سنگ پله مرمریت کرم

سنگ پله مرمریت کرم روشن

فهرست مطالب این نوشته

یکی از اصلی ترین بخش های هر ساختمان، قسمت راه پله آن ساختمان می باشد. سنگ پله مرمریت کرم روشن علاوه بر زیبایی، باید مقاومت سایشی بالایی داشته باشد تا با گذشت زمان، از بین نرود. در این مقاله با برخی از سنگ های باکیفیت برای کف پله آشنا خواهیم شد.


سنگ پله مرمریت کرم روشن

مرمریت ها نوعی سنگ آهکی هستند که از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند. این سنگ ها در تم های رنگی سفید، کرم روشن تا تیره و حتی مشکی در بازار یافت می شوند. اگر چه تمام ساختمان های امروزی مجهز به آسانسور هستند، با این حال انتخاب سنگ پله با دوام و مستحکم یک امر ضروری است. سرویس پله محلی پر رفت و آمد محسوب می شود و باید علاوه بر ظاهر زیبا، مقاومت سایشی قابل قبولی نیز داشته باشد.

معمولا برای کف پله، سنگ ها را با ضخامت 2.7 تا 3 سانت فرآوری می کنند تا با گذر زمان از بین نرود. رنگ کرم نیز یک رنگ خنثی محسوب می شود و می توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کرد و فضایی زیبا و دلنشین را بوجود آورد. برخی از معروف ترین سنگ های پله مرمریت روشن که در بازار یافت می شوند عبارتند از:

سنگ پله مرمریت خوی

ویژگی های سنگ های مرمریت کرم روشن

سنگ هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، علاوه بر زیبایی و استحکام بالا قیمت مناسبی نیز دارند. البته سنگ مرمریت هرسین چون زمینه ای سفید، براق و یکدست دارد، در دسته سنگ های گران قیمت بازار قرار گرفته است. از ویژگی های مشترک سنگ های مرمریت قسمت قبل می توان اشاره کرد به:

به دلیل تراکم بسیار بالا و عدم تخلخل در بافت این سنگ ها، مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالایی دارند. مقاومت این سنگ ها نسبت به ضربه نیز بسیار بالا است و بهترین گزینه برای استفاده در مکان های پر رفت و آمد محسوب می شود.

ساب پذیری فوق العاده و سطح براق و درخشان مرمریت های کرم روشن، موجب می شود نور را به خوبی از سطح خود منعکس کنند. این سنگ ها ماندگاری بالایی دارند و اگر کیفیت فرآوری خوب باشد، سالیان سال ظاهر زیبای خود را حفظ می کنند.

جذب آب این سنگ ها بسیار ناچیز است و نسبت به رطوبت مقاوم می باشند. برخی از سنگ ها در اثر رطوبت و شست و شو، با گذشت زمان دچار ترک خوردگی می شوند.

سنگ های اشاره شده در قسمت قبل، علاوه بر زیبایی و رنگ روشن در کنار استحکام بسیار خوب، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. مرمریت هرسین و بعد از آن مرمریت خوی در دسته ی بالا، قیمت بالاترین نسبت به بقیه دارند و دلیل آن هم زیبایی منحصر به فرد و مقاومت فوق العاده بالای این سنگ ها است.

سنگ پله طرح داراجرای سرویس پله ساختمان های لوکس

سنگ های پله معمولا با عرض 35 برش خورده و طول آنها معمولا 100 سانت تا 125 سانت می باشد. اندازه ی ارتفاع زیر پله نیز معمولا 15 سانت است. طراحی و نحوه ی اجرای سرویس پله ساختمان، معمولا توسط طراحان یا سلیقه ی سازندگان صورت می گیرد. امروزه در اکثر ساختمان ها، از سنگ هایی که در بالا معرفی کردیم به عنوان کف پله استفاده می کنند و برای زیر پله، مرمریت های مشکی را انتخاب می کنند. این تضاد رنگی که بوجود می آید، سبب می شود تا سرویس پله جذاب دیده شود و سنگ ها، طرح و نقششان به زیبایی دیده شود.

برای اجرای بدنه راه پله نیز سنگ های مشکی را با سنگ هایی از جنس کف پله با عرض های مختلف ترکیب می کنند. برخی از معروف ترین سنگ های مشکی که به عنوان زیر پله و بدنه دیوار پله استفاده می شوند می توان سنگ مرمریت لاشتر، مرمریت دهبید مشکی و یا سنگ مرمریت گلدن بلک را معرفی کرد.

در بعضی از ساختمان های لوکس و مجلل، در سرویس پله های خود از سنگ های لوکس طرح دار استفاده می کنند. این گونه طرح ها را از روی سنگ های اسلب خاص همچون سنگ اسلب سایمون یا اسلب چینی فیوژن که طرح سنگ در راستای طول سنگ است، بوجود می آورند و برش می زنند.

سنگ پله مرمریت هرسین

قیمت انواع سنگ پله مرمریت کرم روشن

پارامتر های مختلفی در تعیین قیمت سنگ های پله دخیل هستند. از جمله مهمترین آنها باید به سورت سنگ اشاره کرد. هر چقدر که سطح سنگ یکدست تر باشد و لکه و رگه ی کمتری داشته باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. ابعاد سنگ پله نیز اگر استاندارد باشد، قیمت آن مشخص است ولی اگر طول و عرض آن سفارشی باشد، قیمت سنگ تغییر می کند.

کیفیت برش و ضخامت یکدست سنگ نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ ها نباید لب پر باشند و یا گوشه ی آنها ترک خوردگی یا شکستگی داشته باشد. گونیا بودن یا نبودن سنگ ها در تعیین قیمت سنگ نقش مهمی دارد. از دیگر پارامتر های بسیار مهم و تعیین کننده ی قیمت سنگ، کیفیت فرآوری و متریال مورد استفاه در هنگام فرآوری سنگ است. هر چقدر جنس و مواد رزین بهتر باشد، سنگ ماندگاری بیشتری پیدا می کند و تا سالیان سال ظاهر زیبا و درخشانی دارد. کیفیت ساب نیز در درخشندگی و زیبایی سنگ نقش مهمی دارد و در تعیین قیمت سنگ موثر است. اگر قصد خرید سنگ پله ی باکیفیت و زیبا همراه با قیمت بسیار مناسب را دارید، حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط