سنگ تراورتن

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی و دارای بافت متخلخل است.سنگ تراورتن به دلیل تنوع رنگی بسیار بالای آن و خاصیت صیغل پذیری خوب آن به عنوان سنگ های زینتی و بیشتر در نما های خارجی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی تشکیل شده از رسوبات چشمه های آب گرم است.این سنگ ظاهری بسیار زیبا دارد و به عنوان سنگ نما در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می گردد.معدن های سنگ تراورتن در کشور ایران به وفور یافت می شود و در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده می شود.

سنگ تراورتن با توجه به نحوه ی راستای برش،در دو نوع کلی موجدار و بدون موج موجود است.به طور کلی سنگ تراورتن موجدار بیشتر برای صادرات مخصوصا صادرات به کشور های خلیج،استفاده می گردد.

شکل ظاهری سنگ تراورتن

وزن مخصوص سنگ تراورتن حدودا 2500 کیلوگرم بر متر مکعب،در رنگ های سفید،کرم روشن و تیره،قرمز،شکلاتی،لیمویی،زرد در طبیعت یافت میشود.

 

مزایای سنگ تراورتن

مهمترین ویژگی ای که این سنگ دارد،وجود حفره ها و تخلخل های فراوان آن می باشد که باعث جذب بهتر ملات ها به پشت سنگ و ایجاد چسبندگی قوی به دیوار می شود که در نهایت خطر سقوط بسیار کمتری خواهد داشت.

وجود این حفره ها یا به اصطلاح تخلخل در این سنگ،باعث شده تا این سنگ خاصیت عایق حراراتی وصوتی خوبی داشته باشد و این حفره ها موجب شده تا این سنگ مقاومت خوبی در برابر آتش داشته باشد.

 

معایت سنگ تراورتن

یکی از مهمترین عیب های این سنگ،جذب آب نسبتا بالای آن می باشد.البته این قضیه با پیشرفت تکنولوژی پوشش داده شده است.مواد پوششی و به اصطلاح رزین در زمان فرآوری و پردازش سنگ،باعث شده تا این سنگ جذب آب کمتری داشته باشد . این ماده رزین نه تنها باعث میشود که سنگ دیر تر کثیف شود،بلکه باعث  شده تا سنگ کمتر در معرض هوازدگی قرار گیرد.

 

 

موارد استفاده

تراورتن به خاطر خاصیت تخلخل آن،برای نما های بیرونی ساختمان بسیار مناسب است.نمای رومی از جمله نما هایی است که از سنگ تراورتن استفاده می شود

این سنگ در نما های داخلی نیز کاربرد دارد.در قرنیز دیوار ها،سنگ بغل پله،کف پوش ساختمان ها و ادارات و غیره میتوان از این سنگ بر حسب سلیقه افراد استفاده کرد.

 

انواع سنگ های تراورتن

تراورتن قهوه ای روشن آذر شهر

تراورتن قهوه ای آذر شهر

تراورتن شکلاتی

تراورتن آبگرم شکلاتی

تراورتن دره بخاری

تراورتن سوپر ابیانه

تراورتن بی موج تکاب

تراورتن سیلور آذر شهر

تراورتن رامشه

تراورتن همدان

تراورتن حاجی آباد

تراورتن عباس آباد

یکی از زیبا ترین سنگ های تراورتن،تراورتن عباس آباد است.به دلیل روشن بودن این سنگ و بدون موج بودن آن،توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده.از سنگ تراورتن عباس آباد برای نمای بیرونی ساختمان و یا تلفیق آجرنما با سنگ در نمای بیرونی استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

موسوی:           09129529767

www.hoveidastone@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط