معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

معیاب گرانیت مروارید مشهد

فهرست مطالب

یکی از نمونه سنگ های محبوب و پر طرفدار کشور ایران، گرانیت مروارید مشهد با بافت گل پنبه ای زیبا است. بهترین ویژگی این سنگ قیمت بسیار مناسب آن در کنار مقاومت مناسب و ظاهر زیبا و یکدست آن است. اما در این مقاله با برخی از معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد نیز آشنا خواهیم شد.

مشخصات ظاهری سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ گرانیت مروارید مشهد دارای زمینه رنگی طوسی روشن همراه با دانه بندی ریز طوسی تیره و سفید است. این سنگ در دسته سنگ های گرانیت گل پنبه ای بازار قرار دارد و از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ گرانیت سفید نطنز دارد. این سنگ بسیار زیبا به دلیل مقاومت فشاری و سایشی مناسب در کنار قیمت بسیار مناسب آن، نظر اکثر انبوه سازان را به خود جلب کرده است.

این سنگ در سه سورت ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. سورت های ممتاز آن ظاهر یکدست و زیبایی دارند و سورت های درج یک و دو از لکه های تیره و شالی های سفید یا طوسی برخوردار هستند. گرانیت مروارید مشهد در ابعاد مختلف و ضخامت های مختلف به کشور های بسیار زیادی از جمله عراق، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان، روسیه و … صادر می شود.

یکی دیگر از ویژگی های خوب این سنگ، قابلیت فرآوری به روش های مختلف صیقلی و فلیم شده است. این سنگ در ابعاد کوبیک نیز تولید می شود که جهت محوطه سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. گرانیت مروارید مشهد دارای معایبی نیز است که در ادامه به تک تک آنها اشاره خواهیم کرد. در ضمن می توانید از همینجا قیمت سنگ گرانیت مروارید مشهد را ببینید یا برای ثبت سفارش های صادراتی با ما تماس بگیرید.

معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

درصد جذب آب بالا

جذب آب بالای این سنگ باعث بروز مشکلاتی در ساختمان می شود.

احتمال شوره زدن و نفوظ سایر املاح ملات از پشت سنگ به جلوی نما وجود دارد. این سنگ ممکن است دچار زنگ زدگی اسکوپ شود و این زنگ زدگی به سطح بیرونی سنگ منتقل شود.

به دلیل جذب آب بالای این سنگ، ممکن است زمانی که در نمای ساختمان استفاده شده است و در زمان بارندگی، رطوبت از بیرون به دیوار های گچی نفوظ پیدا کند و باعث تغییر رنگ گچ ساختمان شود. توصیه می شود از گرانیت مروارید مشهد در نمای بیرونی مناطق مرطوب استفاده نشود.

کالیبر نبودن و دقیق نبودن ابعاد اندازه گیری سنگ

از آنجایی که گرانیت مروارید مشهد در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارد، نظارت خیلی دقیقی بر روی برشکاری و تولید آن صورت نمی گیرد. استفاده از قله بر های قدیمی در کارخانجات، موجب بروز خطا هایی در زمان برش و عدم وجود کالیبر، در ابعاد سنگ در حد چند میلیمتر ممکن است خطا داشته باشد. البته نباید وحشت کنید که سنگ صادراتی یا مصارف داخلی شما، کمتر از حدی که محاسبه کردید باشد. بلکه این خطا  فقط باعث بزرگتر شدن سنگ می شود که این موضوع یک ناهنجاری محسوب می شود. البته باید گفت که امروزه کارخانجاتی هستند که این سنگ را با کیفیت برش استاندارد و گونیا فرآوری می کنند.

ضریب بالای انتقال حرارت در سنگ گرانیت مروارید مشهد

بالا بودن ضریب انتقال حرارت، باعث می شود که استفاده از این سنگ برای کف ساختمان هایی که گرمایش از کف اجرا کرده اند، موثر باشد. ولی از طرفی نسبت به سایر سنگ های گرانیت، حرارت بیشتری را از خود عبور می دهد و نمی تواند به خوبی نقش عایق حرارتی را ایفا کند.

نصب و اجرای پر زحمت

از آنجایی که این سنگ جذب آب بالایی دارد، در زمان اجرا به روش دوغابی ممکن است به مشکل بر بخورید، زیرا که آب و سیمان نمی توانند به خوبی سنگ گرانیت مروارید مشهد را نگه دارند. برای اجرای این سنگ می توانید به صورت خشک اقدام به نصب کنید و از اسکوپ های گالوانیزه استفاده کنید.

تغییر رنگ در روز های برفی و بارانی

مشکل تغییر رنگ در زمان خیس شدن آن در نما، به دلیل جذب آب بالای آن است. زمانی که سنگ خیس می شود، ظاهر سنگ تیره تر و احتمالا بد رنگ شود. البته باید بدانید که این مشکل بر تمام سنگ های گرانیت روشن اتفاق می افتد.

غیر قابل استفاده در بیمارستان ها

یکی از معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد این است که در صورتی که در برابر امواج پرتو گاما یا ایکس قرار بگیرد، از خود امواج رادیواکتیوی سرطان زا تولید می کند. این تشعشعات ممکن است سرطان زا باشد.

برای محیط های آزمایشگاهی نیز استفاده از این سنگ توصیه نمی شود. اما برای ساختمان های مسکونی استفاده از این سنگ هیچ مشکلی ندارد و اگر این سنگ به صورت خودکار از خود اشعه تولید می کرد، دولت به هیچ عنوان اجازه ی بهره برداری از معدن را نمی داد.

لک پذیری بالا

از دیگر معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد می توان به لک پذیری و واکنش نشان دادن آن نسبت به روغن یا مواد اسیدی یا قلیایی اشاره کرد. از این سنگ بهتر است در کف رستوران ها یا مکانیکی ها استفاده نشود.

کاربرد ها و مزایا

با توجه معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد، باید بدانیم که از این سنگ می توان در کدام قسمت ساختمان استفاده کرد. گرانیت مروارید مقاومت فشاری و سایشی مناسبی دارد و تولید آن در ابعاد و ضخامت های مختلف، کاربرد های گوناگونی در صنعت ساختمان و شهرسازی دارد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف صحن حرم امام رضا (ع)
  • سنگ کف پارکینگ ساختمان
  • تولید جدول های سنگی
  • استفاده در محوطه سازی ها و پارک ها
  • سنگ پله و دیوار راه پله
  • رویه کابینت و میز های پیشخوان دولتی
  • سنگ کف پشت بام

این سنگ به صورت صیقلی، فلیم شده و کوبیک در صنایع سنگ هویدا با بهترین قیمت و همراه با تولید توسط بروز ترین دستگاه ها، آماده فروش است. از دیگر سنگ های این مجموعه می توان به سنگ گرانیت نهبندان آستان و گرانیت مشکی نطنز اشاره کرد.

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی  –  0913428981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ مناسب پشت بام
مقالات

سنگ مناسب پشت بام

از گذشته تا به امروز برای کفپوش پشت بام خانه ها از موزاییک و یا سنگ های طبیعی استفاده می کردند. در این مقاله به

ادامه مطلب »