سنگ طرح چوب

سنگ طرح چوب ترموود

فهرست مطالب این نوشته

سنگ طرح چوب ترموود یا همان سنداستون طرح چوب، بهترین و شناخته شده ترین سنگ رسوبی به رنگ قهوه ای است که مقاومت خوبی در برابر آب و هوا های مختلف دارد. از این سنگ در قسمت های بیرونی و داخلی ساختمان ها به عنوان جایگزین چوب های ترموود استفاده می کنند.


سنگ طرح چوب ترموود

سنداستون طرح چوب یا همان ماسه سنگ، یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود که طرح و نقش آن شباهت فوق العاده زیادی به چوب طبیعی دارد. همانطور که از اسم این سنگ مشخص است، این سنگ از ماسه تشکیل شده است و اگر دانه های این ماسه سنگ ها ریز باشد، به صورت سنداستون و چنانچه دانه های آن درشت باشد سنگ گنگلومروا نامیده می شود.

بر خلاف نام این سنگ که به اصطلاح به نام ماسه سنگ شناخته می شود، این سنگ کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارد.

فرآوری این سنگ به صورت:

سنداستون های طرح چوب همانند سایر سنگ های سند استون سطح زبری دارند و از ساب پذیری خوب برخوردار نمی باشند. این سنگ ها در کارخانجات با یک ساب معمولی به صورت شیاردار و یا بدون شیار تولید می شوندد.

سنگ ونگه طرح چوب شیاردار

ویژگی های سنداستون طرح چوب

این سنگ ها به دلیل مقاومت بسیار خوبی که دارند، در قسمت های مختلف ساختمان، نمای بیرونی و دیوار های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب از این سنگ ها به جای چوب های ترموود در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. شیار هایی در فواصل مختلف 7،10 یا 15 سانت روی این سنگ ایجاد می کنند و به گونه ای کنار هم قرار می گیرند که انگار چوب ترموود استفاده شده است.

این سنگ ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت، سرما و گرما دارند و می توان در هر محیطی از آن ها استفاده نمود.

یکی دیگر از سنگ های معروف قهوه ای که شباهت فوق العاده زیادی به چوب طبیعی دارد، سنگ قهوه ای کاپراسلیت می باشد. این سنگ مقاومت خارق العاده ای دارد و به اصطلاح به آن شبه گرانیت نیز می گویند. این سنگ معمولا به صورت چرمی فرآوری می شود و استفاده از آن در هر محیطی امکان پذیر بوده و جلوه ی بسیار زیبایی به محیط اطراف خود می بخشد.

سنگ ونگه طرح چوب

 

کاربرد سنگ طرح چوب ترموود

  • نمای بیرونی ساختمان
  • سنگفرش محوطه
  • سنگ پله و بدنه پله
  • دیوار تی وی روم
  • شومینه و آبنما
  • ساخت مصنوعات سنگی
  • و …

این سنگ ها به دلیل قیمت بسیار خوبی که نسبت به چوب های ترموود دارند، جزء محبوب ترین مصالح ساختمانی شناخته می شوند. تلفیق این نوع سنگ با سنگ های سفید همچون تراورتن عباس آباد یا سنگ سفید همدان، در نما های مدرن، جلوه ی زیبایی بوجود می آورد. لازم به ذکر است که تمام سنگ های نما قبل از استفاده باید اسکوپ شوند.

کاربرد سند استون طرح چوب

معدن سنگ سنداستون طرح چوب

معدن این نوع سنگ ها در استان مرکزی و در نزدیکی شهرستان محلات واقع شده است. این سنگ از دو معدن مختلف با نام های معدن وزیری و معدن محمدی استخراج می شود که از نظر ظاهری تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. سنگ های معدن وزیری روشن و یکدست هستند که در سطح آن گاها خطوط زرد رنگ مشاهده می شود. سنگ های معدن محمدی دارای طرح و نقش مشابه چوب طبیعی دارند و از نظر ظاهری شباهت زیادی به چوب طبیعی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ قهوه ای ونگه رستیک
سنگ طرح چوب

قیمت سنگ ونگه

ونگه سنگی از جنس سنداستون آذرین است که سطح آن شبیه به سنگ مالون به رنگ قهوه ای می باشد. قیمت سنگ ونگه نسبت چوب

ادامه مطلب »
سنگ قهوه ای ونگه رستیک
سنگ طرح چوب

سنگ قهوه ای ونگه

سنگ ونگه نوعی سنگ طبیعی از جنس سنداستون می باشد که در رنگ های قهوه ای و طوسی یافت می شود. این سنگ شباهت بسیار

ادامه مطلب »
سنگ طرح چوب
سنگ طرح چوب

سنگ طرح ترمود

ترمود نوع خاصی از چوب می باشد که دارای استحکام و ماندگاری بالایی است. سنگ های سنداستون طرح چوب، علاوه بر استحکام بالا و قیمت

ادامه مطلب »