لایم استون اسلام آباد سوپر

قیمت سنگ لایم استون

فهرست مطالب این نوشته

دو سنگ لایم استون اسلام آباد و سمیرم با تم رنگی سفید و سطحی کاملا یکدست، جزء محبوب ترین سنگ های ساختمانی می باشند. این سنگ ها از نظر کیفی بسیار خوب و از نظر قیمتی نیز بسیار ارزان می باشند. قیمت سنگ لایم استون در مقایسه با تراورتن ها یا مرمریت ها بسیار مناسب است.


سنگ لایم استون چیست

سنگ ساختمانی لایم استون از رسوبات مواد معدنی به نام کلسیت از جنس آهک تشکیل می شود. به همین دلیل این سنگ جزء هر دو دسته سنگ رسوبی و آهکی قرار دارد. در واقع سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های مرمریت هستند که کامل نشده اند و زود تر استخراج شده اند. نام علمی این نوع سنگ ها لایم استون است که در ایران با نام تجاری ترامیت نیز شناخته می شوند. معروف ترین و محبوب ترین لایم استون های صادراتی ایران لایم استون اسلام آباد، سنگ گوهره خرم آباد و لایم استون مرودشت می باشند. در سنگ های سفید، دو سنگ اسلام آباد و مرودشت، ظاهر سفید و بسیار زیبایی دارند و قیمت این سنگ ها بسیار مناسب نیز می باشد. سنگ گوهره به لایم استون کرم نیز شهرت دارد. 

لایم استون ها با اینکه قیمت بسیار مناسبی دارند و ظاهری زیبا، با این حال از معایبی نیز برخوردار هستند. بزرگترین مشکل این سنگ ها آهک بالای آنها و جذب آب زیاد این سنگ ها است. امروزه با استفاده از مواد آبگریز نانو و UV، مشکل جذب آب این سنگ ها برطرف شده است. اما برای استفاده از سنگ های لایم استون در مکان های مرطوب و یا در نمای ساختمان های مناطق سردسیر و مرطوب، اصلا پیشنهاد نمی شود.

 

سنگ لایم استون اسلام آباد

لایم استون اسلام آباد سوپر با زمینه رنگی سفید کاملا یکدست و براق، جزء پرفروش ترین سنگ های ساختمانی صادراتی محسوب می شود. معدن این سنگ در استان کرمانشاه و در شهرستان اسلام آباد واقع شده است. به دلیل قیمت ارزان آن، این سنگ تبدیل به یکی از محبوب ترین محصولات صادراتی ایران گشته است. معدن لایم استون سینه کار های بسیار زیادی دارد که سنگ های استخراج شده از این معدن به صورت کوپ و یا فرآوری شده به تمام کشور های دنیا قابل صادر است. معروف ترین سینه کار این معدن، سینه کار جهاد نصر است.

سنگ لایم استون اسلام آباد در سه سورت ممتاز، درجه یک و درجه دو تولید می شود. دو سورت اصلی و عامیانه ی این سنگ سورت سفید سوپر و سورت گلدار آن می باشد. سنگ اسلام آباد در سایز های مختلف 40 طولی، تایل های مختلف عرض 30، 40 و 60 سانت و حتی اسلب به روش هوند یا صیقلی فرآوری می گردد. صنایع سنگ هویدا یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان لایم استون اسلام آباد در ایران است.

لایم استون اسلام آباد صادراتی

ترامیت سفید مرودشت

لایم استون مرودشت یکی دیگر از سنگ های آهکی است که به دلیل ظاهر زیبا و یکدست در کنار قیمت مناسب، به یکی دیگر از سنگ های محبوب صادراتی ایران تبدیل شده است. اگرچه این سنگ نمی تواند جایگزین لایم استون اسلام آباد در زمینه ی صادرات باشد، اما سنگی است که به صورت تایل یا مستقیم به صورت کوپ از معدن صادر می گردد. معدن این سنگ در استان فارس قرار دارد و بخش بسیار بزرگی از این معدن در دست آقای رضایی است. 

این سنگ سورت بندی های مختلفی دارد که با توجه به سورت سنگ، سطح آن گلدار یا بدون گل است. ساب پذیری سنگ مرودشت تا حدودی ضعیف است و اگر این سنگ را از فاصله ی بسیار کم مشاهده کنید، نقاط ریز تیره رنگی مشاهده می کنید که از فاصله ی سه متری قابل مشاهده نیستند. این سنگ نیز شهرت جهانی پیدا کرده است و در نمای ساختمان های قابل استفاده است.

ترامیت سوپر مرودشت

ویژگی ها و معایب 

همانطور که در قبل اشاره کردیم سنگ های لایم استون عمر کوتاه تری را در زمین می گذرانند. استخراج زود تر این سنگ ها باعث می شود تا از مقاومت فرسایشی کمتری برخوردار باشند. این بدان معناست که در برابر سایش، ضربه، برخورد با لوازم تیز و … به راحتی خرد می شوند یا ترک بر می دارند.

علاوه بر این جون درصد بالایی از ساختار سنگ های لایم استون از مواد آهکی است، جذب آب بالایی دارند و در قسمت های مرطوب ساختمان نمی توان از آن ها استفاده نمود.

از بهترین ویژگی های لایم استون ها، تم رنگی سفید و یکدست آن در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان نسبت به مرمریت ها و تراورتن ها می باشد. از ویژگی های بسیار خوب لایم استون اسلام آباد می توان به عایق صوتی بودن این سنگ اشاره کرد. سنگ های لایم استون مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش نیز دارند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، با استفاده از مواد پوششی نانو، مشکلات عمده این سنگ، نظیر مقاومت کم آن و … برطرف شده است. از این سنگ ها می توان به عنوان نمای بیرونی ساختمان، دیوار های داخلی، سنگ پله و دستگاه پله، سنگفرش واحد ها، ساخت نرده سنگی و … به کار برد.

 

قیمت سنگ لایم استون

اگرچه سنگ های لایم استون در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارد، با این حال پارامتر های مختلفی بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد. از جمله:

  • سورت سنگ: سطح سنگ هر چقدر سفید و یکدست تر باشد و هر چقدر سورت بندی آن دقیق تر باشد، قیمت سنگ بیشتر است.
  • ابعاد و ضخامت سنگ: به طور کلی سنگ هایی که ابعاد و ضخامت بیشتری دارند، قیمت بالاتری نسبت به سایز های کوچکتر از خود دارند.
  • کیفیت برش، ساب و فرآوری سنگ: سنگ باکیفیت باید چهار گوشه ی آن گونیا باشد تا در حین استفاده و برش کاری، سبب پرتی زیاد سنگ نشود. سطح سنگ هرچقدر درخشنده تر و براق تر باشد، نشان دهنده ی کیفیت خوب فرآوری آن است.
  • متراژ سفارش مشتری: متراژ سفارش داده شده توسط مشتری نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بیشتری بگذار و تخفیف بیشتری از سنگ فروش بگیرد.

اگر قصد خرید سنگ های لایم استون یا ترامیت را دارید می توانید برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت سنگ لایم استون با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

ترامیت سفید میاندوآب _ سنگ ترامیت کردستان _ ترامیت سفید بوکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

لایم استون اسلام آباد صادراتی
لایم استون

سنگ لایم استون ممتاز

لایم استون سفید اسلام آباد با تم رنگی سفید، به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا شناخته می شود. سنگ

ادامه مطلب »
سنگ پله گوهره درجه دو
لایم استون

لایم استون کرم گلدار

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های آهکی هستند که از تم رنگی روشن و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. لایم استون کرم گلدار،

ادامه مطلب »
سنگ گوهره درجه دو گلدار
لایم استون

سنگ گوهره درجه دو

یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی بازار، می توان به سنگ گوهره درجه دو اشاره کرد. این سنگ کرم رنگ زیبا

ادامه مطلب »