کوپ سنگ چیست؟

فهرست مطالب این نوشته

کوپ سنگ به بلوک سنگ های خام گفته می شود.سنگ خامی پس از استخراج از معدن به سنگبری ها انتقال داده می شوند را کوپ سنگ می گویند.

کوپ سنگ به سنگ خامی گفته می شود که با استفاده از دستگاه های فوق العاده پیشرفته و دستگاه اره زنجیری،به شکل مکعب یا مکعب مستطیل برش داده می شود.

این کوپ سنگ ها از منظر کیفیت و اندازه در دسته بندی های متمایزی از یکدیگر قرار میگیرند که در ادامه به آنها می پردازیم.

تک کوپ

سنگ های تک کوپ،به کوپ های درجه یک شهرت دارند زیرا هیچگونه ترک در این کوپ ها مشاهده نمی شود.علاوه بر کیفیت بالای تک کوپ ها،این سنگ ها از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار اند.شکل این تک کوپ ها شش ضلعی و وزن میانگین آن ها 26 تن است.هر سنگ تک کوپ توسط یک تریلی حمل و نقل می شود.

دو کوپ

در واقع دو عدد سنگ دو کوپ،یک سنگ تک کوپ را تشکیل می دهند.وزن این کوپ ها کمتر از تک کوپ ها است و درای کیفیت درجه دو می باشند.به دلیل وزن کمتر آن ها به جای یک سنگ،دو سنگ روی تریلی بارگزاری و جا به جا می شود.شکل آن ها مکعب یا مکعب مستطیل است.

سه کوپ

هر سه کوپ،یک سنگ تک کوپ را تشکیل می دهد.وزن کمتری نسبت به دو مورد قبلی دارد و در دسته بندی محصولات درجه سه قرار دارد.سنگ های ریز تر از سه کوپ را لاشه سنگ می گویند.

نحوه ی برش سنگ کوپ

کوپ سنگ ها توسط سنگ اره یا تیغه های الماس و یا دیگر ابزار های قوی برش و از کوه استخراج می شوند.

این کوپ ها پس از استخراج از معدن،به سنگبری ها منتقل می شوند و در آن جا با توجه به نحوه ی برش و ابعاد،به سنگ های اسلب،سنگ در سایز های کوچک تر یا تایل،تبدیل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

موسوی:                 09129529767

www.hoveidastone@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط