مرمریت آباده موج دار

قیمت:

قیمت اصلی 370,000 تومان بود.قیمت فعلی 345,000 تومان است.

سنگ مرمریت آباده موج دار یا امواج ظاهر کرم و براقی دارد و به دلیل قیمت بسیار مناسب، جزو سنگ های پر طرفدار برای نمای داخلی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی است. این سنگ در میان انبوه سازان شهرت فرآوانی دارد.

توضیحات تکمیلی

تم رنگی

کرم

سورت

سوپر ممتاز

اندازه سنگ

پله, حکمی, طولی

فینیشینگ

سابیده

معدن

صداقت کیش و میلاد

شرایط پرداخت

نقد و اقساط

تصویر سنگ مرمریت آباده موج دار

اشتراک گذاری

توضیحات

مرمریت آباده موج دار یا امواج با تم رنگی کرم و رگه های کرم سبز یا صورتی انتخابی مقرون به صرفه برای قسمت مشاعات ساختمان و راه پله محسوب می شود. این سنگ قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوبی دارد.

مرمریت آباده موج دار

سنگ های مرمریت دارای ساختاری آهکی هستند که بهترین کاربرد را در نما های داخلی ساختمان دارند. در این میان، سنگ مرمریت آباده موج دار یا امواج (Abadeh Marble) یکی از انواع مرمریت آباده است که به دلیل طرح و نقش زیبا، کیفیت خوب و قیمت مناسب، امروزه در میان سازندگان شهرت فرآوانی پیدا کرده است.

مشخصات ظاهری

مرمریت آباده موج دار دارای تم رنگی کرم روشن با رگه ها یا موج های کرم صورتی است و بافت گل پنبه ای گاها در سطح سنگ مشاهده می شود. این سنگ براقیت و شفافیت بسیار خوبی دارد و به خوبی با سنگ های مرمریت مشکی، از جمله مرمریت مشکی دهبید ترکیب می شود. این سنگ به مرمریت امواج در بازار نیز شهرت دارد.

ویژگی ها مثبت و منفی

برای استحکام بخشیدن به سنگ آباده و همچنین برای افزایش براقیت آن، از اپوکسی و رزین استفاده می شود. در زمان خرید به این نکته توجه کنید که حفره ها و رگه های موجود در سطح سنگ، کاملا پر شده باشد و در زمان دست کشیدن بر روی سنگ، ناخن انگشت زبری خاصی احساس نکند. این سنگ از مزایا و معایبی برخوردار است.

مزایا

  • ساب پذیری مناسب و سطح براق
  • ظاهر یکدست و قابل تامین در متراژ بالا
  • قیمت بسیار مناسب
  • مقاومت فشاری بالا

معایب

  1. سنگ های مرمریت مخصوصا آباده به دلیل خاصیت آهکی و درصد جذب آب بالا، برای نما های بیرونی ساختمان توصیه نمی شود.
  2. استفاده از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن این سنگ، ظاهر زیبا و ساب براق سنگ را از بین می برد.
  3. مقاومت سایشی این سنگ پایین است و برای مکان های پر رفت و آمد و کف پارکینگ، توصیه نمی شود.

آنالیز و مشخصات فیزیکی

تخلخلوزنجذب آبمقاومت فشاریمقاومت سایشی
حداقل میزان مطلوبpetty2.50.35002.5
حداکثر میزان مطلوب2.52.81.515006
مرمریت آباده0.852.60.458003

کاربرد سنگ مرمریت آباده امواج

بهترین کاربرد سنگ های مرمریت، استفاده در فضا های داخلی ساختمان به خصوص قسمت مشاعات ساختمان است. از آنجایی که این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد، انتخاب طراحان و پیمانکاران مجتمع های مسکونی برای فضا های داخلی مخصوصا راه پله و پارکینگ است.

از این سنگ بیشتر به عنوان سنگ کف پله و بدنه دیوار راه پله استفاده می شود. استفاده به عنوان پوشش دیوار های پارکینگ ساختمان و لابی، از دیگر کاربرد های عمده ی مرمریت آباده موج دار است.

  • دیوار پارکینگ و لابی ساختمان
  • سنگ کف پله و بقل پله
  • استفاده در دکوراسیون های داخلی
  • سنگ کف مکان های کم تردد و به دور از رطوبت یا نور خورشید

موارد منع استفاده از سنگ مرمریت امواج آباده

  • سنگ کف مکان های پر تردد

از این سنگ به عنوان سنگ کف لابی و واحد های مسکونی نیز استفاده می شود. از این سنگ به عنوان کفپوش پارکینگ نیز استفاده می کنند که چندان توصیه نمی شود.

  • سرویس های بهداشتی و حمام

به هیچ عنوان استفاده از این سنگ در فضا های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی و حمام را توصیه نمی کنیم. چرا که جذب آب بالای این سنگ باعث از بین رفتن زود هنگام آن می شود.

  • سنگ کابینت منزل یا آزمایشگاه ها

سنگ های مرمریت نسبت به مواد شیمیایی یا اسیدی ضعیف همچون آبلیمو، نوشابه یا قهوه، حساس هستند و در زمان تماس با این مواد، دچار لک می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند.

  • نمای بیرونی ساختمان

تابش نور خورشید و بارش برف و باران باعث فرسایش سنگ های مرمریت می شود و با گذشت چند سال سنگ دچار شکستگی و از بین رفتن می شود. نور خورشید دشمن اصلی سنگ های مرمریت است.

معدن سنگ مرمریت آباده

آباده یکی از شهر های استان فارس که در نزدیکی استان یزد قرار دارد و معادن سنگ مرمریت آباده در این شهر قرار گرفته اند. این معدن سینه کار های بسیار زیادی دارد و از نظر ظاهری، با یکدیگر شباهت ها و تفاوت هایی دارند.

معروف ترین سینه کار آباده موجدار، معادن صداقت کیش، ریاحی، صمیمی و … هستند که معدن صداقت کیش به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

عوامل تاثیر گذار در قیمت

سنگ مرمریت آباده امواج یا موجدار در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارد و به همین دلیل در انبوه سازی و مسکن های ملی طرفدار زیادی دارد. این سنگ معمولا در ابعاد عرض 40 طولی برش می خورد و در سورت های مختلف دسته بندی می شود.

ضخامت استاندارد سنگ های طولی، 1.7 سانتی متر است و هر چقدر ضخامت بیشتر شود، قیمت سنگ افزایش می یابد. سورت سنگ نیز در قیمت آن تاثیر گذار است و سورت سوپر این سنگ رگه های منظم بدون لکه و رگه های صورتی ضخیم است. کیفیت ساب نیز در تعیین قیمت سنگ تاثیر گذار است و در سطح سنگ نباید ابرویی، یا علامت ساب مشخص باشد.

متراژ سفارش نیز ممکن است در قیمت سنگ تاثیر گذار باشد. فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری نیز به دلیل کرایه حمل سنگ خام، در قیمت نهایی سنگ تاثیر گذار است. عمده ی سنگ مرمریت آباده موج دار در اصفهان شهرک های صنعتی محمود آباد و رضوانشهر تولید می شود.

سنگ های مشابه

این سنگ در بازار از نظر ظاهری شباهت هایی به سنگ های زیر دارد.

توضیحات تکمیلی

تم رنگی

کرم

سورت

سوپر ممتاز

اندازه سنگ

پله, حکمی, طولی

فینیشینگ

سابیده

معدن

صداقت کیش و میلاد

شرایط پرداخت

نقد و اقساط

1 دیدگاه برای مرمریت آباده موج دار

  1. نیکو گفتار

    ارادت. این سنگ واسه کف پله ی مکان های پر تردد ساختمان های تجاری هم پیشنهاد میکنین؟

    • موسوی

      درود وقتتون بخیر. این سنگ برای مکان های پر رفت و آمد چندان توصیه نمی کنیم. برای ساختمان های مسکونی و شخصی ساز مشکلی نداره ولی برای ساختمان هایی مثل پاساژ ها، با گذشت زمان سنگ کدر میشه و ممکنه رگه های سنگ در اثر فشار و ضربه، باز بشه و دچار ترک خوردگی بشه.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی