سنگ مرمریت خوی سوپر

قیمت مرمریت خوی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت خوی دارای تم رنگی کرم روشن تا تیره و زیتونی همراه با رگه های بسیار ریز محو می باشد. کیفیت بسیار خوبی این سنگ و قیمت مناسب آن از دلایل پرفروش بودن این سنگ می باشد. قیمت مرمریت خوی در مقایسه با دیگر سنگ های مشابه خود، مناسب می باشد.


سنگ مرمریت خوی

مرمریت خوی از دسته سنگ های بسیار زیبا و مستحکم ساختمانی است که در رنگ های مختلف یافت می شود. زمینه رنگی این سنگ کرم روشن تا تیره، نسکافه ای و زیتونی است که در سطح آن رگه های محو به شکل ضربان قلب قابل مشاهده است. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت بسطام دارد با این تفاوت که قیمت مرمریت خوی مناسب تر و کیفیت آن بسیار بالا می باشد. 

معمولا سنگ خوی را در کارخانه ها با ابعاد مختلف تایل از جمله 60*60 و 40*40، پلاک های عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله به صورت ساییده و صیقلی تولید و فرآوری می کنند. این سنگ بهترین گزینه برای فضای های داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری می باشد. 

سنگ مرمریت خوی سوپر

ویژگی های خوب مرمریت خوی

سنگ مرمریت خوی به دلیل تراکم و استحکام بسیار بالایی که دارد، جزء بهترین سنگ های خانواده مرمریت ها محسوب می شود. این سنگ از نظر کیفیت و قیمت شباهت بسیار زیادی با سنگ مرمریت هرسین دارد. اما از نظر ظاهری، هر کدام طرح و نقش متفاوتی دارند. از بهترین ویژگی های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و سایش دارد. مقاومت خوب این سنگ در برابر خط و خش و حتی ضربه سبب شده تا از این سنگ در قسمت های پر رفت و آمد ساختمان استفاده های بسیار زیادی شود.

سنگ مرمریت خوی قابلیت ساب پذیری فوق العاده ای دارد و سطح آن براق و درخشان است. این سنگ نور را به خوبی منعکس می کند و فضای اطراف خود را روشن و دلنشین تر می نماید.

قیمت مرمریت خوی نسبت به سایر سنگ های مشابه، مناسب است و قابلیت تامین یک سورت آن در متراژ های بسیار بالا نیز امکان پذیر می باشد. این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارد و نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم است.

نکته حائز اهمیت در نگهداری این سنگ این است که برای شست و شوی سنگ نباید از مواد شوینده اسیدی و قوی استفاده شود. زیرا که باعث کوتاه شدن طول عمر سنگ می شود. به دلیل سطح صیقلی این سنگ، تنها با یک دستمال مرطوب می توان این سنگ را تمیز کرد.

 

کاربرد سنگ مرمریت کرم خوی

به دلیل طرح و رنگ بسیار زیبای این سنگ، اغلب از آن در قسمت های داخلی ساختمان به عنوان سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری و لابی هتل ها می باشد. بهتر است از سنگ های مرمریت فارق از نوع و کیفیت سنگ برای نمای بیرونی ساختمان ها استفاده نشود، زیرا که به مرور ظاهر زیبای خود را از دست می دهند و تخریب می شوند. 

تلفیق این سنگ با سنگ های مرمریت مشکی همچون سنگ مرمریت اسپایدر، زیبایی خارق العاده ای را به وجود خواهد آورد. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • بدنه دیوار های داخلی
  • سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری
  • دیواره راهرو ساختمان ها
  • سنگ کف پارکینگ و بدنه آن
  • میز های پیشخوان و دفاتر اداری
  • دکوراسیون داخلی منازل و واحد های اداری

 

معدن سنگ مرمریت خوی

معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی، در شهرستان خوی واقع شده است. این معدن با بیش از 50 هزار تن استخراج سالیانه، یکی از بزرگترین معادن سنگ مرمریت محسوب می شود.

سنگ پله مرمریت خوی کرم

قیمت مرمریت خوی سوپر

پارامتر های مختلفی بر قیمت سنگ های مرمریت همچون مرمریت خوی تاثیر گذار هستند. مثلا ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر عوامل بسیار مهم و موثر در تعیین قیمت این سنگ است. اگر ساینده های سطح سنگ از جنس مرغوب باشند، سنگ ساب خوبی خورده و سطح آن براق و درخشان تر خواهد شد. کیفیت فرآوری سنگ نیز بر ماندگاری و طول عمر سنگ نیز می افزاید.

سنگ های تایل باید همگی گونیا باشند و چهار گوشه ی آنها نباید دچار شکستگی و یا لب پریدگی باشد. این نیز به تنهایی جزو مهمترین پارامتر های تعیین کننده ی قیمت یک سنگ ساختمانی می باشد. با این حال قیمت مرمریت خوی نسبت به برخی از سنگ های مشابه خود، مناسب تر است.

بازرگانی هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های ساختمانی در دو شهر اصفهان و قم، و ارائه فروش با قیمت بسیار مناسب و رقابتی، آماده همکاری با مهندسان، سازندگان و انبارداران سراسر ایران می باشد. از دیگر سنگ های مشابه می توان به سنگ مرمریت پارادایس اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »