بهترین سنگ برای کف حیاط

فهرست مطالب

انتخاب کفپوش مناسب برای کف حیاط منازل، باغ ها و ویلا ها اهمیت بسیار بالایی دارد. سنگ ها در جنس های مختلفی وجود دارند و به روش های مختلفی فرآوری و تولید می شوند. در این مقاله به بررسی بهترین سنگ برای کف حیاط خواهیم پرداخت.

بهترین سنگ برای کف حیاط

سنگ های ساختمانی در انواع مختلف تراورتن، مرمریت، چینی، گرانیت وجود دارند. این سنگ ها هر کدام از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند و قیمت های مختلفی دارند. حیاط ساختمان ها و منازل به دو صورت کلی هستند.

  • حیاط ماشین رو

در ساختمان های شمالی، ماشین ها برای وارد شدن به پارکینگ ساختمان ها، معمولا از حیاط عبور می کنند. برای انتخاب کفپوش مناسب برای حیاط هایی که ماشین از آنها عبور می کنند، باید از کیفیت و مقاومت سنگ ها آگاه باشید. سنگی انتخاب کنید که نسبت به فشار و سایش مقاومت کافی را دارا باشد و دچار شکستگی و ترک خوردگی نشود.

  • حیاط خلوت

در ساختمان های جنوبی، حیاط های پشتی ساختمان ها تنها محل رفت و آمد و استراحت افراد ساختمان است. شما می توانید برای کف حیاط حیاط خلوت ساختمان ها از سنگ هایی استفاده کنید که نیاز به تحمل فشار کمتری نسبت به کفپوش پارکینگ دارند.

ویژگی های کلی سنگ کف حیاط

کفپوش حیاط ساختمان ها و ویلا ها، در مجاورت تابش نور خورشید و بارش برف و باران است. از این رو علاوه بر زیبایی و قیمت مناسب، باید سنگی انتخاب شود که ویژگی های کلی زیر را داشته باشد.

  • مقاومت کافی در برابر فشار و سایش
  • مقاوم در برابر رطوبت و باران
  • مقاومت کافی در برابر سرما و یخ زدگی
  • عدم لغزنده بودن سنگ و لیز خوردن افراد
  • ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه های آن
  • ضخامت کافی و استاندارد متناسب با کاربری حیاط
  • زیبایی و قیمت مناسب
  • قابلیت ساب زدن سنگ های صیقلی هر چند سال یکبار

سنگ گرانیت کف حیاط

گرانیت ها مقاوم ترین سنگ های ساختمانی هستند که تمام ویژگی های فوق را دارند. این سنگ ها عمدتا تم رنگی طوسی با بافت گل پنبه ای دارند. سنگ های گرانیت با ضخامت 1.7 سانتی متر برای کف حیاط با کفسازی مناسب، انتخاب ایده آلی هستند. از بهترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سنگ گرانیت سفید نطنز
  2. سنگ گرانیت نهبندان
  3. گرانیت مروارید مشهد

سنگ های گرانیت به صورت صیقلی، فلیم شده و شیار دار تولید می شوند. فلیم کردن سنگ همان آتشخور کردن سنگ است که بافت سنگ را غیر لغزنده می کند و سطحی جذاب به سنگ می بخشد.

با ایجاد شیار های مختلف بر روی سنگ های گرانیت، می توان علاوه بر زیبایی، اصطکاک کافی را ایجاد کرد و مانع لیز خورد افراد شد.

سنگ تراورتن کف حیاط

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی هستند که دارای بافت متخلخل با وزن بسیار سبک هستند. این سنگ ها جذب آب متوسطی دارند و برای کف حیاط های پشتی ساختمان که ماشین عبور نمی کند، مناسب هستند. تراورتن ها در رنگ های مختلف موجود هستند و به صورت صیقلی در ابعاد طول و عرض 40 سانتی متر و کوچک تر موجود هستند.

سنگ های تراورتن فرشی قیمت بسیار مناسبی دارند. اما ما این سنگ ها را برای حیاط مناطق سردسیر کشور یا مناطقی که رطوبت بالایی دارند توصیه نمی کنیم. همینطور به دلیل اینکه عمده ی سنگ های تراورتن با ضخامت 1.8 سانتی متر موجود هستند و بافت متخلخلی که دارند، مقاومت فشاری کمی دارند و برای قسمت هایی که ماشین عبور می کند، چندان توصیه نمی شود.

سنگ چینی و سنگ مرمریت کف حیاط

سنگ های مرمریت و سنگ های چینی در واقع از یک خانواده سنگ هستند. با این تفاوت که مرمریت ها آهک بالایی دارند و همینطور جذب آبشان بیشتر از سنگ های چینی است. سنگ های چینی نسبت به رطوبت، فشار و سایش، فوق العاده مقاوم تر از سنگ های مرمریت هستند.

این سنگ ها به روش های مختلف صیقلی، تیشه ای و بوش همر تولید می شوند. از بهترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سنگ چینی نیریز
  2. سنگ چینی ازنا
  3. سنگ چینی لایبید
  4. سنگ مرمریت هرسین
  5. مرمریت لاشتر بوش همر
  6. سنگ طرح چوب
  7. سنگ گوهره ممتاز

از سنگ های مرمریت و چینی می توانید با ضخامت 1.8 سانتی متر به بالا برای حیاط های پشتی و حیاط های ماشین رو استفاده کنید.

انواع سنگ های تزئینی مناسب کف حیاط

1- سنگ های کوبیک

کوبیک به سنگ هایی مکعب شکل گفته می شود که در ابعاد 10در10 با ضخامت 5 سانتی متر یا 10 سانتی متر تولید می شوند. سنگ های کوبیک به دو صورت چهار وجه منظم و 6 وجه منظم تولید می شوند و در جنس های گرانیت، مرمریت و تراورتن موجود هستند.

این سنگ ها مقاومت بسیار بالایی دارند و بهترین انتخاب برای حیاط ویلا و باغ ها محسوب می شوند. سنگ های کوبیک به دو صورت ملاتی و خشکه چینی قابل اجرا هستند.

2- سنگ های لاشه

سنگ های لاشه، سنگ های مالون و سنگ های ورقه ای، به سنگ هایی گفته می شود شکل هندسی خاصی ندارند و ضخامت این سنگ ها از 1.7 سانتی متر تا 2.5 سانتی متر معمولا وجود دارد. سنگ های لاشه قیمت بسیار مناسبی دارند و در برابر شرایط مختلف جوی و همینطور فشار، مقاومت کافی را دارا می باشند.

3- قلوه سنگ های تزئینی

قلوه سنگ های ریز تزئینی با اندازه ی حدودی بادام و گردو وجود دارند. این سنگ ها قیمت اقتصادی و مناسبی دارند و در رنگ های مختلف سفید، مشکی و طوسی وجود دارند.

4- سنگ های بادبر

بادبر ها سنگ هایی با ابعاد 15در30 و بزرگتر که سطح شان معمولا صیقلی با چهار گوشه ی لب پر می باشند. این سنگ ها با ضخامت 1.8 سانتی متر به بالا تولید می شوند.  سنگ های بادبر در جنس های مختلف تراورتن و مرمریت تولید می شوند و از لحاظ قیمتی، بسیار مناسب هستند.

خرید سنگ مناسب کف حیاط

پارمتر های مختلفی در تعیین قیمت سنگ های مناسب کف حیاط تاثیر گذار است. قبل از خرید مقاله ی فوق را مطالعه کنید. چرا که یک انتخاب اشتباه برای کفپوش حیاط، دو یا سه سال دیگر شما را مجبور به هزینه ی چند برابری برای تعویض سنگ کف حیاط می کند. از اصلی ترین عواملی که در قیمت سنگ حیاط تاثیر گذار است، عبارتند از:

  • ابعاد و ضخامت سنگ

ابعاد سنگ ها هر چقدر کوچکتر باشد، علاوه بر اینکه سنگ ها قیمت مناسب تری دارند، در زمان شیب بندی سنگکار شیب کافی را به درستی می تواند اعمال کند. ضخامت سنگ ها ترجیها 1.7 سانتی متر تا 3 سانتی متر باشد. البته جنس سنگ متناسب با ضخامت سنگ ها تعیین می شود.

  • نحوه ی ساب و فرآوری

فرآوری های مختلف صیقلی، تیشه ای، بوش همر، فلیم، سند پلاست و … تاثیر زیادی در قیمت سنگ ها می گذارد.

  • کیفیت برش سنگ

کیفیت برش به معنای ضخامت دقیق سنگ ها و ابعاد دقیق بدون لب پریدگی و شکستگی است.

  • سورت و درجه سنگ

سنگ های ریز بار معمولا سورت بندی خاصی ندارند. اما هر چقدر بازی رنگ سنگ ها کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد.

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی  –  0913428981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ مناسب پشت بام
مقالات

سنگ مناسب پشت بام

از گذشته تا به امروز برای کفپوش پشت بام خانه ها از موزاییک و یا سنگ های طبیعی استفاده می کردند. در این مقاله به

ادامه مطلب »