کفپوش مناسب برای راهرو ساختمان

فهرست مطالب این نوشته

راهرو ساختمان های مسکونی و یا تجاری به دلیل رفت و آمد بالا، نیاز به کفپوش مقاوم در کنار زیبایی منحصر به فرد دارد. در این مقاله به معرفی برخی از سنگ های زیبا و مناسب می پردازیم.

کفپوش ساختمان

تقریبا تمام سنگ های ساختمانی با جنس های مختلف را می توان به عنوان کفپوش قسمت های مختلف ساختمان به کار برد.به طور کلی نمی توان گفت که سنگی مقاومت کافی را ندارد زیرا که سنگ ها را می توان در ابعاد و ضخامت های مختلف برشد داد. اما استفاده از کدام سنگ و در کدام قسمت ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. فرضا اصلا توصیه نمی شود از سنگ های تراورتن فرشی به عنوان کفپوش پارکینگ استفاده شود. یا از سنگ های مرمریت به عنوان کفپوش محوطه های بیرونی استفاده کرد.(البته به جنس سنگ مرمریت بستگی دارد)

 

کفپوش سنگی مناسب کف راهرو

از آنجایی که راهرو ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری محل هایی پر رفت و آمد هستند، از این رو علاوه بر زیبایی، کیفیت و مقاومت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سنگ هایی که برای قسمت راهرو ساختمان ها انتخاب می شود با توجه به سلیقه ی طراح و سازنده می تواند در ابعاد مختلف فرشی در سایز های مختلف و یا اسلب و در رنگ های روشن و سفید تا تیره و مشکی انتخاب شود. اما چیزی که اهمیت دارد، نوع سنگ و ویژگی های سنگ می باشد.

 

ویژگی های سنگ راهرو

·       تراکم بالا

·       مقاومت سایشی بالا

·       مقاومت فشاری بالا

·       جذب آب پایین

·       عایق حرارتی خوب

·       قابلیت ساب پذیری عالی

 

جنس کفپوش راهرو ساختمان

جنس سنگ های کفپوش ساختمان می تواند گرانیت، مرمریت، چینی و یا مرمر باشد. انتخاب سنگ روشن و یا تیره می تواند با توجه به سلیقه سازنده باشد. در ادامه به معرفی برخی از سنگ ها می پردازیم.

·       سنگ مرمریت: سنگ های مرمریت جزو معروف ترین سنگ های مورد استفاده در ساختمان، به خصوص در قسمت های کف واحد ها، لابی ها و راهرو ها می باشند. مرمریت هرسین، خوی، کاشمر، پارادایس، دهبید زارعی جزو سنگ های روشن به حساب می آیند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشند.مرمریت گلدن رز نیز جزو مرمریت های باکیفیت و بسیار زیبا با زمینه رنگی روشن محسوب می شود.

سنگ های گلدن بلک، نجف آباد، لاشتر، مهکام، دهبید زاغ نیز جزو سنگ های زیبا به رنگ مشکی و خاکستری و تیره به حساب می آیند.

 

·       سنگ چینی: سنگ های چینی جزو مستحکم ترین سنگ ها و زیبا ترین سنگ ها به حساب می آیند. این سنگ ها معمولا به رنگ سفید همراه با رگه های خاکستری و مشکی می باشند. سنگ های چینی نیریز، ازنا و الیگودرز از سنگ های معروف چینی می باشند. سنگ چینی لایبید نیز جزو سنگ های زیبا و پر مقاوم چینی به حساب می آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ قهوه ای ونگه
اخبار و مقالات

بهترین سنگ کف حیاط ویلا

برای سنگفرش حیاط و محوطه بیرونی ویلا یا باغ، جنس سنگ مورد استفاده و سازگاری آن با آب و هوای منطقه بسیار مهم است. بهترین

ادامه مطلب »