سنگ فضای پشت تی وی روم

سنگ بدنه دیوار داخلی

فهرست مطالب این نوشته

امروزه برای بوجود آوردن فضای داخلی دلنشین، از انواع سنگ ها مخصوصا اسلب برای بدنه دیوار ها و کفپوش ها استفاده می کنند. حال چه سنگی برای بدنه دیوار ها مناسب است؟ قیمت آنها چه طور؟ انتخاب صحیح سنگ برای بدنه دیوار های داخلی ساختمان، نه تنها به زیبایی محیط اطراف خوب می افزاید، بلکه ماندگاری و طول عمر بالایی را تجربه خواهد نمود.


سنگ های طبیعی

از گذشته تا به امروز، از سنگ های طبیعی برای تزیین و ساخت بنا ها استفاده می شود. استفاده به جا از سنگ، نه تنها زیبایی دلنشینی به فضای اطراف خود می دهد، بلکه عمر طولانی خواهد داشد.

به طور کلی سنگ ها، تنها مصالح ساختمانی هستند که با گذشته سالیان سال، باز هم از همان زیبایی اولیه ی خود برخوردار هستند. به شرطی که در محیط مناسب استفاده شود. این را می توان در با مشاهده ی بنا های تاریخی ایران و جهان پی بر این برد که سنگ ها از ماندگاری فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

سنگ بدنه دیوار های داخلی ساختمان

معمولا از سنگ هایی با ابعاد 40 طولی و یا اسلب به عنوان بدنه دیوار های داخلی،قاب دور آسانسور یا فضای راه پله استفاده می شود. از اسلب های بوک مچ و فور مچ به عنوان پوشش دیوار ها و دکوراسیون های داخلی ساختمان های مجلل استفاده می شود. در ادامه به معرفی برخی از سنگ ها می پردازیم:

  • مرمریت ها: سنگ های مرمریت علاوه بر استحکام کافی، از تنوع رنگی فراوانی برخوردار هستند. از زیبا ترین مرمریت های مشکی می توان به مرمریت نجف آباد، مرمریت لاشتر، گلدن بلک و یا دهبید اسپایدر اشاره کرد. مرمریت های دهبید شایان نیز به عنوان یکی از سنگ های پرکاربرد روشن به رنگ کرم و سفید به صورت اسلب در لابی هتل ها و ساختمان ها استفاده می شود.

سنگ اسلب مرمریت لاشتر

  • سنگ اسلب کریستال: اسلب های چینی با زمینه رنگ های سفید روشن گرفته تا طوسی، جزو محبوب ترین مصالح های مورد استفاده در بدنه دیوار های داخلی و خارجی می باشد. سنگ های کریستال ازنا، الیگودرز، نیریز و لایبید جزو معروف ترین سنگ های چینی می باشد.

سنگ اسلب چینی مایا تاسوس

سنگ کابینت گرانیت

  • سنگ مرمر: به جرعت می توان گفت که سنگ مرمر جزو لوکس ترین و خاص ترین سنگ های ساختمانی است. این سنگ خاصیت عبور نور از خود را دارد. قیمت این سنگ از دیگر سنگ های ساختمانی بیشتر است. سنگ های مرمر آبی، مرمر سفید، سنگ های مرمر سبز که در ابعاد اسلب و به صورت بوک مچ تولید شده اند، زیبایی خارق العاده چشمگیری دارند.

قیمت انواع سنگ های ساختمانی

از آنجایی که جنس و کیفیت هر سنگ با دیگر سنگ متفاوت است، قیمت هر کدام نیز با دیگری متفاوت می باشد. اما معیار های کلی هستند که بر قیمت یک سنگ ساختمانی تاثیر می گذارند. از جمله:

سورت سنگ یا درجه بندی سنگ. بدین معنا که هر چقدر سطح سنگ تمیز تر و بدون لکه و رگه باشد، قیمت آن بیشتر است. یا فرضا اگر سنگی به صورت موجدار و یا رگه دار موجود است، رگه های آن از نظم و طرح خاصی برخوردار باشند.

ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. سنگ های اسلب قیمت بالا تری نسبت به سنگ های تایل دارند ولی از نظر زیبایی، سنگ های اسلب به دلیل ابعاد بزرگ، طرح و نقش طبیعی و زیبایی سنگ را بهتر به نمایش می گذارد.

کیفیت برش، ساب و فرآوری سنگ از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری سنگ می باشد. زیرا که کیفیت خوب فرآوری سنگ، طول عمر و ماندگاری سنگ را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب تراورتن سیلور
دسته‌بندی نشده

سنگ اسلب تراورتن سیلور

سنگ های تراورتن سیلور از محبوب ترین و معروف ترین سنگ های طبیعی جهان شناخته می شوند که از معادن متعددی در کشور ما استخراج

ادامه مطلب »
سنگ مرمریت آباده
دسته‌بندی نشده

سنگ مرمریت آباده سوپر

سنگ مرمریت آباده یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که در سورت های مختلفی یافت می شود. این سنگ از تم رنگی کرم

ادامه مطلب »