سنگ اسلب ازنا

خرید سنگ اسلب ازنا

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب ازنا، یکی از زیبا ترین و باکیفیت ترین سنگ های چینی به حساب می آید. زمینه رنگی سنگ چینی ازنا، سفید همراه با خطوط ریز طوسی رنگ می باشد. جهت خرید سنگ اسلب ازنا با قیمت مناسب، با ما تماس بگیرید.


سنگ اسلب چینی ازنا

سنگ چینی ازنا، مشهور ترین و قدیمی ترین سنگ های کریستالی ایرانی است. تم رنگی این سنگ سفید می باشد که در سطح آن خطوط ریز طوسی رنگ مشاهده می شود. سنگ های اسلب ازنا نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی، هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب می باشند.

این سنگ از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از پر مصرف ترین سنگ های چینی سفید ایران محسوب می شود که در تمام قسمت های مختلف ساختمان کاربرد دارد. از نظر ظاهری، سنگ ازنا شباهت بسیار زیادی به سنگ چینی نیریز و سنگ اسلب پرشین بیانکو دارد. 

 

ویژگی های سنگ اسلب ازنا

سنگ چینی ازنا به دلیل وجود بافت ریز کریستالی، از تراکم بسیار بالا و استحکام فوق العاده ای برخوردار است. به طور کلی سنگ های چینی را جزئی از خانواده ی سنگ های مرمریت می دانند، با این تفاوت که سنگ های چینی مقاومت بسیار بالا تر و سطح سفید و براق تری دارند.

سنگ های اسلب ازنا ساب پذیری فوق العاده بالایی دارند و سطح آن ها بسیار براق و درخشان است. این سنگ به خوبی نور را منعکس می کند و شکوه و روشنایی خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

این سنگ به دلیل ساختار بسیار متراکم، جذب آب بسیار ناچیزی دارد. نسبت به رطوبت نیز سنگ ازنا بسیار مقاوم است و می توان از آن در فضا های مرطوب استفاده نمود. 

سنگ های چینی به خصوص سنگ سفید ازنا، یک گزینه ی عالی برای استفاده در فضای آشپزخانه و کابینت می باشد. زیرا که این سنگ نسبت به مواد شیمیایی همچون آبلیمو و آبغوره بسیار مقاوم است و هنگام تماس با این مواد، تغییر رنگ نمی دهد و لک بوجود نمی آورد.

از بهترین ویژگی های این سنگ، قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ بسیار زیبا می باشد. این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ اسلب مایا تاسوس یونان دارد، با این تفاوت که قیمت سنگ ازنا نسبت به نمونه های خارجی مشابه، بسیار مناسب است.

سنگ اسلب سفید ازنا

موارد استفاده از اسلب سفید ازنا

از سنگ های اسلب ازنا در کلیه قسمت های داخلی و بیرونی ساختمان قابل استفاده است. از اسلب های بوک مچ و فورمچ این سنگ در لابی ساختمان ها و هتل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل مقاومت بسیار بالا و تم رنگی روشن این سنگ، در گذشته از آن به عنوان سنگ نما استفاده می کردند. امروزه نیز از آن در نمای بیرونی استفاده می کنند اما به دلیل عدم تخلخل در بافت این سنگ در مقایسه با سنگ های تراورتن، این کار به ندرت انجام می شود.

  • دیواره نمای بیرونی ساختمان
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد ها و لابی ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • رویه کانتر و کابینت آشپزهانه
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراسیون داخلی واحد ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها

سنگ اسلب بوک مچ ازنا

خرید سنگ اسلب ازنا 

قیمت سنگ های اسلب ازنا به کیفیت فرآوری سنگ، ضخامت سنگ، ابعاد سنگ و میزان رگه های سطح سنگ بستگی دارد. سنگ اسلب ازنا نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر می باشد. میزان رگه ها و طرح و نقش سنگ، سورت های مختلف این سنگ را بوجود می آورند. هر چقدر این رگه ها و خطوط طوسی رنگ کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

اسلب های بوک مچ و فورمچ به دلیل مشکلات در تولید و فرآوری آنها، قیمت بالاتری نسبت به اسلب های معمولی دارند. اما این اختلاف قیمت، چندان چشمگیر نیست. کیفیت ساب و فرآوری سنگ، از پارامتر های بسیار مهم و تاثیر گذار در تعیین قیمت سنگ است. از طرفی هر چقدر ساب و فرآوری سنگ به بهترین نحو صورت گرفته باشد، ماندگاری و طول عمر سنگ نیز افزایش پیدا می کند و سنگ سالیان سال، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. برای خرید سنگ اسلب ازنا با ما تماس بگیرید.

 

معدن سنگ چینی ازنا

این سنگ در ابتدا توسط مرحوم حاج قنبر رحیمی معروف به ارباب قنبر به بهره برداری رسید. سنگ چینی ازنا به سنگ چینی ارباب نیز در بازار شناخته می شود. معدن این سنگ در استان لرستان در فاصله 24 کیلومتری شهرستان درود و شهر ازنا واقع گردیده است. از دیگر سنگ های اسلب چینی بسیار زیبا می توان سنگ اسلب پرشین اسکاتو اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »