سنگ نما برای ویلا

پرطرفدار ترین سنگ نما برای ویلا در شمال

فهرست مطالب این نوشته

یکی از سوالات بسیار متداول سازندگان و طراحان این است که چه نوع سنگی برای نمای ساختمان یا ویلای خود انتخاب کنند که دارای برخی ویژگی مانند زیبایی،استحکام و مهمتر از همه سازگار با شرایط محیط باشد تا بتواند بیشترین عمر مفید را داشته باشد. در این مقاله به معرفی برخی از پر طرفدار ترین سنگ نما برای ویلا می پردازیم.


بهترین سنگ نما برای ویلا

سوالی که امروزه در بین سازندگان و طراحان رواج دارد این است که چه سنگی را برای نمای بیرونی ساختمان یا ویلا انتخاب کنیم تا علاوه بر زیبایی،استحکام و ماندگاری بالایی نیز داشته باشد. سنگ های تراورتن میتوانند بهترین گزینه برای نمای ویلا و ساختمان ها باشند. 

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی.در بافت این سنگ خلل و خرج هایی وجود دارد که باعث می شود ملات بهتر به پشت سنگ بچسبد. این سنگ ها تنوع رنگی بسیار بالایی دارد.هر چه سنگ روشن تر و بدون لکه تر باشد،قیمت آن بیشتر است. البته ای سنگ ها باید طبق شرایط آب و هوایی منطقه و طرح کلی نما انتخاب شوند. زیرا برخی از سنگ ها با گذشت زمان دچار شوره می شوند و یا برخی از سنگ ها مناسب اجرای نما های برجسته ی رومی نیستند. به عنوان مثال سنگ هایی همچون ترامیت سفید نما، انواع مختلفی دارند. اما جنسیت این سنگ ها آهک بالایی دارند و به هیچ عنوان برای نما های بیرونی مناطق مرطوب توصیه نمی شود. اگرچه امروزه از سنگ های ترامیت در نمای ویلا های شمال کشور استفاده می کنند که تنها برای یک سال زیبایی خود را حفظ می کند.

معمولا سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج و به روش صیقلی یا چرمی تولید و فرآوری می شوند. در ایران و در اکثر نما های کلاسیک، سنگ های بدون موج محبوبیت زیادی دارند و در نما های مدرن، از سنگ های موجدار نیز استفاده می شود. در ادامه به معرفی برخی از بهترین سنگ های نما برای ویلا در شمال کشور می پردازیم.

سنگ تراورتن نما برای ویلا با تم رنگی کرم عسلی

سنگ تراورتن عباس آباد

در میان سنگ های تراورتن سفید موجود در بازار، بهترین سنگ، تراورتن سفید عباس آباد است. این سنگ جنسیت فوق العاده عالی و بافت استخوانی دارد و سطح ساب پذیر عالی و براقی دارد. سنگ عباس آباد از معادن شهر محلات واقع در استان مرکزی استخراج می شود و دارای سورت های متنوع و مختلفی می باشد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. 

سنگ های تراورتن سفید، قابلیت تلفیق و ترکیب با هر نوع متریال دیگری برای اجرای نما های مدرن را دارند. تولید انبوه این سنگ در شهرک های صنعتی استان اصفهان و شهرک صنعتی محلات است. قیمت سورت های سوپر تراورتن عباس آباد به دلیل کم نظیر بودن این سنگ، بالا است. از دیگر سنگ های مشابه با قیمت مناسب تر می توان به سنگ تراورتن ابیانه اشاره کرد.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

تراورتن کرم روشن تکاب

سنگ تراورتن تکاب از دیگر سنگ های پر طرفدار و محبوب ایرانی ها در اجرای انواع نما های رومی و کلاسیک است. این سنگ دارای تم رنگی کرم و کرم عسلی است و بهترین ویژگی آن، جنس متراکم و استخوانی این سنگ است. سنگ تراورتن کرم تکاب قد و پای بلند و شمش دارد و این نشان دهنده ی سلامت بسیار خوب سنگ است. این سنگ نیز به دو صورت موجدار و بی موج تولید می شود که سنگ هر کدام زیبایی های خیره کننده ی منحصر به فرد خود را دارند. از لحاظ قیمتی، این سنگ در مقایسه با سنگ های تراورتن مشابه خود، قیمت بسیار مناسبی دارد. برای اطلاع از انواع سورت های مختلف این سنگ، با ما تماس بگیرید.

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن بمانی نژاد

تراورتن بمانی از معادن استان یزد استخراج می شود و در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های تراورتن با زمینه کرم عسلی بازار قرار دارد. این سنگ جنس استخوانی دارد و در هنگام برش کاری و ابزار زنی دچار ترک و شکستگی نمی شود. ساب پذیری تراورتن بمانی فوق العاده است و سطح براق آن، نور را به خوبی منعکس می کند. در سطح این سنگ هاله ها و موج های بسیار زیبا و جذابی مشاهده می شود. سنگ تراورتن بمانی به صورت های بی موج، موجدار و موج پیچ در کارخانجات تولید و به فروش می رسد. ارتفاع سنگ های طولی تراورتن بمانی نیز بلند و بسیار خوب است.

استان یزد معادن بسیار زیادی از سنگ تراورتن را در خود جای داده است، اما بهترین سنگ تراورتن یزد که به هیچ عنوان دچار شوره نمی شود، سنگ تراورتن بمانی یزد است.

سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

برخی دیگر از سنگ های تراورتن باکیفیت

به طور کلی سنگ هایی که از معادن شهر محلات استخراج می شوند، همگی کیفیت قابل قبول و بسیار خوبی برای استفاده در نمای ویلا در مناطق مرطوب و سردسیر را دارند. به عنوان مثال می توان اشاره کرد به:

از دیگر سنگ های تراورتن نیز می توان در نمای ساختمان و ویلا استفاده کرد. اما مسئله ای که بسیار مهم است آن است که سنگ از کیفیت فرآوری خوبی برخوردار باشد و متریال مرغوبی در هنگام فرآیند تولید آن استفاده کرده باشند. زیرا هر چقدر مواد رزین و اپوکسی کیفیت بهتری داشته باشند، ماندگاری سنگ افزایش می یابد و سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند. برای مشاوره و انتخاب سنگ نما برای ویلا و باغ خود می توانید با ما تماس بگیرید.

بهترین نما برای ویلا می تواند به سبک رومی یا مدرن باشد و از بهترین متریال استفاده شود. سنگ نما ویلا مدرن یا کلاسیک نه تنها باید کیفیت خوبی داشته باشد، بلکه با بهترین متریال فرآوری شده باشد. ما در این مقاله به بهترین سنگ های نما برای شمال اشاره کردیم. برای مشاهده ی نمای سنگ ویلای شمال می توانید در اینترنت نمونه های زیادی مشاهده کنید.

 

قیمت سنگ تراورتن نما

قیمت سنگ های تراورتن، به عواملی چون ضخامت،ابعاد،رنگ و طرح،کیفیت ساب و نوع فرآوری بستگی دارد.

هر چقدر قد و پا یا ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. تم رنگی سنگ ها نیز هر چقدر روشن تر و مایل به سفید باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. سورت سنگ نیز اهمیت بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی دارد و هر چقدر سطح سنگ پاک تر و بدون لکه و رگه باشد و از طرفی سورت بندی دقیق باشد، بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد.

برخی از تولید کنندگان، سنگ های تراورتن را کوره می کنند. کوره کردن سنگ بدین معنا است که سنگ تراورتن را داخل کوره هایی قرار می دهند که حرارت و گرمای زیادی به سنگ اعمال می شود. سنگ هایی که کوره می شوند رنگشان چند درجه روشن تر می شود. اما سنگ های کوره شده، مقاومت خود را از دست می دهند و به اصطلاح ترد و شکننده می شوند.

بهترین سنگ نما برای شمال، سنگی است که علاوه بر ظاهر زیبا، ماندگاری بسیار خوب و قیمت مناسبی داشته باشد. نمای سنگ ویلای شمال شما اگر از سنگ مرغوبی استفاده شود، تا سالیان سال جلوه ی زیبا و دلنشینی به محیط اطراف خود می بخشد. سنگ نما ویلا مدرن یا کلاسیک با بهترین قیمت را از ما خریداری کنید. قیمت سنگ های تراورتن ذکر شده در قسمت فوق از متری 300 تومان شروع می شود و تا متری 3 میلیون تومان (برای سنگ های سفید سوپر) ادامه می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط