سنگ مرمریت سیسیلی ارومیه

مرمریت کرم ارومیه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت کرم ارومیه دارای تم رنگی روشن و جذابی می باشد که در سطح آن لکه ها و موج های بسیار ریز طوسی مشاهده می شود. این سنگ استحکام فوق العاده ای دارد و از نظر قیمتی، بسیار مناسب است.


سنگ مرمریت کرم ارومیه

مرمریت ارومیه با تم رنگی کرم روشن و ریز موج های تیره و قهوه ای می باشد. این سنگ در بازار با نام مرمریت سیسیلی نیز شناخته می شود. استحکام فوق العاده سنگ مرمریت ارومیه، سبب گردیده تا این سنگ به یکی از سنگ های پر طرفدار و محبوب در بین سازنگان و طراحان قرار گیرد.

این سنگ سورت بندی بسیار زیادی ندارد و در سه سورت سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شود. در سورت سوپر سنگ مرمریت سیسیلی ارومیه، تم رنگی سنگ کرم مایل به سفید است که رگه های بسیار کم جذابی در سطح آن مشاهده می شود. از نظر استحکام، این سنگ شبیه به سنگ مرمریت خوی می باشد. تنها تفاوت در تم رنگی و ظاهر آن ها می باشد.

سنگ مرمریت ارومیه

ویژگی های سنگ مرمریت ارومیه

مرمریت سیسیلی ارومیه تراکم فوق العاده بالایی دارد و در بافت آن تخلخل و حفره ای مشاهده نمی شود. به همین سبب از کیفیت بسیار خوبی نسبت به سایر سنگ های مرمریت برخوردار است. 

این سنگ استحکام بسیار بالایی دارد و نسبت به ضربه و فشار نیز مقاوم است. مرمریت ارومیه مقاومت سایشی بسیار بالایی نیز دارد. به همین دلیل به دو صورت صیقلی و چرمی فرآوری می شود.

ساب پذیری بسیار خوب و سطح براق و درخشان این سنگ، از ویژگی های بسیار خوب این سنگ می باشد. استفاده از مرمریت ارومیه در هر محیطی، به دلیل تم رنگی روشن و جذاب، گرمی و شکوه خاصی به فضای اطراف می بخشد.

این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی دارد و نسبت به رطوبت مقاوم است. از این سنگ می توان در محوطه سازی ها و در محیط های بیرونی ساختمان که در معرض آب و هوای بیرونی هستند، استفاده کرد.

مرمریت سیسیلی ارومیه در کارخانجات سنگ هویدا، به صورت تخصصی و انبوه تولید می شود. قیمت این سنگ نیز در مقایسه با سایر سنگ های مرمریت مشابه خود، بسیار مناسب می باشد.

 

موارد استفاده از مرمریت کرم ارومیه

از این سنگ به دلیل ویژگی هایی که دارد می توان در قسمت های داخلی ساختمان استفاده نمود. شایان ذکر است که این سنگ اغلب در ابعاد فرشی مانند 40×40 و …، و پلاک های عرض 40 طولی به صورت صیقلی یا تیشه ای فرآوری می شود. این سنگ در سایز های مختلف پله نیز تولید می شود.

  • سنگ کف واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگفرش لابی ساختمان های اداری و مسکونی
  • بدنه دیوار های داخلی
  • سنگ کف پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • دستگاه پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش محوطه های بیرونی

با تلفیق این سنگ با سایر سنگ های مرمریت همچون مرمریت مشکی لاشتر یا مرمریت دهبید مشکی، می توان دکوراسیون های جذابی را طراحی نمود. از سنگ های تیشه ای مرمریت سیسیلی می توان به عنوان سنگ محوطه بیرونی ساختمان نیز استفاده نمود.

مرمریت تیشه الگویی ارومیه

قیمت سنگ مرمریت کرم ارومیه

قیمت این سنگ به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. از جمله: ابعاد سنگ، ضخامت سنگ، کیفیت ساب و برش سنگ، کیفیت فرآوری سنگ، گونیا بودن سنگ، سورت یکدست سنگ و … . هر چقدر لکه های سطح سنگ کمتر باشد و رگه های آن کمرنگ تر باشد، سنگ در سورت سوپر و ممتاز قرار می گیرد و قیمت بالا تری دارد. 

ابعاد و ضخامت سنگ ها نیز هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال سنگ های پله به دلیل ضخامت بیشتری که نسبت به ابعاد تایل یا پلاک دارند، قیمتشان بیشتر است. اینکه چهار گوشه ی سنگ گونیا باشد و هنگام قرار گیری در کنار همدیگر، بین آنها فاصله ایجاد نشود، نشان دهنده ی کیفیت خوب برش سنگ است. سطح سنگ نیز هر چقدر براق تر و درخشان تر باشد، قیمت سنگ نیز بالا تر می شود.

به طور کلی سنگ مرمریت کرم ارومیه، از قیمت و کیفیت بسیار مناسبی نسبت به سایر سنگ های مشابه خود دارد. یکی دیگر از سنگ های مشابه که هم کیفیت عالی و هم قیمت مناسبی دارد، باید به سنگ سفید سمیرم اشاره کرد. برای آشنایی با این سنگ، حتما مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

 

معدن سنگ مرمریت سیسیلی ارومیه

همانطور که از نام این سنگ پیداست، معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهرستان ارومیه واقع گردیده است. این سنگ به عنوان یکی از محصولات باکیفیت صادراتی ایران، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. از دیگر محصولات مشابه می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت هرسین و مرمریت دهبید پارادایس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »