اسلب بوک مچ نیریز

قیمت سنگ اسلب نیریز

فهرست مطالب این نوشته

اسلب چینی نیریز، با زمینه سفید و خطوط خاکستری رنگ، یکی از بی نظیر ترین و زیبا ترین سنگ های زمینه روشن بازار محسوب می شود. قیمت سنگ اسلب نیریز نسبت به نمونه های مشابه خارجی نیز بسیار مناسب است و از این رو، این سنگ به کشور های مختلفی صادر می گردد.


سنگ اسلب چینی نیریز

سنگ چینی نیریز با تم رنگی سفید و خطوط و رگه های ریز خاکستری رنگ، یکی از محبوب ترین و زیبا ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود. این سنگ به عنوان یکی از قدیمی ترین سنگ های چینی محسوب می شود که با کیفیت بسیار خوب و طرح و نقش بی نظیری همراه است.

سنگ های چینی از خانواده ی سنگ های مرمریت به حساب می آیند با این تفاوت که از بافت بسیار متراکم تر و مقاومت فوق العاده بیشتری برخوردار هستند. از دیگر نمونه های مشابه این سنگ می توان به سنگ های اسلب سفید الیگودرز و یا سنگ اسلب سایمان اشاره نمود.

اسلب سفید نیریز

ویژگی های سنگ چینی نیریز

بافت کریستالی بسیار ریز سنگ نیریز، سبب استحکام بسیار خوب این سنگ و تراکم بالای آن گشته است. این سنگ در بافت خود، خلل و فرج ندارد و بسیار متراکم است. از بهترین مزیت های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار بالا و مقاومت فوق العاده خوبی در برابر فشار و سایش دارد. از نظر ضربه نیز این سنگ بسیار مقاوم می باشد و در قسمت های مختلف و پرتردد ساختمان نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.

ساب پذیری فوق العاده خوب این سنگ و سطح براق و درخشان آن، از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. این سنگ قابلیت فرآوری به صورت قاب های بوک مچ و فور مچ را نیز دارد.

سنگ های اسلب نیریز جذب آب بسیار ناچیزی دارند و از آنها می توان در مکان های مرطوب نیز استفاده نمود. این سنگ گرما را به خود جذب نمی کند و سطح آن خنک می باشد.

به دلیل بافت کریستالی که این سنگ دارد، نور را تا حدود بسیار کمی از خود رد می کند. این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی دارد و یک گزینه ی مناسب برای فضای آشپزخانه می باشد زیرا که دچار لک نمی شود و نظافت آسانی دارد.

قیمت سنگ اسلب نیریز نسبت به نمونه های مشابه خارجی بسیار مناسب است و این یک ویژگی بسیار خوب برای این سنگ به حساب می آید.

 

 

موارد استفاده از سنگ اسلب نیریز

به دلیل مزیت های بسیار خوب این سنگ، از آن می توان در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. در گذشته از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان به دلیل تم رنگی روشن آن استفاده می شد، اما امروزه به دلیل بافت متراکم و وزن بالای آن، استفاده در نما توصیه نمی شود.

  • بدنه دیوار های بیرونی نما
  • پوشش دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های تجاری و مسکونی
  • دکوراسیون داخلی ساختمان ها و بدنه لابی هتل ها
  • سنگ کف پارکینگ
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • سنگ کانتر و رویه کابینت
  • ویترین مغازه ها
  • و …

سنگ اسلب چینی نیریز

قیمت سنگ اسلب نیریز

عواملی همچون ابعاد سنگ اسلب، ضخامت و کیفیت فرآوری بر روی قیمت این سنگ بستگی دارد. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ اسلب نیریز، میزان رگه های موجود در سطح سنگ می باشد. هر چقدر سطح این سنگ یکدست تر باشد و رگه های موجود در سطح آن کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. 

ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت سنگ می گذارد. معمولا سنگ های اسلب را با ضخامت 2 یا 3 سانت تولید و فرآوری می کنند. کیفیت ساب و فرآوری از مهمترین علل تاثیر گذار بر قیمت سنگ های اسلب می باشد. زیرا که هر چقدر سنگ با کیفیت تر فرآوری شده باشد و مواد رزین و اپوکسی بهتری در فرآوری آن استفاده شده باشد، سبب افزایش طول عمر سنگ می گردد و سنگ در دراز مدت ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

به طور کلی قیمت سنگ اسلب نیریز همانند سنگ های مرمریت مشکی همچون اسلب مرمریت گلدن بلک یا اسلب مرمریت نجف آباد بسیار مناسب است و از نظر قیمتی از سنگ های چینی مشابه خود همچون اسلب چینی ازنا نیز مناسب تر می باشد.

 

معدن سنگ چینی نیریز

همانطور که از نام این سنگ می توان حدس زد، معدن این سنگ در استان فارس، شهرستان نیریز، کیلومتر 45 جاده نیریز به آباده و در منطقه تنگ حنا واقع شده است. این سنگ پس از استخراج از معدن و منتقل شدن کوپ آن به کارخانه ها، در ابعاد مختلف تایل و اسلب فرآوری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »