سنگ مرمریت لاشتر بوش همر

سنگ بوش همر

فهرست مطالب این نوشته

در فرایند بوش همر، روی سطح سنگ توسط لقمه های الماسی ساییده شده و سطح آن به صورت منظم سوزنی خواهد نمود. زبری ایجاد شده بر سنگ در فرآوری بوش همر، باعث جلوگیری از لغزندگی سنگ می شود. از سنگ های بوش همر بیشتر در فضا های بیرونی ساختمان استفاده می کنند.


انواع سنگ های ساختمانی و فرآوری های مختلف

سنگ های ساختمانی پس از استخراج از معدن، در کارخانه ها به صورت صیقلی، چرمی، هوند، تیشه ای و یا بوش همر فرآوری می شوند. فرآوری های مختلفی که بر روی سنگ ها صورت می گیرد، سبب می شود تا کاربرد سنگ تغییر کند. مثلا سنگ های تیشه ای و بوش همر بیشتر در قسمت های خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ های مرمریت یا تراورتن چرمی، در هر فضایی که استفاده شوند، به محیط یک حس فوق العاده عالی کلاسیک می بخشند.

در فرآیند بوش همر، سنگ با استفاده از لقمه های الماسی، روی سطح سنگ را ساییده به صورتی که سطح سنگ به صورت منظم سوزنی خواهد شد. این روش فرآوری سنگ بر روی برخی از سنگ ها که تراکم بسیار بالا و مقاومت خوبی دارند، صورت می گیرد. زیرا فرآوری بوشهمر، در حین فرآوری به سنگ آسیب زیادی می زند و ضایعات زیادی تولید می کند اما بعد از پایان فرآوری، مقاومت سنگ دو چندان می شود.

لقمه ساینده بوش همر

فرآوری بوش همر

در واقع بوشهمر ابزاری است که بر روی دستگاه ساب دستگاه های سنگبری نصب می کنند. با حرکت دورانی و چکشی که بر روی سنگ ایجاد می شود، سطح سنگ به حالت زبر و ناصاف یکنواخت در می آید که به این گونه سنگ ها، سنگ بوشهمر می گویند. این روش تولید سنگ تنها بر روی برخی از سنگ ها صورت می گیرد. این سنگ ها عبارتند از:

سنگ پله مرمریت لاشتر بوش همر

کاربرد سنگ بوش همر در صنعت ساختمان

زبری ایجاد شده بر روی سطح سنگ، باعث جلوگیری از سر خوردن و لیز شدن سنگ می شود. به همین امر از سنگ های بوشهمر در کفسازی های محوطه ی باز به کار می رود. یکی دیگر از ویژگی های سنگ های بوشهمر، جذب آب بسیار پایین آن است به همین علت بیشترین کاربرد این سنگ ها در کفسازی ها می باشد.

به منظور کارایی بهتر سنگ های بوشهمر در کف می توان قطر سنگ را 2.5 تا 3 سانت برش داد.

  • سنگفرش قسمت های خارجی ساختمان
  • پوشش دیوار حیاط ویلا ها و ساختمان ها
  • سنگ پله محوطه های بیرونی
  • نمای بیرونی و اصلی ساختمان
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • استفاده در فضای آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

بوش همر

سنگ بوش همر چرمی

سنگ های ساختمانی به روش های گوناگونی از قبیل صیقلی، چرمی، تیشه ای، بوش همر، هوند و … فرآوری می شوند. فرآوری سنگ بوش همر

ادامه مطلب »