سنگ مرمریت مهکام

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت مهکام، جزو دسته سنگ های پر طرفدار صنعت سنگ و ساختمان است. زمینه رنگ این سنگ قهوه ای و گاها نوک مدادی، همراه با رگه های تار عنکبوتی شکل می باشد.در ادامه به خصوصیات این سنگ می پردازیم. قیمت سنگ مرمریت مهکام نیز بسیار مناسب است و می توان از آن در تمام ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده نمود.


مرمریت مهکام

زمینه رنگ مرمریت مهکام، به رنگ قهوه ای تیره تا روشن و گاها نوک مدادی، همراه با رگه هایی به شکل تار عنکبوت می باشد. به طور کلی سنگ های مرمریت جزو سنگ های پر کاربرد در تمام دنیا می باشد.سنگ مرمریت مهکام جزو سنگ های بسیار زیبا و منحصر به فردی می باشد که به دلیل ویژگی های خاص، محبوبیت دو چندانی پیدا کرده است. این سنگ از نظر ظاهری تا حدودی شبیه به سنگ مرمریت دهبید اسپایدر است. در ادامه به برخی از ویژگی های این سنگ می پردازیم:

 

ویژگی های مرمریت مهکام

سنگ های مرمریت به ویژه مرمریت های تیره و مشکی، نسبت به نور خورشید و عوامل مختلف جوی بیرونی، مقاومت پایینی دارند. در واقع سنگ های مرمریت آهک بالایی دارند و تنها مناسب فضا های داخلی ساختمان هستند. یکی از ویژگی های خوب این سنگ، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر سنگ های زمینه تیره و مشکی موجود در بازار است.

  • استحکام زیاد
  • مقاومت فشاری بالا
  • ساب پذیری عالی و سطح صیقلی و بسیار شفاف
  • جذب آب بسیار پایین
  • مقاومت سایشی زیاد

 

کاربرد سنگ مرمریت مهکام

از این سنگ در دکوراسیون های داخلی به عنوان سنگ کف ساختمان ها، بدنه داخلی دیوار ها، دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی و تجاری و … استفاده می شود. این سنگ در ابعاد اسلب، تایل یا فرشی، پلاک عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله تولید می شود. از سنگ مرمریت مهکام می توان به عنوان سنگ رویه کابینت و میز های پیشخوان نیز استفاده کرد.

توصیه می شود که:

از این سنگ در محیط های مرطوب و اسیدی استفاده نشود. به طور مثال کانتر آشپزخانه محیطی است که روی آن غذا درست و میل می شود. از آنجایی که آبلیمو و آبغوره خاصیت های اسیدی دارند، ممکن است روی سنگ بریزند و به سنگ آسیب بزنند. از این رو بهتر است از این سنگ در آشپزخانه ها استفاده نشود. بهترین سنگ زمینه تیره برای استفاده در مکان های مرطوب و آشپزخانه، گرانیت مشکی زبرا می باشد.

بهتر است از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده نگردد.. زیرا که به طور کلی سنگ های مرمریت مشکی و تیره هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، رنگ خود را از دست می دهند.

سنگ مرمریت مهکام

معدن سنگ مرمریت مهکام یا دیاموند

معدن این سنگ در منطقه جندق و در 375 کیلومتری شمال شرقی استان اصفهان قرار دارد. این سنگ در بازار به سنگ مرمریت دیاموند نیز معروف است. مرمریت مهکام در ابعاد مختلف تولید می شود و به دلیل قیمت مناسب آن، به کشور های مختلفی صادر می شود.

 

قیمت سنگ مرمریت مهکام

پارامتر های مختلفی بر قیمت سنگ مرمریت مهکام تاثیر گذار است. از مهمترین آن فاکتور ها می توان اشاره نمود به:

سورت سنگ: میزان خطوط سطح سنگ و تم رنگی سنگ بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. هر چقدر میزان رگه های سطح سنگ کمتر باشد و سنگ از تم رنگی تیره و یکدست تر برخوردار باشد، قیمت این سنگ بیشتر است.

ابعاد و ضخامت سنگ: به طور کلی هرچقدر ابعاد و اندازه ی سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. ضخامت سنگ نیز با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. سنگ اسلب مهکام به دلیل پیچیدگی در تولید و فرآوری آن، از قیمت بیشتری نیز برخوردار می باشند.

کیفیت برش، ساب و فرآوری: از مهمترین معیار های تعیین کننده ی قیمت سنگ مرمریت مهکام، کیفیت در فرآوری سنگ می باشد. اگر ساینده های سنگ مرغوب باشند، سنگ از ساب بهتری خورده و سطح آن براق تر و زیبا تر می شود. هر چقدر فرآوری یک سنگ باکیفیت تر انجام شده باشد، جدا از بحث قیمت طول عمر و ماندگاری سنگ نیز بیشتر می گردد. 

از دیگر سنگ های با کیفیت زمینه تیره که قیمت بسیار مناسبی دارند، می توان اشاره نمود به:

سنگ مرمریت گلدن بلک _ سنگ مرمریت لاشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »