سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت سنگ سفید عباس آباد

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن سفید عباس آباد، به عنوان مشهور ترین سنگ ساختمانی نما، محبوبیت خاصی در بین سازندگان دارد. قیمت سنگ تراورتن سفید عباس آباد نسبت به سنگ های مشابه خود کمی بیشتر است.


سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد، شناخته شده ترین سنگ ساختمانی می باشد و دلیل شهرت آن رنگ سفید و کیفیت بی نظیر آن است. تم رنگی این سنگ کرم روشن و سفید همراه با هاله ها و رگه های جذاب طوسی می باشد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش داده داده شده و به دو روش صیقلی و چرمی فرآوری می گردد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری دارد.

معدن سنگ عباس آباد در استان مرکزی، محلات شهر نیم ور و در نزدیکی روستای باقرآباد قرار دارد. این معدن سینه کار های مختلفی و متعددی دارد. با استخراج بیش از 90 هزار تن کوپ، به عنوان یکی از فعالترین معادن کشور به حساب می آید. این سنگ به صورت تک کوپ و دو کوپ و یا به صورت تایل های فرآوری شده موج دار به کشور های سراسر دنیا صادر می شود.

تراورتن عباس آباد محلات ممتاز

ویژگی تراورتن سفید عباس آباد

بی شک سنگ تراورتن عباس آباد، بهترین و باکیفت ترین سنگ تراورتن به حساب می آید. با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود.

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ های تراورتن است که می توان از آن در انواع مناطق مختلف، مرطوب، سردسیر، گرم و خشک نیز استفاده کرد. این سنگ به هیچ وجه ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد و شوره نمی زند و مناسب با تمامی اقلیم های آب و هوایی است.

این سنگ قابلیت ابزار خوری و برش پذیری بسیار خوبی دارد. تراورتن عباس آباد در هنگام برش، ترک نمی خورد و دچار شکستگی نمی شود. سنگ عباس آباد بهترین گزینه برای نما های برجسته رومی می باشد.

تراکم بسیار بالا و میزان تخلخل پایین این سنگ، از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. سنگ عباس آباد مقاومت بالایی در برابر فشار و سایش دارد. بافت متخلخل این سنگ سبب چسبندگی ایده آل آن با ملات می شود.

ساب پذیری این سنگ، فوق العاده می باشد و این سنگ از سطح براق و درخشانی برخوردار می باشد. این سنگ نور را به خوبی منعکس کرده و فضا را درخشان و زیبا می کند.

این سنگ سورت های مختلفی دارد و یکی از ویژگی های بسیار خوب این سنگ، قابل تامین بودن آن می باشد. رنج قیمتی این سنگ نیز بر اساس سورت های مختلف این سنگ، متفاوت است.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

تراورتن عباس آباد پس از برش، با توجه به رنگ، میزان تخلخل و میزان رگه های سطح سنگ، در دسته های جداگانه ای قرار می گیرند. سنگ های سورت شده، کیفیت، رنگ و ظاهر کاملا مشابهی با یکدیگر دارند. سورت بندی سنگ ها به صورت چشمی و بر اساس تجربه انجام می شود و هیچ قانون و دستگاه خاصی برای این کار وجود ندارد.

این سنگ در صنعت ساختمان کاربرد های بسیار زیاد و گوناگونی دارد. به دلیل بافت متراکم این سنگ اغلب در نما های برجسته ی رومی مناطق با آب و هوایی خاص استفاده می شود. این سنگ در حین برش کاری و ابزار خوری به هیچ عنوان ترک نمی خورد و نمی شکند. با ترکیب این سنگ با سنگ های مشکی همچون مرمریت اسپایدر یا گرانیت مشکی نطنز در نما های مدرن، زیبایی خاصی را خلق می کنند. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس
  • نمای مدرن ساختمان ها و ویلا های مجلل
  • بدنه دیوار های داخلی
  • دکوراسیون داخلی واحد های تجاری و مسکونی
  • پوشش دیوار راهرو ها
  • سنگفرش محوطه بیرونی
  • ساخت صراحی و نرده سنگی

در عکس زیر سنگ تراورتن عباس آباد ممتاز را در کنار یکی از زیبا ترین و خاص ترین سنگ های تراورتن جهان، یعنی تراورتن قرمز آذرشهر مشاهده می کنید.

تراورتن سفید عباس آباد ممتاز

قیمت سنگ تراورتن سفید عباس آباد

قیمت سنگ های عباس آباد به عواملی همچون رنگ و سورت سنگ، قد و پای سنگ، کیفیت ساب و براق بودن سنگ، ضخامت سنگ و … بستگی دارد. هرچه سنگ تراورتن عباس آباد سفید تر و بدون لکه تر باشد، و سورت سنگ دقیق تر باشد، سنگ از قیمت بالا تری برخوردار می باشد. ابعاد و ارتفاع سنگ ها نیز هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

هر چقدر سنگ ساب بهتری خورده باشد، سطح آن درخشان تر می گردد و نور را به خوبی از سطح خود منعکس می کند. کیفیت ساب و فرآوری نیز در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال، قیمت سنگ سفید عباس آباد بالا است و همین امر سبب گردیده تا بیشتر در ساختمان های لوکس و شخصی ساز استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر و سورت های مختلف این سنگ، با ما تماس بگیرید و در واتساپ به کارشناسان ما پیام بدهید. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن حاجی آبادسنگ تراورتن ابیانه  _ تراورتن کرم روشن تکاب _ سنگ تراورتن رامشه ممتاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط