سنگ سمیرم صادراتی

قیمت سنگ مرمریت سمیرم

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت سمیرم از دسته سنگ های لایم استون آهکی باکیفیت می باشد که دارای تم رنگی کرم روشن می باشد. قیمت سنگ مرمریت سمیرم در مقایسه با سنگ های مشابه خود بسیار مناسب می باشد. برای آشنایی بیشتر با این سنگ، با ما همراه باشید.


سنگ مرمریت سمیرم

سنگ سمیرم از دسته سنگ های لایم استون آهکی است که از تراکم بسیار بالایی برخوردار می باشد از این رو به آن مرمریت سمیرم می گویند. تم رنگی این سنگ کرم روشن مایل به سفید است که در سطح آن نقاط بسیار ریز طوسی رنگ مشاهده می شود. در سورت های ضعیف تر این سنگ، هاله های کرم مشاهده می شود که از قسمتی از سنگ را تیره کرده اند.

این سنگ به دلیل جنسیت بسیار خوب و مستحکمی که دارد، به هر دو صورت صیقلی و تیشه ای فرآوری می شود. قیمت سنگ مرمریت سمیرم نیز بسیار مناسب می باشد. از نظر ظاهری و گاها کیفی، این سنگ شباهت زیادی به مرمریت سفید هرسین و یا ترامیت سفید همدان دارد. این سنگ به صورت های مختلفی فرآوری می شود و با نام های مختلفی می شناسند. از جمله:

  • ترامیت سفید سمیرم
  • سنگ تیشه ای سمیرم
  • بادبر سفید سمیرم

 

ویژگی های سنگ سفید سمیرم

همانطور که اشاره شد این سنگ از تراکم بسیار بالایی برخوردار است. این سنگ در بازرگانی هویدا از تم رنگی روشن و سطح صیقلی و درخشانی برخوردار است و می توان از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. از ویژگی های این سنگ باید اشاره کرد به:

این سنگ به دلیل بافت متراکم و جنسیت استخوانی، از مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوبی برخوردار است. از این سنگ می توان به عنوان سنگفرش محوطه های بیرونی نیز استفاده نمود و نسبت به ضربه نیز مقاوم است.

سنگ های ترامیت یا لایم استون معمولا جذب آب بالایی دارند اما سنگ ترامیت سمیرم، جذب آب متوسط و کم دارد. این سنگ نسبت به آب و هوای بیرونی نیز بسیار مقاوم است و از آن به عنوان سنگ نما نیز استفاده می شود.

این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن برعکس سایر سنگ های ترامیت، فوق العاده براق و درخشان است. مرمریت سمیرم به خوبی نور را منعکس می کند و فضای اطراف خود را درخشان می نماید.

سنگ سفید سمیرم

موارد استفاده از مرمریت سمیرم

این سنگ با هر دو نام مرمریت سمیرم و ترامیت سمیرم در بازار شهرت دارد و هم می توان از آن در قسمت های بیرونی ساختمان و هم در فضا های داخلی ساختمان استفاده نمود. با تلفیق این سنگ با سنگ های مشکی همچون مرمریت اسپایدر و مرمریت لاشتر، می توان نما های جذابی را طراحی نمود.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • دستگاه پله و دیواره پله
  • بدنه پارکینگ
  • و …

از سنگ های لایم استون به دلیل ذات آهکی بهتر است در حمام ها و سرویس های بهداشتی استفاده نشود.

 

قیمت سنگ مرمریت سمیرم

قیمت این سنگ به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • ابعاد و ضخامت سنگ بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارد.
  • سنگ های کم رگه و کم فسیل، قیمت بالاتری دارند.
  • هرچقدر سنگ روشن تر و یکدست تر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.
  • کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب، برش و تیشه تاثیر زیادی بر روی قیمت سنگ خواهد گذاشت.

این سنگ اغلب به صورت 40 طولی و ابعاد فرشی برش و فرآوری می گردد و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

 

معدن سنگ سمیرم

معدن این سنگ در جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم واقع شده است. سنگ سمیرم یک سنگ قدیمی و مشهور باکیفیت است که در ابعاد مختلف تایل به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. از دیگر سنگ های سفید مشابه می توان به سنگ مرمریت ارومیه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »