باغچه سنگی

تزئین باغچه با سنگ

فهرست مطالب این نوشته

تزئین باغ و باغچه همگی به سلیقه شما بستگی دارد. با به کار بردن طرح های جدید می توانید باغ و باغچه زیبا و دلنشینی طراحی کنید که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، تنوع بسیاری به باغ خود دهد.


تزیین باغ و باغچه به وسیله ی سنگ های تزئینی

تزئین باغ و باغچه ی ویلا ها به سلیقه ی افراد بستگی دارد. به طور کلی در طراحی دکوراسیون می توانید به جای کار های تکراری و کلیشه ای، طرح های جدید را به کار ببرید.

افراد خوش سلیقه از به کار بردن سنگ های متنوع رنگی و حتی حکاکی که زیبایی دو چندانی به باغ می دهد، غافل نمی شوند. طراحی یک باغچه زیبا یکی از آرام بخش و لذت بخش ترین کار ها در جهان است زیرا که پس از پایان کار، حس فوق العاده خوبی به محیط و افراد منتقل می کند. در طراحی های فضا های سبز طبیعی، معمولا از متریال های طبیعی همچون سنگ استفاده می شود. 

کاربرد سند استون طرح چوب

استفاده از سنگ های طبیعی زیبا

برخی از سنگ های طبیعی، علاوه بر مقاومت فوق العاده بالایی که دارند، طرح و رنگ خاصی نیز دارند. این گونه سنگ ها علاوه بر زیبایی فضای سبز، دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال دو تا از معروف ترین این سنگ ها باید اشاره کرد به:

  • سنگ کاپراسلیت قهوه ای: این سنگ از جنس سنداستون یا شبه گرانیت است و مقاومت بی نظیری دارد. از نظر تم رنگی، قهوه ای می باشد و شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی دارد. سطح این سنگ مانند سنگ های نما، صیقلی نیست و ناهمواری هایی مشاهده می شود که به زیبایی و طبیعی بودن این متریال، افزوده است. این سنگ در ابعاد مختلف فرنچ پترن یا پازلی، شیاردار، کات بروکن، گیوتین و … تولید و فرآوری می شود.
  • سنگ طرح چوب: این سنگ نیز از جنس سنداستون است و در بازار و صنعت ساختمان، به خوبی شناخته شده است. تم رنگی این سنگ قهوه ای می باشد که در سطح آن، موج هایی مشاهده می شود سنگ را شبیه به چوب طبیعی می کند. این سنگ نیز در ابعاد مختلف تولید و در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.

کاپراسلیت حصیری

قلوه سنگ های رنگی

قلوه سنگ های رنگی می تواند گزینه ی بسیار خوب و جذابی برای تزیین و ساخت باغچه باشند. استفاده از قلوه سنگ های گرد و صاف در بین گیاهان و کاکتوس گل های رنگی خالی از لطف و زیبایی نیست.

از قلوه سنگ ها نیز می توان جهت ساخت یک پیاده رو مقرون به صرفه نیز استفاده کرد که با این کار تنوع بسیار زیبایی به باغ خود می دهید.

آبنما، آبراه و گلدان های سنگی پیش ساخته

استفاده از آبنمای سنگی در باغ و باغچه در کنار گل ها و گیاهان، فضایی فوق العاده دلنشین و زیبایی را به وجود می آورد. صدای آب در کنار طبیعت بسیار زیبای گل و گیاهان، آرامش خاصی به انسان می دهد. ساخت این آبنما ها با سنگ های قهوه ای همچون کاپراسلیت، یک زیبایی کلاسیک خاصی به محیط اطراف خود می بخشد.

استفاده از گلدان های سنگی پیش ساخته در فضای داخلی ساختمان و باغ و همینطور در حیاط و فضای بیرونی باغ در کنار سایر گیاهان استفاده نمود. گلدان های سنگی پیش ساخته علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، طول عمر بالا و مقاومت بسیار خوبی دارند. جنس این گلدان ها نیز میتواند از جنس سنگ های مختلف در رنگ های سفید، کرم یا حتی تیره باشد.

آبنما و محوطه سازی با سنگ

ایده های دیگر برای تزیین باغ و باغچه

با استفاده از نیمکت های سنگی پیش ساخته در دل باغ خود، می تواند زمانی را برای اختصاص دادن به روح و آرامش خود بگذارید. می تواند با به وجود آوردن اشکال و آثار هنری با قلوه سنگ ها، محیط زیبایی را در باغ و باغچه ی خود به وجود آورید. تزئین باغ و باغچه یک طرف و از طرف دیگر پوشش دیوار های باغ و نمای اصلی ویلا نیز تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا و محیط دارد.

سنگ های بادبر، تیشه ای و کوبیک نیز می توانند گزینه ی بسیار خوبی برای محوطه سازی ها نیز باشند. برای آشنایی با انواع سنگ نما می توانید مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اخبار و مقالات

سنگ مناسب پشت بام

از گذشته تا به امروز برای کفپوش پشت بام خانه ها از موزاییک و یا سنگ های طبیعی استفاده می کردند. در این مقاله به

ادامه مطلب »