اسلب مرمریت دهبید زارعی

خرید سنگ مرمریت با قیمت مناسب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های مرمریت نوعی از سنگ های دگرگونی آهکی است که در طرح و رنگ های بی شمار یافت می شود. اگر قصد خرید سنگ مرمریت با قیمت بسیار مناسب همراه با کیفیت عالی را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.


سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت نوعی از سنگ های دگرگونی آهکی است. این سنگ ها دارای تراکم بسیار خوبی نسبت به سنگ های تراورتن می باشند و تنوع بی شمار در طرح و رنگ این سنگ ها جزو بهترین ویژگی آن ها به حساب می آید. مرمریت ها از معادن مختلف کشور استخراج می شود که از غنی ترین معادن آن باید به معادن مناطق دهبید استان فارس، اصفهان و یزد اشاره کرد.

این سنگ ها در ابعاد مختلف اسلب، تایل یا فرشی، پلاک عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله تولید می شوند. از روش های مختلف فرآوری سنگ های مرمریت باید به روش صیقلی، تیشه ای، بوش همر، هوند یا مات، کوبیک، گیوتین و بادبر، کات بروکن و شیاردار و … اشاره کرد.

سنگ مرمریت لاشتر

ویژگی های سنگ های مرمریت

همانطور که در قسمت قبل گفتیم این سنگ ها نوعی سنگ آهکی هستند و بهترین ویژگی آنها تنوع فراوان در طرح و رنگ این سنگ ها است. از ویژگی های کلی این سنگ ها باید اشاره کرد به:

این سنگ ها به دلیل تراکم بسیار خوب و بالایی که دارند، از ساب پذیری فوق العاده عالی برخوردار هستند. سطح این سنگ ها براق و درخشان است و به خوبی می توانند نور را از سطح خود منعکس کنند.

مقاومت فشاری و سایشی این سنگ ها مناسب و بالا است. از این سنگ ها به عنوان سنگ کف واحد های مسکونی یا تجاری، لابی هتل ها و یا به عنوان سنگ پله استفاده می شود. این سنگ ها نسبت به ضربه نیز مقاوم هستند.

جذب آب سنگ های مرمریت پایین است ولی این سنگ ها مقاومت چندان مناسبی نسبت به روطوبت ندارند. اگر قصد استفاده از این سنگ ها را در قسمت های مرطوب دارید، حتما سنگ را نانو کنید.

مرمریت های مشکی بهتر است به عنوان سنگ کف مکان های پر تردد به صورت صیقلی استفاده نشوند. زیرا دچار خط و خش می شوند. استفاده از این سنگ ها در قسمت های بیرونی که در معرض نور خورشید است، دچار رنگ پریدگی سنگ می شود.

سنگ های مرمریت نیز بسته به جنس و معدنی که از آن استخراج می شوند، کیفیت های گوناگونی دارند. اگر قصد خرید سنگ مرمریت با قیمت مناسب را دارید، قبل از انتخاب سنگ در رابطه با سنگ مدنظرتون تحقیق و مشورت کنید.

سنگ مرمریت پرطاووسی ارسنجان سوپر

برخی از سنگ های مرمریت پرطرفدار

مرمریت ها نسبت به سنگ های دیگر، قیمت بسیار مناسب تری دارند، از این رو به کشور های بسیار زیادی صادر می شوند. در ادامه قصد معرفی برخی از سنگ های مرمریت کرم روشن تا تیره و طوسی یا مشکی را داریم.

سنگ مرمریت پرشین سیلک

خرید سنگ مرمریت با قیمت مناسب

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های مرمریت تاثیر می گذارد از جمله: کیفیت برش و فرآوری، نحوه ی فرآوری، کیفیت ساب سنگ، گونیا بودن سنگ، سورت سنگ و میزان رگه و فسیل های سطح سنگ، رنگ و یکدستی سنگ، ابعاد و ضخامت سنگ و … . هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد و ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. اکثر سنگ های اسلب، قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ را دارند که بر قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

سورت سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم تعیین قیمت سنگ است. سنگ هایی که تم رنگی کرم دارند، هر چقدر روشن تر و مایل به سفید باشند، قیمتشان بیشتر است و سنگ های مشکی هر چقدر تیره تر باشند قیمتشان افزایش می یابد. میزان رگه و لکه سطح سنگ هر چقدر کمتر باشد، سنگ در سورت سوپر و ممتاز قرار می گیرد و قیمت سنگ بیشتر می شود. 

کیفیت ساب و فرآوری از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی است. کیفیت برش به معنای گونیا بودن چهارگوشه سنگ و ضخامت دقیق یک دسته سنگ است و اهمیت بسیار زیادی دارد. بازرگانی سنگ هویدا با تولید و تامین انواع مختلف سنگ مرمریت در ابعاد گوناگون و ارائه ی فروش با قیمت رقابتی و مناسب، آماده همکاری با شما عزیزان است. قبل از خرید سنگ مرمریت، در رابطه با ویژگی هر یک از سنگ ها تحقیق و مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »