معایب سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا سوپر

فهرست مطالب

سنگ چینی ازنا یکی از زیبا ترین و سفید ترین سنگ های ساختمانی است که از لحاظ کیفی بسیار مقاوم است. این سنگ در تمامی قسمت های ساختمان قابل استفاده است. اما همانند تمامی سنگ های ساختمانی از مزایا و معایبی نیز برخوردار است. در این مقاله به معرفی برخی از معایب سنگ چینی ازنا اشاره خواهیم کرد.

سنگ چینی ازنا

سنگ ازنا یکی از مشهور ترین سنگ های کریستالین ماربل ایرانی است که از تم رنگی سفید همراه با خطوط مورب طوسی تشکیل شده است. این سنگ به چینی ارباب نیز شهرت دارد و دلیل آن هم این است که اولین بار معدن سنگ ازنا توسط مرحوم حاج ارباب قنبر رحیمی به بهره برداری رسید.

سنگ های چینی از خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شوند که به دلیل بافت کریستالی، از مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. معدن سنگ چینی ازنا در استان لرستان و در 25 کیلومتری شهر درود واقع شده است. این سنگ در ابعاد مختلف فرشی، طولی و اسلب تولید می شود.

مزیت های سنگ ازنا

  • تراکم بالا و مقاومت فشاری و سایشی بسیار عالی
  • ساب پذیری براق و درخشان
  • جذب آب بسیار ناچیز
  • طرح و نقش جذاب با قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ
  • عدم لک پذیری در برابر موادی همچون قهوه، چربی یا چایی

معایب سنگ چینی ازنا

  • منابع تامین سنگ ازنا محدود است و سورت های باکیفیت این سنگ به صورت کوپ به کشور های مختلف صادر می شود.
  • مقداری ترد و شکننده است و در زمان فرآوری باید از مواد اپوکسی باکیفیت استفاده شود.
  • در برابر مواد اسیدی قوی واکنش پذیر است و ساب سنگ آسیب می بیند. در صورتی که مواد اسیدی قوی روی سنگ ریخته می شود، سریع با یک دستمال تمیز کنید.
  • قیمت آن در مقایسه با سایر سنگ های چینی سفید، بیشتر است.
  • به دلیل جذب آب پایین، چسبندگی سختی با ملات پیدا می کند و در حین اجرا باید از اسکوپ و چسب های باکیفیت استفاده کنید.

بر طرف کردن رنگ پریدگی سنگ کف

رنگ پردیدگی به مرور زمان در اثر سایش و رفت و آمد، از معایب سنگ چینی ازنا است. سنگ های ازنا اگر به عنوان سنگفرش قسمت های پر تردد ساختمان استفاده شوند، با گذشت سه الی چهار سال، ممکن است دچار رنگ پریدگی شوند. با کفسابی می توان ظاهر سنگ را دوباره به روز اول جذاب و درخشان تبدیل کرد.

خرید سنگ ازنا با قیمت مناسب تر

سنگ چینی ازنا در ابعاد مختلف تولید می شود. ابعاد 40 در 40 و 40 طولی و سایز های ریز تر، قیمت مناسب تری دارند. قیمت سنگ های 60 در 60 یه مقدار بیشتر و سنگ های اسلب ازنا به دلیل قیمت بالایی که دارند، عمدتا در پروژه های لوکس استفاده می شوند. اگر قصد خرید این سنگ با قیمت مناسب را دارید، می توانید این سنگ را در سورت های ممتاز و درجه یک در ابعاد 40 طولی و سایز های مختلف فرشی از صنایع سنگ هویدا تهیه کنید.

سنگ های مشابه

به طور کلی اکثر سنگ های چینی از تم رنگی روشن و سفید برخوردار هستند. سنگ ازنا نیز از نظر ظاهری، شباهت زیادی به برخی از سورت های سنگ های زیر دارد.

اگر قصد خرید خرید سنگ سفید همچون ازنا را دارید اما به دلیل قیمت بالای آن، توانایی خرید ندارید، می توانید سنگ های مشابه آن با کیفیت تقریبا مشابه را با قیمتی کمتر تهیه کنید.

کاربرد سنگ ازنا در ساختمان

از سنگ چینی ازنا می توان در کلیه قسمت های داخلی ساختمان و همینطور نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. ترکیب این سنگ با سنگ گرانیت مشکی نطنز در نما های مدرن، امروزه زیاد دیده می شود. از کاربرد های کلی آن می توان اشاره کرد به:

  • نمای اصلی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • دستگاه پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگفرش محوطه بیرونی
  • سنگ کف ساختمان در ابعاد تایل و اسلب

این سنگ معمولا در پروژه های لوکس مصرف می شود. از آنجایی که قیمت اسلب چینی ازنا نسبت به سنگ های مشابه خود، بالاتر است در پروژه های معمولی استفاده از آن مقرون به صرفه نیست. از سنگ اسلب سفید ازنا به عنوان سنگ کف در پروژه های مسکونی ساختمان های لوکس، هتل ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تجاری و فروشگاه های مجلل استفاده می شود.

نکات اجرایی و روش های ارسال

اگرچه این سنگ مقاومت فوق العاده بالایی دارد، اما به دلیل بافت کریستالی که دارد، بسیار تٌرد و شکننده است و موقع حمل و نقل، بارگیری و تخلیه باید مراقب شکستن آن باشید. این سنگ همانطور که گفته شد، جذب آب پایینی دارد. در زمان اجرای اسلب ازنا، تور فایبرمش پشت سنگ را زخمی کنید تا ملات به خوبی به سنگ بچسبد.

در زمان ساخت ملات و دوغاب برای نصب سنگ، از چسب بتن استفاده کنید تا چسبندگی بهتری ایجاد شود. روش های ارسال سنگ های تایل به صورت فله داخل کامیون چیده می شوند. سنگ های اسلب نیز با پالت های فلزی استاندارد بسته بندی می شوند و با کامیون به پروژه ارسال می شوند.

قیمت سنگ چینی ازنا به چه عواملی بستگی دارد؟

پارامتر هایی مختلفی در تعیین قیمت سنگ ازنا تاثیر گذار است. سنگ های اسلب ازنا هر چقدر ابعاد بزرگتری داشته باشند، قیمتشان بیشتر می شود. همینطور سورت سنگ و میزان یکدستی و سفید سنگ با رگه های کمتر، موجب افزایش قیمت سنگ می شود.

کیفیت برش و گونیا بودن سنگ، عدم لب پریدگی و ترک خوردگی تاثیر زیادی در تعیین قیمت سنگ دارد.

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی  –  0913428981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ مناسب پشت بام
مقالات

سنگ مناسب پشت بام

از گذشته تا به امروز برای کفپوش پشت بام خانه ها از موزاییک و یا سنگ های طبیعی استفاده می کردند. در این مقاله به

ادامه مطلب »