سنگ مرمریت هرسین با ساب فوق العاده براق و زیبا

سنگ مرمریت هرسین

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت هرسین یکی از مشهور ترین و معروف ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود که دارای تم رنگ کرم روشن و سفید می باشد. در سورت های ضعیف تر این سنگ، گاها رگه های بسیار ریز طوسی رنگ دیده می شود. این سنگ از معادن استان کرمانشاه استخراج می گردد.


سنگ مرمریت هرسین

سنگ مرمریت هرسین در رنگ های بژ، کرم، کرم روشن و سفید در بازار موجود است. سطح روشن و سفید سورت سوپر این سنگ با میزان کمترین رگه در سطح آن، سبب گردیده تا این سنگ به یکی از محبوب ترین سنگ های بازار تبدیل گردد. 

این سنگ سورت بندی بسیار زیادی ندارد و در سه سورت سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شود. سورت بندی این سنگ نیز بر اساس خطوط و رگه های طوسی شاخ گوزنی می باشد که در سطح سنگ مشاهده می شود.  سنگ مرمریت هرسین جزو قدیمی ترین سنگ های مرمریت بازار شناخته می شود که از گذشته تا به امروز، در صنعت ساختمان کاربرد های مختلفی داشته است. این سنگ گاها از نظر ظاهری شبیه به سنگ سفید سمیرم می باشد. در ادامه به ویژگی های بسیار خوب این سنگ اشاره می کنیم.

سنگ پله مرمریت هرسین

ویژگی های بسیار خوب این سنگ زیبا

این سنگ یک سنگ دگرگونی از منشا رسوبی می باشد که به صورت عمده از کانی هایی نظیر کلسیت و آراگونیت در محیط های رسوبی تشکیل شده و به مرور زمان تحت تاثیر عوامل دگرگونی به یک سنگ کرم و یکنواخت درآمده است. از ویژگی های بسیار خوب این سنگ می توان اشاره کرد به:

این سنگ قابلیت ساب پذیری فوق العاده ای دارد و سطح آن براق و درخشان است. به دلیل تم رنگی روشن این سنگ، نور را به خوبی منعکس می کند و سبب روشنایی فضای اطراف خود می شود.

مرمریت هرسین مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و سایش دارد. به دلیل مقاومت سایشی بسیار بالای این سنگ، از آن در محیط های پر رفت و آمد نیز استفاده می شود. این سنگ نسبت به ضربه نیز مقاوم است و به دلیل بافت بسیار متراکم این سنگ، جذب آب آن بسیار ناچیز می باشد.

این سنگ نسبت به عوامل مختلف جوی و محیط های بیرونی که در معرض نور خورشید قرار دارند، نیز مقاوم است. قیمت بسیار مناسب آن و تولید انبوه این سنگ در یک سورت مشخص، از بهترین مزیت های سنگ مرمریت هرسین به شمار می آید.

 

موارد استفاده از مرمریت کرم هرسین

اغلب این سنگ در ابعاد 40*40، 60*60 فرشی و پلاک های عرض 40 طولی تولید و فرآوری می شود. از سنگ های صیقلی مرمریت هرسین بیشتر در فضا های داخلی ساختمان و از سنگ های تیشه ای آن در فضا های بیرونی ساختمان استفاده می کنند. در واقع سنگ هرسین با توجه به کارایی، در دو نوع صیقلی و تیشه ای تولید و فرآوری می گردد. تلفیق این سنگ با سنگ های مرمریت مشکی همچون سنگ مرمریت اسپایدر یا مرمریت مشکی لاشتر در محیط های داخلی، جذابیت خارق العاده ای را بوجود خواهد آورد.

  • بدنه دیوار های داخلی
  • سنگ کف واحد های مسکونی و تجاری
  • دستگاه پله و دیواره پله
  • سنگ کف پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • محوطه سازی ها و سنگفرش بیرونی ساختمان ها
  • نمای بیرونی ساختمان 

در گذشته از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می کردند. امروزه نیز گاها مشاهده می شود که از سنگ صیقلی هرسین در دیوار های بیرونی نمای ساختمان استفاده می شود. اما به طور کلی سنگ های مرمریت، بهتر است در قسمت های داخلی ساختمان استفاده شوند تا به مرور زمان ظاهر زیبای خود را به خاطر عوامل مختلف جوی از دست ندهند. البته می توان از سنگ های تیشه ای مرمریت هرسین، به عنوان سنگفرش فضا های بیرونی استفاده نمود. تنها سنگ سفید مناسب نمای بیرونی سنگ تراورتن است که از معروف ترین آنها باید به تراورتن عباس آباد و تراورتن ابیانه اشاره کرد.

سنگ مرمریت هرسین سوپر صادراتی

معدن سنگ مرمریت هرسین

معدن این سنگ در 26 کیلومتری شرق کرمانشاه، در شهرستان هرسین واقع شده است. این سنگ دارای دو معدن بزرگ و معروف با نام های معدن هرسین شهاب سنگ و معدن هرسین سردار می باشد که سنگ های این معادن از نظر کیفی و ظاهری، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

این سنگ به کشور های ایتالیا، چین، ترکیه و کشور های همسایه ایران مانند عراق و … صادر می شود و به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی جهان نیز در دنیا شهرت دارد.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت این سنگ

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت یک سنگ مرمریت تاثیر گذار هستند و همه ی آنها در تعیین قیمت سنگ هرسین نیز دخیل می باشند. از مهمترین عوامل موثر بر قیمت این سنگ عبارتند از:

سورت سنگ و میزان یکدست بودن سطح سنگ، یکی از مهمتری عواملی است که در تعیین قیمت این سنگ نقش بسیار مهمی دارد. هر چقدر سطح سنگ روشن تر و پاک تر باشد و به اصطلاح لکه و رگه ای مشاهده نشود، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

ابعاد و ضخامت سنگ ها نیز در تعیین قیمت نهایی سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد. هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد و ضخامت سنگ بیشتر و دقیق تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. 

گونیا بودن چهار گوشه سنگ و میزان یکدست بودن ضخامت سنگ، از مهمترین عواملی است که تاثیر بسیار زیادی در قیمت گذاری سنگ ها دارد. گوشه ی سنگ ها نباید ترک خوردگی یا لب پریدگی داشته باشد و سنگ ها همگی باید ضخامت یکسان و معینی داشته باشند.

فاصله ی معدن و کارخانه سنگ، یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی می باشد. هر چقدر فاصله ی معدن و کارخانجات کمتر باشد، کرایه کمتری به کوپ سنگ خورده می شود و در قیمت نهایی سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

به طور کلی این سنگ در کارخانجات مختلف استان اصفهان و استان قم در حال تولید و فرآوری است که بازرگانی هویدا با تامین این سنگ از این دو کارخانه با کمترین قیمت، آماده همکاری با مهندسان، سازندگان و انبارداران می باشد. این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و از دیگر سنگ های مشابه می توان اشاره نمود به:

مرمریت دهبید پارادایسسنگ مرمریت ارومیه _ مرمریت کرم خوی _ سنگ مرمریت آباده _ مرمریت گوهره خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »