فلیم کردن سنگ

فهرست مطالب این نوشته

فلیم کردن یا آتش خور کردن سنگ، روشی برای پرداخت رویه ی سنگ های طبیعی به منظور افزایش مقاومت سنگ در برابر عوامل خارجی است.

فلیم (flame) در انگلیسی به معنای آتش زدن است. فلیم کردن سنگ یکی از روش های پرداخت رویه ی سنگ است.فلیم کردن سنگ یکی از بهترین راه های ایجاد بافت بر روی سنگ است.این روش برای از بین بردن لایه های روی سطح سنگ و نمود زیبایی جدیدی که در زیر آن نهفته و پنهان است استفاده می شود.

فلیم کردن سنگ گرانیت

فلیم کردن سنگ بیشتر روی سنگ های گرانیت اعمال می شود، زیرا که این سنگ از درجه انبساط های مختلفی تشکیل شده است. با این حال برخی از سنگ های مرمر ولایم استون هم هستند که تحمل مقاومت در برابر حرارت را دارند.

 

در قدیم از سنگ های گرانیت به ندرت در محیط های بیرونی استفاده می شد زیرا که این سنگ در معرض رطوبت و آب بسیار لغزنده و خطرناک است. اما امروزه با استفاده از فلیم کردن سنگ، می توان از لغزندگی سطح سنگ کاست و از آن در محیط های بیرونی نیز استفاده کرد.

فرایند فلیم کردن سنگ

از آنجایی که آتش خور کردن سنگ مقاومت بالایی می طلبد از این رو، روی همه ی سنگ ها قابل اجرا نیست و فقط سنگ گرانیت و برخی دیگر از سنگ ها قابلیت آن را دارند.

 

این فرایند از طریق اعمال شعله اکسیژن – استالین و یا اکسیژن – پروپان بر روی سطح سنگ صورت می گیرد. زاویه ی اعمال شده 45 دردجه باید باشد و دمای شعله حدود 3500 درجه سانتی گراد تعیین می شود.

 

بعد از فلیم کردن سنگ، نتیجه ی آن سنگی با سطح زبر و بافت دار است. به دلیل بافت زبری که بر روی سنگ ایجاد می شود، اصطکاک سنگ نیز بیشتر می شود از این رو سنگ مناسب استفاده به عنوان سنگفرش ها می شود.

 

فلیم کردن را می توان به صورت ماشینی و دستی انجام داد. معیار دقیقی برای سنجش فلیم وجود ندارد و بیشتر بر حسب تجربه ی کارشناسان قابل تعیین می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط