مرمر سفید همدان

خرید سنگ اسلب مرمر سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های اسلب مرمر به رنگ سفید جزو محبوب ترین سنگ های طبیعی در جهان به حساب می آیند. هرچه میزان رگه های سطح سنگ کمتر و سنگ به اصطلاح پاک تر باشد از قیمت بالا تری برخوردار است. در واقع این سنگ ها انواع مختلفی دارند و قیمت سنگ اسلب مرمر سفید بر اساس پارامتر های گوناگونی تعیین می شود.


سنگ مرمر چیست

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که در دما و فشار بالا و شرایط خاص به وجود آمده است. وجود یافتن سنگ های مرمر به رنگ های مختلف به دلیل وجود کانی های مختلف در ساختار این سنگ است. سنگ های مرمر با نام تجاری اونیکس onyxe نیز شناخته می شوند.

اسلب مرمر سفید همدان پر رگه

مرمر سفید همدان

به طور کلی سنگ های مرمر به ویژه سنگ های مرمر سفید، جزو محبوب ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آیند. ایران جزو بزرگترین تولید کنندگان سنگ مرمر جهان به حساب می آید که معادن مرمر بسیار غنی در شهر ها و استان های مختلف آن در حال فعالیت هستند.

 

معادن مختلف سنگ مرمر سفید

از معادن معروف سنگ مرمر سفید در ایران می توان در ابتدا به معدن مرمر شهر قروه واقع در سنندج اشاره کرد. معدن مرمر سفید همدان و کرمان نیز جزو معادن معروف سنگ مرمر در ایران و جهان شناخته شده است.

سنگ مرمر هرات با زمینه رنگی سفید و تقریبا بدون رگه و نقش، جزو معروف ترین سنگ های مرمر جهان به حساب می آید. سنگ هر معدن از کیفیت خاص خود برخوردار است و این خود یکی از علل تفاوت قیمت سنگ اسلب مرمر سفید در بازار است.

اسلب مرمر سفید قروه

ویژگی سنگ های مرمر

یکی از معروف ترین و جالب ترین ویژگی سنگ های مرمر، عبور نور از خود می باشد. به طوری که در ساختمان های لوکس، معمولا از اسلب های آن در لابی ها استفاده می کنند و با نورپردازی و بک لایت، فضایی بسیار زیبا و دلنشین به وجود می آورند. این سنگ به عنوان مستحکم ترین سنگ ساختمانی نیز شناخته می شود که بر فرض مثال مقاومت بسیار فوق العاده ای در برابر مواد اسیدی خانگی دارد. از این رو می توان از آن به عنوان سنگ کابینت استفاده نمود. قیمت نسبتا بالای سنگ های اسلب مرمر به دلیل منحصر به فرد بودن و کیفیت خارق العاده ی آن است.

از دیگر ویژگی کلی سنگ های مرمر می توان اشاره کرد به:

  • جذب آب بسیار ناچیز نسبت به سایر سنگ های ساختمانی
  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • مقاومت سایشی بسیار عالی
  • ساب پذیری بسیار خوب و سطح صیقلی و بسیار براق
  • تراکم بسیار بالای سنگ های مرمر
  • قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ کلیه سنگ های مرمر

سنگ اسلب مرمر سفید

قیمت سنگ اسلب مرمر سفید

به طور کلی مهم ترین عواملی که در قیمت سنگ های اسلب سفید تاثیر گذار است:

  • کیفیت فرآوری سنگ: هر چقدر کیفیت ساب و فرآوری سنگ بهتر باشد، سنگ از زیبایی و درخشندگی بالاتری برخوردار می شود.
  • میزان رگه ها و طرح های سطح سنگ: معمولا هر چقدر رگه های سطح سنگ کمتر باشد سنگ قیمت بیشتری دارد. سنگ های مرمر بوک مچ و فورمچ به دلیل فرآوری مشکل آن، قیمت بالایی دارند.
  • معدن سنگ مرمر: همانطور که اشاره شد، مرمر سفید از معادن مختلفی استخراج می شود که کیفیت هر کدام نیز متفاوت است.

سنگ اسلب مرمر قروه جزو معروف ترین سنگ مرمر ایران و جهان شناخته شده است. این سنگ سطحی بسیار سفید و پاک دارد و از قیمت بالایی برخوردار می باشد.

سنگ اسلب مرمر همدان به رنگ سفید و رگه های تیره و روشن، نیز جزو زیبا ترین سنگ های مرمر به حساب می آید و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

اسلب های سنگ مرمر هرات به دلیل وارداتی بودن این سنگ و سطح سفید و براق و بدون لکه بودن آن، از قیمت بسیار بالایی نسبت به دو سنگ قروه و همدان دارد.

مرمر سفید نباتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب تراورتن سیلور
دسته‌بندی نشده

سنگ اسلب تراورتن سیلور

سنگ های تراورتن سیلور از محبوب ترین و معروف ترین سنگ های طبیعی جهان شناخته می شوند که از معادن متعددی در کشور ما استخراج

ادامه مطلب »
سنگ مرمریت آباده
دسته‌بندی نشده

سنگ مرمریت آباده سوپر

سنگ مرمریت آباده یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که در سورت های مختلفی یافت می شود. این سنگ از تم رنگی کرم

ادامه مطلب »