سنگ اسلب سفید ازنا

اسلب سفید ازنا

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب سفید ازنا با زمینه رنگی سفید براق، جزء مشهور ترین سنگ های چینی به حساب می آید که در سطح آن رگه های بسیار ریز طوسی رنگ مشاهده می شود. این سنگ جزء قدیمی ترین سنگ های چینی ایران محسوب می شود.


سنگ اسلب سفید ازنا

سنگ چینی ازنا، مشهور ترین سنگ کریستال ایرانی می باشد. زمینه رنگی سنگ ازنا سفید همراه با رگه های مورب و ریز طوسی می باشد و در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب به صورت صیقلی فرآوری می شود. سنگ سفید ازنا جزو قدیمی ترین سنگ های سفید چینی محسوب می شود که در ابتدا معدن آن توسط مرحوم حاج ارباب قنبر رحیمی شروع به بهره برداری کرد و امروزه این سنگ با نام سنگ چینی ارباب شهرت بسیار زیادی دارد.

سنگ های چینی بسیار زیادی از جمله سنگ اسلب نیریز و سنگ اسلب سفید الیگودرز یافت می شوند که از نظر ظاهری شبیه به سنگ اسلب ازنا می باشند. اما تفاوت هایی در ویژگی هر کدام وجود دارد. قیمت این سنگ نیز نسبت به نمونه های مشابه خارجی بسیار مناسب می باشد.

سنگ اسلب سفید ازنا

ویژگی های سنگ اسلب چینی ازنا

این سنگ به دلیل بافت بسیار مناسب کریستالی که دارد، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. این سنگ در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های چینی جهان قرار گرفته است. از بهترین مزیت های آن می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و بافت آن از تلخلخ بسیار ناچیزی برخوردار است. به همین دلیل از مقاومت فشاری و سایشی فوق العاده بالایی برخوردار می باشد.

به دلیل بافت متراکم سنگ ازنا، این سنگ از ساب پذیری فوق العاده بالا و بسیار خوبی برخوردار است و سطح آن براق و درخشان می باشد. از بهترین ویژگی های این سنگ قابلیت انعکاس نور می باشد.

این سنگ جذب آب بسیار ناچیز و تقریبا صفر دارد. نسبت به آب و هوای بیرونی نیز بسیار مقاوم است و مقاومت خوبی نسبت به مواد اسیدی خانگی همچون آبلیمو دارد و دچار لک و خرابی نمی شود. سطح صیقلی این سنگ نظافت آن را بسیار آسان نموده به گونه ای که تنها با یک دستمال مرطوب می توان سطح آن را پاکیزه کرد.

سنگ های اسلب ازنا قابلیت ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فورمچ را دارند. به دو ورق سنگ اسلب که هنگام قرار گیری در کنار همدیگر، طرح و نقش قرینه ای ایجاد می کنند، اسلب بوک مچ می گویند.

 

موارد استفاده از اسلب چینی ازنا

از سنگ های اسلب ازنا، در قسمت های مختلف ساختمان ها، کف و بدنه دیوار ها استفاده می شود. در گذشته از این سنگ به دلیل تم رنگی روشن و سفید، در نمای بیرونی ساختمان استفاده می کردند. این سنگ برای فضا های بیرونی و نمای بیرونی ساختمان، از نظر جنس و ماندگاری، گزینه ی بسیار خوبی می باشد، اما به دلیل وزن بالای آن، بهتر است در نمای اصلی ساختمان استفاده نشود.

  • دیواره نمای بیرونی ساختمان
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد ها و لابی ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • کابینت و سنگ رویه کانتر
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراسیون داخلی واحد ها
  • ساخت پله های دکوراتیو و پله پیچ ها
  • میز های پیشخوان و میز دفاتر اداری
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها

سنگ اسلب ازنا

قیمت سنگ اسلب سفید ازنا

قیمت سنگ های اسلب ازنا به عواملی چون ابعاد سنگ، ضخامت سنگ، کیفیت فرآوری سنگ و میزان خطوط سطح سنگ بستگی دارد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سطح آن یکدست تر باشد و خطوط و رگه ی کمتری دیده شود، سنگ در سورت سوپر قرار می گیرد و قیمت بالاتری دارد.

ابعاد و ضخامت سنگ های اسلب از دیگر عوامل بسیار موثر در قیمت سنگ می باشد. ضخامت سنگ های اسلب معمولا 2 یا 3 سانت می باشد که ضخامت بیشتر سنگ اسلب با قیمت آن رابطه ی مستقیمی دارد. کیفیت ساب و فرآوری از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ است که بسیاری از خریداران و مشتری ها متوجه این موضوع نمی شوند. هر چقدر کیفیت فرآوری سنگ بالا تر باشد، ماندگاری سنگ بیشتر خواهد شد و سنگ ظاهر زیبای خود را تا سالیان سال حفظ خوهد نمود.

سنگ  اسلب چینی ازنا نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر می باشد.

 

معدن سنگ اسلب چینی ازنا

معدن این سنگ در شهر ازنا از توابع استان لرستان و در نزدیکی شهرستان درود واقع شده است. این معدن تقریبا 24 کیلومتر با شهرستان درود فاصله دارد. از دیگر محصولات مشابه می توان به سنگ اسلب چینی سایمان اشاره نمود.

محل فعالیت مجموعه بازرگانی هویدا در اصفهان است و با احداث یک شوروم سنگ اسلب در استان قم و فروش سنگ اسلب با قیمت بسیار مناسب و رقابتی، آماده همکاری با سازندگان و طراحان سراسر کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »