قیمت سنگ نمای ویلا

قیمت سنگ نمای ویلا

فهرست مطالب این نوشته

امروزه،با گسترش ساخت و ساز های ساختمان،به خصوص ویلایی،سوالاتی به وجود می آید که چه نوع سنگی برای نمای بیرونی و یا داخلی استفاده شود که علاوه بر استحکام و زیبایی،عمر مفیدی نیز داشته باشد.سنگ های تراورتن،مرمریت و مرمر جزء پرکاربرد ترین سنگ ها برای ساختمان های ویلایی لوکس است. قیمت مناسب سنگ نمای ویلا نیز اهمیت زیادی دارد.


سنگ نمای ویلا

با گسترش ساختمان سازی و ویلا سازی، در بسیاری از شهر های ساحلی، این سوال به وجود می آید که چه سنگی برای بنای خود انتخاب کنند تا علاو بر قیمت مناسب، فاکتور های زیبایی و کیفیت را نیز داشته باشد. سنگ نما باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شود تا با گذشت زمان، ظاهر زیبای خود را حفظ کند.

سنگ تراورتن یکی از پرکاربرد ترین سنگ ها برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان است. این سنگ ها ویژگی های بسیار خوبی دارند. از مزیت های کلی سنگ های تراورتن باید اشاره کرد به:

  • بافت متخلخل و وزن سبک نسبت به سایر سنگ ها
  • چسبندگی ایده آل با ملات نما
  • تنوع فراوان در طرح و رنگ
  • ساب پذیری خوب و سطح براق و درخشان
  • در هر رنج قیمتی یافت می شود.

از سنگ های مرمر و مرمریت،بیشتر برای نماهای داخلی ساختمان،کفپوش،راه پله،سرویس بهداشتی،حمام و نیز آشپزخانه استفاده می شود. قیمت سنگ تراورتن نمای ویلا نیز با توجه به سورت و معدن سنگ، متفاوت است. در ادامه برخی از پرطرفدار ترین این سنگ ها را معرفی می کنیم.

 

سنگ های تراورتن سفید

تراورتن هایی که تم رنگی سفیدی دارند، در نما های رومی، کلاسیک و مدرن کاربرد های بسیار زیادی دارند. در نما های مدرن، این سنگ ها به دلیل تم رنگی خنثی و زیبایی که دارند، با هر متریال دیگری تلفیق می شوند. بهترین این سنگ ها عبارتند از:

  • تراورتن عباس آباد ممتاز: سنگ عباس آباد از معادن محلات استان مرکزی استخراج می شود. این سنگ به عنوان زیبا ترین سنگ سفید بازار شناخته می شود و کیفیت فوق العاده مرغوبی دارد. تراورتن عباس آباد به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.
  • سنگ تراورتن دره بخاری : معدن این سنگ نیز در نزدیکی سنگ تراورتن عباس آباد است. این سنگ در رنگ های کرم تا سفید یافت می شود و کیفیت فوق العاده خوبی دارد. قیمت سورت سوپر این سنگ و سنگ عباس آباد، یک مقدار بالا است.
  • تراورتن سفید ابیانه : سنگ تراورتن ابیانه از معادن استان اصفهان و روستای ابیانه استخراج می شود. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ عباس آباد دارد، با این تفاوت که بافت این سنگ، تخلخل بیشتری دارد. کیفیت این سنگ نیز بسیار عالی است و از لحاظ قیمتی، نسبت به سایر سنگ های تراورتن سفید، قیمت مناسب تری دارد.

تراورتن ابیانه سفید

سنگ تراورتن کرم روشن و عسلی

سنگ های تراورتن هر چقدر تم رنگی شان به روشن تر و سفید تر شود، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. تراورتن های کرم و عسلی از معادن بسیار زیادی استخراج می شوند، اما برخی از این سنگ ها مناسب نمای ویلا نیستند. زیرا ممکن است با گذشت زمان، ظاهر زیبای خود را از دست بدهند و یا شوره بزنند. برخی از سنگ های تراورتن مرغوب بازار با زمینه کرم عبارتند از:

  • تراورتن کرم تکاب : سنگ تراورتن تکاب یکی از بهترین و زیبا ترین سنگ هایی است که از معادن استان ارومیه استخراج می شود. این سنگ به طور ذاتی قد و پای بسیار بلندی دارد که این نشان دهنده ی سلامت سنگ است. این سنگ از لحاظ قیمتی نیز بسیار مناسب و با توجه به کیفیت آن، قیمت ارزانی دارد.
  • سنگ تراورتن حاجی آباد: این سنگ از معادن محلات استخراج می شود و به عنوان یکی از قدیمی ترین معادن سنگ تراورتن ایران و جهان شناخته می شود. تراورتن حاجی آباد در رنگ های کرم روشن تا تیره یافت می شود و قیمت مناسبی نیز دارد. این سنگ جنسیت بسیار عالی و استخوانی دارد و ساب پذیری آن فوق العاده است.
  • تراورتن آبگرم محلات : این سنگ کیفیت بسیار خوب و ظاهر زیبایی دارد. قیمت این سنگ نیز ارزان و مناسب است. تراورتن محلات سورت های مختلفی دارد که همه ی آنها دارای زمینه ای کرم رنگ هستند.
  • سنگ تراورتن بمانی نژاد: از دیگر سنگ های باکیفیت با زمینه رنگی کرم عسلی باید به سنگ تراورتن بمانی نژاد اشاره کرد. این سنگ قد و پای بسیار بلند و جنسیت استخوانی بسیار عالی دارد. ساب پذیری این سنگ بسیار خوب و سطح آن براق و درخشان است. تراورتن بمانی از معادن یزد استخراج می شود و به عنوان یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن جهان شناخته می شود.

سنگ تراورتن تکاب

قیمت سنگ نمای ویلا

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت سنگ نمای ویلا و یا همان سنگ های تراورتن تاثیر گذار هستند. مثلا هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سفید تر باشد و در سطح آن لکه و هاله ی کمتری مشاهده شود، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. یا مثلا ارتفاع یا همان قد و پای سنگ هر چقدر بلند تر (به اصطلاح شمش) باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و کیفیت متریال استفاده شده (مواد رزین و اپوکسی) باعث افزایش ماندگاری ظاهر زیبای سنگ می شود و قیمت سنگ را می تواند افزایش دهد. سورت یکدست سنگ نیز از پارامتر های بسیار مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید و آن نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر گذار باشد. معدن استخراج شده و فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری (به دلیل کرایه حمل) در قیمت نهایی سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد. از آنجایی که اصفهان با دو شهرک صنعتی محمود آباد و رضوانشهر، قطب صنعت سنگ ایران و خاورمیانه محسوب می شود، تمامی سنگ های تراورتن را می توان با قیمت بسیار مناسب از این دو شهرک صنعتی تهیه نمود. برای اطلاع از قیمت سنگ های تراورتن و مشاوره رایگان قبل از خرید، می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط