دکوراسیون منزل با سنگ

فهرست مطالب این نوشته

امروزه، سنگ های طبیعی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون های داخلی به منظور ایجاد فضایی دلنشین دارند. در این مقاله به انواع سنگ های طبیعی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

سنگ های طبیعی

از گذشته تا به امروز، سنگ های طبیعی نقش بسیار مهمی در ساختمان ها و منازل داشته اند. سنگ های طبیعی ساختمانی شامل چند دسته ی کلی تراورتن، مرمریت، چینی، گرانیت و مرمر می شوند.

سنگ ها هر کدام بسته به جنسی که دارند در ساختمان ها کاربرد های گوناگونی دارند.

 

 

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منازل شامل قسمت های مختلفی از قبیل پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی می شود. استفاده از متریال هایی با دوام بالا و زیبایی خیره کننده، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سنگ های ساختمانی که در فضا های داخلی به کار برده می شوند ممکن است در ابعاد مختلف اسلب، تایل، 40 طولی و … باشند. سنگ های آنتیک و تزیینی نیز کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارند.

 

سنگ های ساختمانی اسلب

سنگ اسلب به سنگی گفته می شود که در ابعاد بسیار بزرگ برش و فرآوری می شود. از سنگ های اسلب می توان در تی وی روم ها، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی و حمام استفاده نمود.

 

انواع سنگ های تزیینی

·       سنگ گرانیت: سنگ های گرانیت به دلیل زیبایی خیره کننده و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و مواد اسیدی( آبلیمو، آبغوره و …)، در ساختمان ها به عنوان سنگ کانتر و کابینت در آشپزخانه ها، به صورت اسلب در سرویس های بهداشتی و حمام، در اتاق خواب ها و … استفاده می شود. از زیبا ترین سنگ های گرانیت داخلی می توان اشاره به گرانیت سبز جنگلی بیرجند نمود.

 

·       سنگ مرمر: به جرات می توان گفت سنگ مرمر زیبا ترین سنگ ساختمانی دنیا است. این سنگ بسیار زیبا، از نظر مقاومت نیز بی نظیر است و جذب آب تقریبا صفری دارد. عبور نور از خود، از دیگر ویژگی های بی نظیر این سنگ است. از اسلب های سنگ مرمر در تمام قسمت های مختلف ساختمان، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، سنگ کف، حمام ها، اتاق خواب، سنگ تی وی روم، تابلو عکس های زیبا و … استفاده کرد.

 

·       سنگ مرمریت: سنگ های مرمریت به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا و جذب آب پایین، جزو پرکاربرد ترین سنگ ها در فضای داخلی هستند. سنگ مرمریت مجستیک رز به دلیل مقاومت خوب در برابر مواد اسیدی، می توان از آن به عنوان سنگ کانتر و کابینت در آشپزخانه ها استفاده نمود. توصیه می شود از سنگ های مرمریت در سرویس های بهداشتی و حمام به دلیل ذات آهکی این سنگ ها، استفاده نشود.

 

·       سنگ کریستالی: سنگ های کریستالی عموما با زمینه رنگی روشن و سفید، جزو پر مقاوم ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آیند که در جای جای ساختمان به عنوان سنگ آشپزخانه، سنگ حمام و سرویس بهداشتی، سنگ تی وی روم و … به صورت اسلب و دیگر ابعاد استفاده می شود. سنگ چینی نیریز، الیگودرز و ازنا جزو محبوب ترین سنگ های چینی به حساب می آیند.

 

·       سنگ های آنتیک: از دیگر سنگ های پر کاربرد در دکوراسیون داخلی، سنگ های آنتیک می باشند. سنگ های آنتیک به تکه سنگ های کوچکی گفته می شود در کارخانه ها در ابعاد و اندازه و ضخامت های برابر، برش می خورند. از سنگ های آنتیک در پذیرایی منازل به عنوان سنگ تی وی روم، در آشپزخانه ها به عنوان سنگ دیوار و سایر قسمت های داخلی ساختمان و عموما به عنوان سنگ دیوار استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سنگ های آنتیک، اینجا را کلیک کنید.

 

اسلب های بوک مچ و فورمچ

به طور کلی به ورقه های سنگی که با کنار هم قرار گرفتن، طرح و نقش آنها در یکدیگر ادامه پیدا می کند را اسلب بوک مچ یا فور مچ می گویند. در واقع اگر دو سنگ اسلب در کنار هم طرحی قرینه هم داشته باشند، اسلب بوک مچ و اگر چهار تکه سنگ، به آن اسلب فورمچ می گویند.

از اسلب های بوک مچ و فورمچ در پذیرایی منازل، سنگ تی وی روم، اتاق خواب ها و لابی هتل ها و ساختمان ها استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ کف واحد های مسکونی
اخبار و مقالات

سنگ کف واحد های مسکونی

انتخاب سنگی مناسب به عنوان کفپوش واحد های مسکونی، علاوه بر به وجود آوردن فضایی زیبا و دلنشین، عمر بسیار خوبی می تواند داشته باشد.

ادامه مطلب »
اخبار و مقالات

سنگ کف سالن

انتخاب بهترین سنگ برای کف سالن های پذیرایی و لابی هتل ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سنگ کف سالن ها علاوه بر زیبایی باید

ادامه مطلب »
اخبار و مقالات

سنگ رویه کابینت

از آنجایی که محیط آشپزخانه تقریبا در تماس با انواع مواد اسیدی و شیمیایی خانگی از جمله آبلیمو و آبغوره است، از این رو انتخاب

ادامه مطلب »