مرمریت آباده مینیاتور

سنگ مرمریت مینیاتور

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت مینیاتور دارای رنگ کرم همراه با رگه های صورتی کم رنگ است. این سنگ بسیار زیبا از معادن مختلف یزد، دهبید و مشهد استخراج می شود و در ابعاد مختلف فرشی یا تایل، پلاک عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله فرآوری می شود.


سنگ مرمریت مینیاتور

سنگ مرمریت مینیاتور با زمینه رنگی کرم همراه با خطوط صورتی رنگ می باشد. رگه های بسیار ریزی در سطح سنگ مشاهده می شود و اکثر این رگه ها و لکه های طوسی و صورتی، ناشی از وجود فسیل در بافت سنگ است. مرمریت مینیاتور بسیار مستحکم است و کیفیت خارق العاده ای دارد. این سنگ از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت پرطاووسی دارد.

این سنگ ویژگی ها و مزیت های خاصی دارد که به جذابیت سنگ می افزاید. مرمریت مینیاتور در اکثر کارخانجات سنگ اصفهان توسط اپوکسی و UV مقاوم سازی شده و به دلیل صادراتی بودن این سنگ، با کیفیت صادراتی در بازار عرضه می گردد. این سنگ از سینه کار های مختلف معادن سنگ دهبید استان فارس، مشهد و منطقه ی آباده استان یزد استخراج می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن، سنگ آباده احمدی نام دارد.

سنگ مرمریت مینیاتور احمدیویژگی های مرمریت مینیاتور

این سنگ سورت بندی خاصی ندارد و معمولا در بعضی از کارخانه ها، با توجه به میزان لکه و رگه سطح سنگ، در سورت های سوپر و ممتاز دسته بندی می شود. سنگ های معادن مختلف، ظاهر متفاوتی نیز دارند ولی به طور کلی این سنگ در دسته ی مستحکم ترین سنگ های بازار قرار دارد. یکی از دیگر سنگ هایی که شباهت فوق العاده زیادی به این سنگ دارد، سنگ مرمریت ارومیه است.

مرمریت مینیاتور ویژگی های بسیار خوبی دارد. از جمله:

  • جذب آب بسیار ناچیز
  • تراکم بسیار بالا و استحکام عالی
  • مقاوم در برابر فشار، ضربه و سایش
  • ساب پذیری بسیار خوب و سطح براق و درخشان
  • تولید انبوه در سورت های مختلف سوپر و ممتاز
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

 

کاربرد سنگ های مرمریت مینیاتور در ساختمان

به طور کلی از سنگ های مرمریت بیشتر در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شود و بهتر است در قسمت های بیرونی که در معرض نور خورشید است استفاده نشود. این سنگ با ضخامت دو سانت و سه سانت در ابعاد مختلف تایل و پلاک تولید می شود. بیشتری کاربرد این سنگ، استفاده به عنوان سنگ کف ساختمان است. ترکیب این سنگ با سنگ هایی با تم رنگی مخالف همچون مرمریت مشکی اسپایدر، زیبایی خارق العاده ای را بوجود می آورد. از کاربرد های کلی این سنگ باید اشاره کرد به: 

  • سنگ کف ساختمان ها
  • کفپوش لابی هتل ها
  • پوشش دیوار های داخلی
  • بدنه دیوار پله و سنگ کف پله
  • سنگ بدنه دیوار پارکینگ و کف پارکینگ
  • کفپوش محوطه های بیرونی ساختمان
  • سنگ رویه کابینت و فضای آشپزخانه

مرمریت آباده مینیاتور به دلیل قیمت مناسب و کیفیت و استحکام فوق العاده عالی که دارد، جزو محصولات محبوب صادراتی ایران به حساب می آید. این سنگ به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های مرمریت در میان عراقی ها مشهور شده است.

سنگ مرمریت مینیاتور احمدی

قیمت سنگ مرمریت مینیاتور

عوامل مختلفی روی قیمت این سنگ تاثیر می گذارند مثلا کیفیت ساب و برش سنگ، رنگ سنگ و میزان رگه های سنگ، ابعاد و ضخامت سنگ، گونیا بودن سنگ و … . این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود و قیمت آن با توجه به معدن استخراج شده و فاصله ی کارخانه تولیدی تا معدن متغیر است. این سنگ سورت بندی زیادی ندارد و هر چقدر سطح آن یکدست تر باشد و لکه و رگه ی کمتری داشته باشد، قیمت آن افزایش می یابد.

کیفیت برش سنگ بدین معنا که چهار گوشه ی آن گونیا باشد و ضخامت تمام سنگ های یک پارت، همگی یکسان و دقیق باشد. بازرگانی سنگ هویدا با تامین این سنگ با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت، این سنگ را به مشتریان خود ارائه می دهد. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت خوی _ مرمریت هرسین ممتاز _ سنگ مرمریت آباده _ سنگ مرمریت گوهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »