سنگ مرمریت آباده رضایی

سنگ مرمریت آباده رضایی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت آباده معدن رضایی یکی از متریال های ارزان قیمت و زیبا در صنعت ساختمان است. این سنگ تم رنگی کرم روشن و درخشانی دارد که در سطح آن دانه های ریز و رگه های بسیار ریز طوسی مشاهده می شود.


سنگ مرمریت آباده رضایی

مرمریت آباده یکی از معروف ترین و محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که به دلیل ویژگی هایی که دارد، کاربرد های گوناگونی در صنعت ساختمان دارد. این سنگ انواع مختلفی دارد که همه ی آنها در تم رنگی کرم روشن هستند. مرمریت ها نیز همانند سنگ های تراورتن، معمولا به دو صورت موجدار و بی موج قابل فرآوری هستند. از برخی از معروف ترین سنگ های آباده می توان اشاره کرد به:

در این میان، سنگ مرمریت آباده معدن رضایی به دلیل تم رنگی روشن، ظاهر جذاب و قیمت بسیار مناسب، محبوبیت فوق العاده زیادی پیدا کرده است. در سطح این سنگ رگه های بسیار ریز و لکه های ریز شبیه به نقطه که ناشی از فسیل است و به رنگ طوسی، مشاهده می شود. معدن این سنگ در استان یزد و در منطقه ی ابرکوه واقع شده است.

ویژگی های مرمریت کرم آباده

شاید یکی از اصلی ترین مزیت های بسیار خوب این سنگ که سبب شده مرمریت آباده به یکی از پر فروش ترین سنگ های ساختمانی تبدیل شود، قیمت فوق العاده مناسب آن است. این سنگ ظاهر فوق العاده زیبایی دارد و از نظر جنسیت، در دسته سنگ های مقاوم است.

تراکم بسیار خوب سنگ های مرمریت آباده سبب شده تا استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد. این سنگ از نظر مقاومت نسبت به فشار، ضربه و سایش بسیار مقاوم است.

مرمریت آباده ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. تم رنگی روشن و جذاب این سنگ در کنار سطح براق که قابلیت منعکس کردن نور را از خود دارد، از مزیت های خوب این سنگ محسوب می شود.

این سنگ جذب آب ناچیزی دارد و نسبت به رطوبت نیز مقاوم است. سنگ های مرمریت را معمولا با یک لایه UV پوشش می دهند تا نسبت به رطوبت و یا نور خورشید مقاوم شوند.

سنگ هایی که در سطح آن رگه های بسیار زیادی مشاهده می شود، با گذشت زمان و در اثر رطوبت یا نور خورشید، ممکن است دچار ترک خوردگی شوند. این سنگ سطح کاملا یکدستی دارد و رگه ی درشت در زمینه ی آن مشاهده نمی شود.

 

کاربرد های سنگ مرمریت آباده رضایی

از این سنگ بیشتر در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شود. معمولا مرمریت آباده در ابعاد عرض 40 طولی، سایز های مختلف فرشی و ابعاد پله با ضخامت استاندارد تولید می شود. در برخی از ساختمان ها، از این سنگ به عنوان سنگ پله و از سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت دهبید اسپایدر به عنوان زیر پله استفاده می کنند. بوجود آوردن یک تظاد رنگی در دکوراسیون داخلی، سبب ایجاد زیبایی خارق العاده ای می گردد.

  • بدنه دیوار های داخلی و دیوار پارکینگ
  • سنگ پله و پوشش دیوار پله
  • سنگفرش قسمت های داخلی ساختمان
  • ساخت میز های پیشخوان
  • سنگ کف واحد های مسکونی
  • کفپوش پارکینگ با ضخامت مناسب

مرمریت رضایی آباده

قیمت سنگ مرمریت آباده رضایی

اگرچه این سنگ در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارد اما پارامتر هایی در تعیین قیمت این سنگ، موثر هستند. به عنوان مثال ابعاد و ضخامت سنگ تاثیر بسیار زیادی در قیمت این سنگ دارد. هر چقدر ارتفاع سنگ ها بیشتر باشد و یا سنگ ضخامت بیشتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر است. سورت سنگ و میزان یکدست بودن سطح سنگ تاثیر زیادی در تعیین قیمت این سنگ دارد. کیفیت ساب و فرآوری، کیفیت برش و گونیا بودن چهار گوشه سنگ و ضخامت یکسان تمام سنگ های یکدسته، اهمیت زیادی در تعیین قیمت این سنگ دارد.

متریال مورد استفاده در هنگام فرآوری سنگ، کیفیت ماده رزین استفاده شده و … تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی سنگ دارد. سنگ هایی که جهت صادرات تولید می شوند، معمولا از بهترین متریال در فرآوری آن استفاده می کنند و قیمت نهایی سنگ بیشتر از سنگ های داخلی می شود. اگر قصد خرید سنگ مرمریت آباده با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی دارید، حتما با ما تماس بگیرید. از دیگر محصولات مشابه می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت خوی _ مرمریت ارومیه ممتاز _ مرمریت دهبید پارادایس _ سنگ گوهره خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »