کفسازی پشت بام ساختمان

فهرست مطالب این نوشته

در هنگام کفسازی پشت بام ساختمان ها باید به نکاتی از قبیل سنگ مناسب و شیب بندی اصولی توجه نمود تا در آینده به مشکل برخورد نکنیم.

کفسازی پشت بام

بعد از بتن ریزی سقف آخر ساختمان و شروع کفسازی واحد ها، باید توجه خاصی به نوع کفسازی پشت بام شود تا در آینده با مشکلاتی از قبیل نَم دادن طبقه آخر و … مواجه نشویم.

برای کفسازی پشت بام از متریال های مختلف از قبیل قیر یا ایزوگام استفاده می شود و کفپوش آن معمولا از جنس سنگ، سرامیک یا موزاییک می باشد. یکی دیگر از عوامل مهم که باید توجه خاصی به آن شود شیب بندی پشت بام است. در ادامه به دو مورد شیب بندی و جنس کفپوش می پردازیم.

 

کفپوش پشت بام

برای کفپوش پشت بام ها از متریال های مختلفی از قبیل سرامیک، موزاییک و سنگ استفاده می شود. سنگ های طبیعی به دلیل مقاومت و استحکام بالا، طول عمر بسیار زیادی دارند و از بین نمی روند.

امروزه اکثر ساختمان سازان از سنگ های طبیعی برای کفپوش بام ساختمان خود استفاده می کنند زیرا که سنگ ها علاوه بر طول عمر بسیار زیاد، تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و سنگ مناسب را با توجه به سلیقه ی طراح یا سازنده انتخاب می کنند.

 

ویژگی های سنگ پشت بام

غالبا از سنگ های تراورتن برای کفپوش ساختمان ها استفاده می کنند. سنگ های تراورتن علاوه بر وزن سبک، تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و می توان رنگ آن را به راحتی و با توجه به سلیقه خودتان انتخاب کنید. از ویژگی ها لازم سنگ پشت بام که سنگ تراورتن دارا می باشد، عبارتند از:

·       جذب آب ناچیز

·       مقاوم در برابر فشار

·       مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

سنگی که برای پشت بام استفاده می شود بهتر است به صورت صیقلی فرآوری نشود. زیرا سنگ های صیقلی پس از خیس شدن، سطحی لغزنده پیدا می کنند.

سنگ های تراورتن چرمی، انتخاب خوبی برای کفپوش ساختمان ها هستند.

 

شیب بندی پشت بام

پشت بام ساختمان ها همگی از یک شیب بندی اصولی برای هدایت و خارج کردن آب باران دارند. این شیب بندی باید به گونه ای باشد که آب را در قسمتی از  پشت بام جمع نکند تا مشکلی ایجاد شود.

توصیه می شود از سنگ هایی با ابعاد کم مانند 40*40 یا 30*60 یا … استفاده شود تا در هنگام ایجاد شیب بندی مناسب، سنگ پرتی زیادی به جا نگذارد.  

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ قهوه ای ونگه
اخبار و مقالات

بهترین سنگ کف حیاط ویلا

برای سنگفرش حیاط و محوطه بیرونی ویلا یا باغ، جنس سنگ مورد استفاده و سازگاری آن با آب و هوای منطقه بسیار مهم است. بهترین

ادامه مطلب »