سنگ لایم استون اسلام آباد

قیمت سنگ لایم استون سفید

فهرست مطالب این نوشته

لایم استون ها نوعی سنگ رسوبی آهکی هستند که در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارند. از معروف ترین سنگ های لایم استون می توان به سنگ لایم استون اسلام آباد و سنگ سمیرم اشاره نمود.


سنگ لایم استون سفید

سنگ ساختمانی لایم استون از رسوبات مواد معدنی به نام کلسیت که از جنس آهک است تشکیل می شود. این سنگ ها جزء دو دسته سنگ های رسوبی و آهکی قرار دارند و همچنین به عنوان جوان ترین سنگ های رسوبی شناخته می شوند. زیرا مدت زمان تشکیل شدن این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های رسوبی کمتر است.

به دلیل ذات آهکی سنگ های لایم استون، مقاومت سایشی این سنگ ها ضعیف است و ساب پذیری چندان خوبی ندارند. اما با این حال دو سنگ لایم استون اسلام آباد و سنگ سمیرم، جزء بهترین سنگ های بازار شناخته می شوند که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار می باشند.

 

لایم استون اسلام آباد

سنگ اسلام آباد سوپر جزء سفید ترین سنگ های ساختمانی است که از زمینه رنگی کاملا یکدست و براق برخوردار می باشد. این سنگ از لحاظ قیمتی نیز در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار محسوب می شود و کاربرد های گوناگونی دارد. معدن این سنگ در استان کرمانشاه و در شهرستان سمیرم واقع شده است.

لایم استون سمیرم

سنگ لایم استون سمیرم به دلیل تراکم بالا و استحکام بسیار خوب به سنگ مرمریت سمیرم نیز شناخته می شود. این سنگ نیز از تم رنگی بسیار زیبای سفید و یکدست برخوردار است. از لحاظ مقاومتی، این سنگ بی نظیر است و جزو مستحکم ترین سنگ های بازار شناخته می شود. معدن این سنگ در استان اصفهان و در شهر سمیرم واقع شده است.

ویژگی های سنگ لایم استون سفید

همانطور که در قبل اشاره کردیم سنگ های لایم استون عمر کوتاه تری را در زمین می گذرانند. استخراج زود تر این سنگ ها باعث می شود تا از مقاومت فرسایشی کمتری برخوردار باشند. این بدان معناست که در برابر سایش، ضربه، برخورد با لوازم تیز و … به راحتی خرد می شوند یا ترک بر می دارند.

علاوه بر این جون درصد بالایی از ساختار سنگ های لایم استون از مواد آهکی است، جذب آب بالایی دارند و در قسمت های مرطوب ساختمان نمی توان از آن ها استفاده نمود.

از بهترین ویژگی های لایم استون ها، تم رنگی سفید و یکدست آن در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان نسبت به مرمریت ها و تراورتن ها می باشد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، با استفاده از مواد پوششی نانو، مشکلات عمده این سنگ، نظیر مقاومت کم آن و … برطرف شده است. از این سنگ ها می توان به عنوان نمای بیرونی ساختمان، دیوار های داخلی، سنگ پله و دستگاه پله، سنگفرش واحد ها، ساخت نرده سنگی و … به کار برد.

 

خرید سنگ لایم استون اسلام آباد و سمیرم

به طور کلی سنگ های لایم استون از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارند. اما پارامتر هایی تاثیر گذار بر قیمت سنگ وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

سورت سنگ: مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ سورت و یکدستی سنگ است. سورت های سوپر قیمت بیشتری نسبت به سایر سورت ها دارند.

ابعاد و ضخامت سنگ: هرچقدر ابعاد سنگ و ضخامت آن بیشتر باشد، سنگ قیمت بیشتری دارد.

کیفیت برش و گونیا بودن سنگ: برش سنگ باید دقیق انجام شود و سنگ گونیا باشد تا پرتی زیادی نداشته باشد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ: سنگ هایی که ساب خوبی خورده باشند، دارای سطحی براق و درخشان و یکدست هستند و قیمت بیشتری دارند.

اگر چه این پارامترها بر قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد، با این حال لایم استون اسلام آباد و سنگ سفید سمیرم قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد. این سنگ ها هر دو، جزء پرفروش ترین محصولات صادراتی ایران نیز به حساب می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

لایم استون اسلام آباد صادراتی
لایم استون

سنگ لایم استون ممتاز

لایم استون سفید اسلام آباد با تم رنگی سفید، به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا شناخته می شود. سنگ

ادامه مطلب »
سنگ پله گوهره درجه دو
لایم استون

لایم استون کرم گلدار

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های آهکی هستند که از تم رنگی روشن و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. لایم استون کرم گلدار،

ادامه مطلب »
سنگ گوهره درجه دو گلدار
لایم استون

سنگ گوهره درجه دو

یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی بازار، می توان به سنگ گوهره درجه دو اشاره کرد. این سنگ کرم رنگ زیبا

ادامه مطلب »