سنگ مرمریت باریجانی

سنگ مرمریت باریجانی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت باریجانی جزو سنگ های روشن مرمریت ها است که به رنگ کرم همراه با رگه های بسیار ریز سفید و در برخی از سورت های آن لکه های فسیلی سفید مشاهده می شود.


مرمریت باریجانی

سنگ مرمریت باریجانی یکی از سنگ های محبوب صنعت ساختمان است، به دلیل اینکه رنگ روشن و قیمت بسیار مناسبی دارد. زمینه رنگی مرمریت باریجانی کرم روشن است که در بافت آن رگه های ریز مشکی و خاکستری و لکه های ریز سفید رنگ که حاکی از وجود فسیل ها می باشد مشاهده می شود. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و در تمام قسمت های داخلی ساختمان قابل استفاده می باشد. از نظر ظاهری، این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ های معدن مرمریت آباده دارد. سنگ آباده نیز در دسته ی سنگ های مرمریت باکیفیت با قیمت ارزان و مناسب قرار دارد.

 

ویژگی های سنگ مرمریت باریجانی

به طور کلی سنگ های مرمریت در دسته سنگ های آهکی قرار دارند که از ویژگی ها و مزیت های بسیار خوبی برخوردار می باشند. از جمله:

مرمریت باریجانی تراکم بسیار بالا و تخلخل بسیار پایینی دارد. استحکام بسیار خوب این سنگ در کنار مقاومت سایشی و فشاری بالای آن، از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد.

این سنگ به دلیل بافت متراکمی که دارد، جذب آب آن بسیار پایین است. ماندگاری بالای مرمریت باریجانی، سبب شده است تا تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین متریال های صنعت ساختمان گردد.

سنگ باریجانی از ساب پذیری بسیار خوبی برخوردار است و سطح آن درخشان و براق می باشد. تم رنگی روشن و جذاب این سنگ، موجب استفاده از آن در بخش های مختلف داخلی گشته است.

بهترین مزیت این سنگ، قیمت بسیار مناسب آن در کنار سایر ویژگی های ذکر شده می باشد. 

 

کاربرد سنگ مرمریت باریجانی

این سنگ به دلیل رنگ روشن و آرامش بخش، جلوه و محیط بسیار دلنشینی ایجاد می کند. این سنگ معمولا در ابعاد عرض 40 طولی با ضخامتی بین 1.7 تا 2 سانت، ابعاد مختلف فرشی با ضخامت های 2 تا 3 سانت و سایز های مختلف پله تولید می گردد.

  • دکوراسیون داخلی ساختمان ها
  • سنگ بدنه لابی ساختمان های مسکونی و اداری
  • سنگفرش واحد های تجاری و مسکونی
  • دستگاه پله و بدنه دیوار پله
  • بدنه دیوار پارکینگ به دلیل تم رنگی روشن

 

قیمت مرمریت باریجانی

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت یک سنگ تاثیر گذار است و همه ی آنها بر قیمت سنگ مرمریت باریجانی نیز تاثیر مستقیمی دارد. قیمت مرمریت باریجانی سوپر نسبت به سایر سنگ های مرمریت روشن در بازار مناسب تر است و از طرفداران زیادی برخوردار است.

زمینه رنگی سنگ هر چقدر روشن تر و میزان رگه ها و لکه های موجود در سطح آن کمتر باشد، سنگ در دسته سورت های سوپر قرار می گیرد و قیمت بالا تری دارد.

ابعاد و ضخامت سنگ نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی می گذارد. هر چقدر ارتفاع سنگ های پلاک طولی بیشتر باشد، نشان از سلامت و کیفیت خوب سنگ است و قیمت بیشتری دارد.

کیفیت برش، ساب و فرآوری نیز بر تعیین قیمت این سنگ بسیار تاثیر گذار است. اگر ساینده های سطح سنگ مرغوب باشند، سنگ ساب خوبی خورده و سطح براق و درخشانی پیدا می کند. کیفیت فرآوری بر دوام و ماندگاری در کنار قیمت سنگ، تاثیر مستقیمی دارد.

 

معدن سنگ مرمریت کرم باریجانی

این معدن در منطقه ابرکوه استان یزد واقع گردیده است و هم اکنون در حال فعالیت و تولید کوپ جهت فرآوری در کارخانجات داخلی می باشد.

از دیگر سنگ های باکیفیت می توان به سنگ مرمریت ارومیه، مرمریت کرم خوی و مرمریت پرطاووسی ارسنجان اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »