انواع سنگ تیشه ای

فهرست مطالب این نوشته

تیشه ای کردن سنگ فرایندی است که سطح سنگ توسط ماشین الات خاصی به صورت زبر فرآوری می شود.از قدیم برای فرآوری سنگ ها با زدن تیشه سطح آن را زبر می کردند.این سنگ ها از نظر طرح و نقش انواع خاصی دارند

در زمان های قدیم که امکانات و ماشین آلات پیشرفته نبود، برای فرآوری سنگ، به وسیله ی تیشه سطح سنگ را زبر می کردند و سطح لغزنده ی سنگ را از بین می بردند.

کاربرد سنگ های تیشه ای

سنگ های تیشه به دلیل سطح زبر، در کف سازی های محیط های باز و یا سنگ پله استفاده می شود.دلیل آن هم این است که لغزندگی این سنگ ها در فرآیند تیشه ای کردن از بین می رود و در هنگام بارندگی و خیس بودن سنگ، مانع لیز خوردن مردم میشود.

از طرفی به دلیل مقاومت بسیار خوب این سنگ ها در برابر ضربه و جذب آب بسیار پایین آن، در دیوار های نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

 

 

انواع سنگ تیشه ای

سنگ های تیشه ای از نظر فرآوری به سنگ های یک تیشه، دو تیشه و تیشه چپ و راست تقسیم بندی می شوند.زمانی که سطح سنگ ها از یک طرف تیشه ای شوند و زبری در سطح سنگ پراکنده شود به طوری که می توان سطح سنگ را دید، به آن سنگ یک تیشه گویند.اگر سنگ به طور کاملا پر تیشه ای شود و دیگر سطح سنگ قابل دیدن نباشد به آن سنگ دو تیشه و اگر سنگ هم از طرف عمودی و هم از طرف افقی و به صورت کاملا پر تیشه ای شود به آن سنگ تیشه چپ و راست گویند.

 

 

معمولا سنگ های مرمریت و کریستال، به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و جذب آب دارند، به صورت تیشه ای فرآوری می شوند.از سنگ های معروف که به صورت تیشه ای فرآوری می شوند می توان به سنگ مرمریت لاشتر و سنگ کریستال لایبید اشاره نمود.

سنگ های تیشه با توجه به سفارش می توانند در ضخامت های 2.5 تا 3 سانت نیز برش و فرآوری شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اخبار و مقالات

سنگ مناسب پشت بام

از گذشته تا به امروز برای کفپوش پشت بام خانه ها از موزاییک و یا سنگ های طبیعی استفاده می کردند. در این مقاله به

ادامه مطلب »