تراورتن چرمی

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن چرمی به سنگی گفته می شود که به جای ساییده شدن توسط فرچه های سیمی و اسیدی سطح سنگ و قسمت هایی از سنگ که نرم تر است خورده می شوند و خلل و فرج سنگ باز تر می شود.


سنگ تراورتن چرمی

امروزه سنگ های تراورتن چرمی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. زیرا این سنگ نمای کلاسیک و کهن را به ساختمان ها می دهد. یکی از مشهور ترین سنگ هایی که به صورت چرمی تولید می شود، تراورتن سیلور تکاب است.

به طور کلی سنگ تراورتن چرمی به سنگی گفته می شود که به جای ساییده شدن توسط فرچه های سیمی و اسیدی سطح سنگ و قسمت هایی از سنگ که نرم تر هست خورده می شود و حفره های ناشی از خلل و خرج سنگ باز تر می شود.در واقع پس از برش،در حین فرآوری سنگ، این حفره ها توسط رزین و اپوکسی پر نمی شوند تا سنگ حالت خاص و طبیعی خود را حفظ کند.

در اینگونه فرآوری، تنها سطح سنگ با استفاده از مواد رزین براق کننده، سطح رویه سنگ براق می شود ولی خلل و فرج سنگ پوشیده نمی شود. این سنگ ها روحیه کلاسیک و سنتی را به خود می گیرند و استفاده از آنها در هر فضایی، حس و حال طبیعی و قدیمی بودن به محیط القا می کند. اینگونه سنگ ها را بیشتر اروپایی ها می پسندند و به سبک اروپایی نیز شهرت دارد.

سنگ تراورتن چرمی یزد

ویژگی های سنگ های تراورتن چرمی

فرآیند چرمی کردن معمولا بر روی سنگ های تراورتن و مرمریت انجام می شود و دلیل آن هم نرم بودن این سنگ ها است.در سنگ های تراورتن معمولا سنگ های تراورتن بدون موج را به صورت چرمی فرآوری می کنند زیرا سنگ های تراورتن چرمی بی موج مقاوم تر از سنگ های موجدار است.

در فرآیند چرمی، سنگ مقاومت ذاتی خود را حفظ می کند. ولی به دلیل بافت متخلخل سنگ های تراورتن، احتمال آسیب دیدگی آنها در هنگام استفاده به عنوان سنگ کف زیاد است. زیرا که ممکن است در این حفره ها آب جمع شود و در اثر سرما و گرما دچار ترک خوردگی شود. از این رو سنگی که به صورت چرمی فرآوری می شود، باید تخلخل مناسبی داشته باشد.

سطح این سنگ ها همانند سنگ های صیقلی، براق و درخشان نیست. این سنگ ها به خوبی می توانند فضایی کلاسیک و سنتی را بوجود بیاورند. از لحاظ قیمتی این سنگ ها نسبت به سنگ های تراورتن، قیمت مناسب تری دارند.

سنگ تراورتن سیلور تکاب چرمی

کاربرد سنگ های تراورتن چرمی

سنگ های تراورتن چرمی در نمای بیرونی ساختمان ها، باعث بوجود آوردن نمایی کهن و کلاسیک می شود.از این سنگ ها در نما های داخلی ساختمان ها بیشتر استفاده می شود.استفاده در دیوار های نمای داخلی، فضا های دکوراتیو، لابی ها و در آشپزخانه ها مرسوم است.به طور کلی باید اشاره نمود که سنگ تراورتن چرمی مناسب نما های کلاسیک و طراحی داخلی ساختمان های کلاسیک و سبک قدیمی می باشد.

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • پوشش دیوار راهرو ها، لابی، راه پله
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • دکوراتیو و دکوراسیون مغازه ها و واحد های اداری لوکس

برخی از انواع سنگ تراورتن که به این صورت فرآوری می شوند و کیفیت بسیار خوبی نیز دارند، می توان اشاره کرد به:

تراورتن عباس آباد _ سنگ تراورتن حاجی آباد _ تراورتن دره بخاری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط