسمت های کف ساختمان استفاده نشود زیرا به مرور زمان دچار خط و خش می گردد. بهترین سنگ مشکی که می توان از آن در تمام قسمت های ساختمان استفاده نمود سنگ های گرانیت، به خصوص سنگ گرانیت مشکی زبرا می باشد.

  • سنگ کف لابی هتل ها و ورودی ساختمان های مسکونی
  • سرویس های بهداشتی
  • دیوار لابی و فضای داخلی
  • سنگ پشت تلوزیون و فضای تی وی روم
  • حمام ها و رختکن
  • کانتر تاپ و رویه میز های پیشخان
  • ویترین مغازه های لوکس و زیبا

 

معدن مرمریت مشکی ماکو

معدن سنگ ماکو در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی شهر ماکو قرار دارد. این سنگ پس از استخراج از معدن به کارخانجات سنگبری جهت فرآوری منتقل شده و در ابعاد مختلف اسلب و تایل فرآوری می شود. از دیگر سنگ های مرمریت مشکی بسیار زیبا می توان به سنگ مرمریت مجستیک رز و اسلب مرمریت لاشتر اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »