سنگ مرمریت خوی

قیمت مرمریت زیتونی خوی

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت خوی از تم رنگی کرم روشن تا تیره و زیتونی برخوردار است. سطح کاملا یکدست این سنگ و کیفیت بسیار بالای آن در کنار قیمت مناسب موجب شده تا این سنگ از طرفداران بسیار زیادی برخوردار باشد. سنگ مرمریت زیتونی خوی به دلیل تم رنگی خاص محبوبیت خاصی در بین سازندگان پیدا نموده است و در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.


مرمریت زیتونی خوی

سنگ مرمریت خوی از دسته سنگ های باکیفیت با تم رنگی کرم روشن تا تیره و زیتونی می باشد. در سطح این سنگ رگه های محو به رنگ کرم روشن و به شکل ضربان قلب دیده می شود. به طور کلی بازی رنگ در سنگ خوی دیده نمی شود و رنگ آن بسیار یکنواخت و سطح یکدستی دارد.

معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی و در شهرستان خوی واقع شده است که سنگ مرمریت زیتونی خوی از یکی از معادن آن استخراج می گردد. کیفیت بسیار عالی و ظاهر فوق العاده ی این سنگ سبب گردیده تا محبوبیت خاصی در بین طراحان و سازندگان پیدا کند و در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده شود. 

 

ویژگی های مرمریت زیتونی خوی

سنگ مرمریت خوی از تراکم بسیار بالایی برخوردار است و جزء دسته سنگ های محکم و با دوام به شمار می آید. سطح یکدست و روشن آن و از طرفی قیمت مناسب آن در بازرگانی هویدا، از دیگر ویژگی های خوب این سنگ به شمار می رود.

  • تراکم بالا و استحکام خوب
  • جذب آب پایین
  • ساب پذیری فوق العاده و براق
  • نظافت آسان به دلیل سطح صیقلی
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • تولید انبوه و قیمت مناسب

به طور کلی سالانه حدود 50 هزار تن سنگ خام از معادن خوی استخراج می گردد. معدن سنگ خوی جزء فعالترین معادن سنگ مرمریت ایران به شمار می آید. 

 

موارد استفاده از مرمریت خوی ممتاز

مرمریت خوی در ابعاد مختلف تایل، 40 طولی، اسلب و پله برش و فرآوری می شود. به دلیل تراکم بالا و طرح و رنگ بسیار زیبای این سنگ، از آن در بخش های مختلف داخلی ساختمان استفاده می شود. ترکیب این سنگ با سنگ های مرمریت مشکی لاشتر و اسپایدر، فضایی خارق العاده و دلنشین را به وجود می آورد. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگ کف سالن ها و لابی هتل ها
  • بدنه راهرو ساختمان ها
  • سنگ کف پارکینگ و دیوار پارکینگ

 

قیمت سنگ مرمریت خوی سوپر

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت یک سنگ ساختمانی دخیل هستند و همه ی آنها بر قیمت این سنگ نیز تاثیر گذار می باشد. از مهمترین آنها می توان به ابعاد و ضخامت سنگ اشاره نمود. سنگ مرمریت خوی معمولا در ابعاد مختلف تایل، پلاک و سایز های مختلف پله تولید می شود. هر چقدر ابعاد سنگ فرشی و یا ارتفاع سنگ های پلاک بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر است. سنگ های پله نیز به دلیل ضخامت بیشتری که نسبت به سنگ های پلاک دارند، قیمت بالاتری نیز دارند.

یکی از مهمترین فاکتور های موثر بر قیمت این سنگ، سورت و درجه بندی سنگ می باشد. هر چقدر سطح سنگ روشن تر، تم رنگی سنگ یکدست تر و میزان رگه های سطح کمتر باشد، در دسته های سوپر و یا ممتاز قرار می گیرد و قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت های ضعیف تر دارد. یکی از مزیت های خوب این سنگ سورت بندی دقیق و راحت آن می باشد.

کیفیت برش، ساب و فرآوری نیز بر قیمت سنگ تاثیر بسزایی می گذارد. اینکه چهار گوشه ی سنگ گونیا باشد، نشان از کیفیت خوب برش سنگ می باشد.

مجموعه بازرگانی سنگ هویدا این سنگ را از کارخانجات سنگ اصفهان و قم با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی، سفارش مشتریان خود را به صورت حضوری و غیر حضوری تحویل می گیرد. سنگ مرمریت پارادایس از دیگر سنگ های باکیفیت و بسیار زیبا می باشد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به مرمریت خوی دارد. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی را که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »