گرانیت سبز جنگلی بیرجند

گرانیت سبز جنگلی بیرجند

فهرست مطالب این نوشته

بی شک یکی از زیبا ترین گرانیت های دنیا، گرانیت سبز جنگلی بیرجند است. این سنگ به دو صورت صیقلی و چرمی در ابعاد اسلب برش و فرآوری می شود.  معدن این سنگ در استان خراسان جنوبی حوالی شهرستان بیرجند واقع شده است.


سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند

این سنگ دارای تم سبز رنگ مایل به تیره که رگه های زرد و لیمویی، در آن پراکنده است. معدن این سنگ در استان خراسان جنوبی، نزدیکی شهرستان بیرجند قرار دارد. تم رنگی خاص و منحصر به فرد این سنگ در کنار داشتن مزایای سنگ های گرانیت، این سنگ را به یکی از مشهور ترین سنگ های گرانیت ایران و جهان تبدیل کرده است. این سنگ با نام های گرانیت آبرنگی و سنگ گرانیت جنگلی پیکاسو نیز در بازار شناخته می شود.

معمولا این سنگ در ابعاد اسلب برش و فرآوری می شود و در ساختمان های تجاری و مسکونی به کار برده می شود. این سنگ را به دو صورت چرمی  و صیقلی فرآوری می کنند که اسلب های این سنگ به سنگ گرانیت آبرنگی در بازار شهرت پیدا کرده است. از دیگر سنگ های اسلب گرانیت که امروزه در صنعت ساختمان، شهرت بسیار زیادی پیدا کرده اند می توان به دو سنگ اسلب گرانیت فیروزه ای و اسلب گرانیت سبز سلطنتی اشاره نمود. 

 

ویژگی های گرانیت سبز جنگلی بیرجند

سنگ گرانیت سبز بیرجند کیفیت بسیار خوبی دارد و در دسته ی مستحکم ترین سنگ های ساختمانی قرار گرفته است. علاوه بر ظاهر زیبا و منحصر به فرد این سنگ، از مزیت های خوب آن می توان اشاره نمود به:

استحکام بسیار بالا و تراکم خوب این سنگ از بهترین ویژگی های گرانیت بیرجند می باشد. این سنگ به دلیل تراکم بالایی که دارد، جذب آب تقریبا صفر و بسیار ناچیزی دارد.

ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق این سنگ از دیگر مزیت های خوب این سنگ گرانیت سبز می باشد. البته این سنگ را می توان به صورت چرمی نیز فرآوری نمود. فرآوری چرمی به گونه ای است که سطح سنگ حالت بسیار طبیعی و ناهموار دارد و از زیبایی خاصی برخوردار است.

این سنگ در در برابر فشار و سایش مقاومت بسیار بالایی دارد. گرانیت سبز جنگلی در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم است و در قسمت های پر رفت و آمد نیز می توان از این سنگ استفاده نمود. یکی از کاربرد های خوب این سنگ استفاده به عنوان سنگ کف کابین آسانسور می باشد.

سنگ کابینت گرانیت سبز بیرجند

کاربرد های گرانیت جنگلی پیکاسو

سنگ گرانیت سبز بیرجند کیفیت بسیار خوبی دارد و می توان از آن در کلیه قسمت های داخلی ساختمان استفاده نمود. استفاده از این سنگ در فضا های داخلی ساختمان، لابی ها و دکوراسیون داخلی، گرمی خاصی به محیط اطراف خود می بخشد و فضایی دلنشین و زیبا را بوجود می آورد.

  • محوطه سازی فضا های عمومی
  • سنگفرش سوله های صنعتی
  • بدنه دیوار های داخلی
  • بدنه راه پله و سنگ پله
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • لابی ساختمان های لوکس و یا هتل ها
  • ویترین مغازه های لوکس
  • بدنه دیوار مجتمع های تجاری و اداری
  • رویه کابینت و کانترتاپ ها و یا میز های پیشخوان

 

قیمت این سنگ در کارخانجات معتبر چقدر است؟

عوامل مختلفی بر قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارند. از آنجایی که سنگ های گرانیت ویژگی های بسیار خوبی دارند و اغلب در ابعاد اسلب تولید می شوند، پارامتر های بسیار زیادی بر تعیین قیمت آن دخیل هستند. مثلا ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بزرگ تر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. ضخامت سنگ های اسلب 2 سانت می باشد که در موارد خاص با ضخامت 3 سانت نیز تولید می کنند. یکی دیگر از مشهور ترین سنگ های گرانیت ایران، اسلب گرانیت بلک زبرا می باشد. حتما مطالبی را که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه کنید.

طرح و نقش سنگ از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت این سنگ می باشد. هر چقدر طرح سنگ اسلب زیبا تر و جذاب تر باشد، قیمت سنگ نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. کیفیت برش، ساب و فرآوری سنگ نیز از دیگر پارامتر های بسیار مهم در قیمت گذاری سنگ می باشد.

به طور کلی این سنگ قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های اسلب گرانیت وارداتی دارد. بازرگانی هویدا با احداث یک مجموعه شوروم در استان قم، آماده همکاری با سازندگان شهرستان هایی که فاصله بسیار زیادی تا شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان دارند، است.

سنگ اسلب گرانیت آبرنگی چرمی

معدن سنگ گرانیت سبز جنگلی

همانطور که از نام این سنگ پیداست، معدن این سنگ در استان خراسان جنوبی و در حوالی شهرستان بیرجند واقع شده است. از دیگر سنگ هایی که از این معدن استخراج می شوند و از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، می توان اشاره نمود به:

  • گرانیت آبرنگی
  • سنگ گرانیت سبز اسپایدری
  •  گرانیت سبز درباری
  •  گرانیت سبز دانه اناری
  • سنگ گرانیت کاهویی بیرجند

از دیگر سنگ های اسلب گرانیت که کیفیت و محبوبیت بسیار زیادی دارند، می توان اشاره کرد به:

اسلب گرانیت بلک تاروس _ گرانیت مالیبورد برزیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »