سنگ کانتر آشپزخانه

فهرست مطالب این نوشته

کانتر یا اوپن آشپزخانه از مهم ترین بخش های آشپزخانه به حساب می آید زیرا که ممکن است در معرض مواد اسیدی، قلیایی و رطوبت قرار گیرد.از این رو انتخاب سنگ مناسب علاوه بر زیبایی، از عمر مفید خوبی می تواند بهره ببرد.

از آنجایی که اوپن یا کانتر هر آشپزخانه، محلی است که روی آن غذا درست می کنید و در کنار اعضای خانواد غذا می خورید، از این رو یکی از بخش های مهم آشپزخانه به حساب می آید. زیرا که این محل ممکن است در معرض هر گونه مواد اسیدی ( آبلیمو و آبغوره اسیدی هستند)، مواد قلیایی و یا رطوبت قرار گیرد.

پس باید سنگی انتخاب شود که علاوه بر زیبایی، مقاومت کافی در برابر هرگونه مواد اسیدی، رطوبت و ضربه را داشته باشد.

سنگ های گرانیت

سنگ های گرانیت می توانند گزینه ی بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان سنگ کابینت داشته باشند.زیرا که این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارند و غالبا از مقاومت خوبی در برابر هرگونه مواد اسیدی و قیلیایی برخوردار می باشند. سنگ های گرانیت سبز کاهویی، گرانیت های مشکی، گرانیت های روشن و طوسی استخراج شده از معادن مختلف در کارخانه ها در ابعاد گوناگونی برش و فرآوری می شوند.

سنگ های مرمر

از بهترین انتخاب ها برای استفاده به عنوان سنگ کانتر و کابینت، سنگ مرمر است. این سنگ علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و عوامل اسید، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. این سنگ جذب آب تقریبا صفر دارد.یکی از ویژگی های سنگ مرمر، عبور نور از خود می باشد. سنگ های مرمر در طرح ها و رنگ های مختلف یافت می شود.

سنگ های چینی

سنگ های چینی می توانند گزینه ی مناسبی برای رویه ی کانتر و کابینت باشند. زمینه رنگ این سنگ ها اکثرا سفید و روشن است و از جذب آب بسیار پایینی برخوردار هستند.

از چه سنگ های به عنوان سنگ رویه ی کانتر و کابینت استفاده نکنیم؟

سنگ های مرمریت به دلیل وجود آهک زیاد در ساختار خود، گزینه ی مناسبی برای سنگ کانتر نمی باشند. این سنگ ها نه تنها به رطوبت حساس هستند، بلکه مواد اسیدی و قلیایی باعث از بین رفتن و تخریب سنگ می شود.

البته لازم به ذکر است که برخی از سنگ های مرمریت می توانند در آشپزخانه استفاده شوند. زیرا که مقاومت نسبتا خوبی در برابر مواد اسیدی می توانند داشته باشند.

توصیه می شود از سنگ های مرمریت مشکی به عنوان سنگ کانتر و رویه ی کابینت استفاده نشود زیرا که این سنگ ها زمانی که در معرض عوامل اسیدی قرار میگیرند، رنگ خود را از دست می دهند و ظاهر سنگ زشت می شود.سنگ های مرمریت مشکی اگر در جای مناسب خود استفاده نشوند، ممکن است عمر مفید کمی را تجربه کنند و زود از بین بروند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ کف واحد های مسکونی
اخبار و مقالات

سنگ کف واحد های مسکونی

انتخاب سنگی مناسب به عنوان کفپوش واحد های مسکونی، علاوه بر به وجود آوردن فضایی زیبا و دلنشین، عمر بسیار خوبی می تواند داشته باشد.

ادامه مطلب »
اخبار و مقالات

سنگ کف سالن

انتخاب بهترین سنگ برای کف سالن های پذیرایی و لابی هتل ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سنگ کف سالن ها علاوه بر زیبایی باید

ادامه مطلب »
اخبار و مقالات

سنگ رویه کابینت

از آنجایی که محیط آشپزخانه تقریبا در تماس با انواع مواد اسیدی و شیمیایی خانگی از جمله آبلیمو و آبغوره است، از این رو انتخاب

ادامه مطلب »