سنگ تراورتن حاجی آباد کرم عسلی

قیمت سنگ تراورتن و آشنایی با انواع آن

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند که دارای بافت متخلخل و وزن سبک می باشند. این سنگ ها بهترین گزینه برای نما های بیرونی ساختمان ها هستند و به دلیل تنوع رنگی فرآوان این سنگ ها، محبوبیت زیادی در صنعت سنگ پیدا کرده اند. قیمت سنگ های تراورتن به پارامتر های بسیار زیاد و مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.


سنگ های تراورتن نما

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی هستند که از رسوبات چشمه های آبگرم بوجود آمده اند. این سنگ ها در بافت خود دارای حفره ها (خلل و فرج) هستند که سبب شده از وزن سبکی برخوردار باشند. در گذشته از سنگ های گرانیت و چینی سفید بیشتر در نما های بیرونی ساختمان استفاده می کردند. اما امروزه به دلیل کیفیت بسیار خوب سنگ های تراورتن، تنوع رنگی فرآوان و وزن بسیار سبکتر در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی، بهترین گزینه برای نما های بیرونی ساختمان محسوب می شوند.

این سنگ ها به دلیل اینکه بافت متخلخل دارند، سیمان به درون این حفره ها نفوذ می کند و سبب چسبندگی بسیار خوب با ملات دیوار نما می شود. تراورتن ها به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شوند و به روش های مختلف صیقلی و یا چرمی تولید می گردند. ایران مهد سنگ های تراورتن است و تنوع در طرح و رنگ سنگ های تراورتن معادن کشور ایران، بی شمار است. در ادامه قصد معرفی برخی از معروف ترین سنگ های تراورتن را داریم.

 

سنگ های تراورتن سفید

تراورتن هایی که دارای زمینه رنگی سفید هستند، در میان طراحان و سازندگان محبوبیت ویژه ای دارند. این سنگ ها در نما های رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس استفاده می شوند و در نما های مدرن، به راحتی با هر نوع متریال دیگر همچون چوب ترموود و آجرنما تلفیق می شوند. باکیفیت ترین سنگ های تراورتن سفید ایران و جهان از معادن شهر محلات واقع در استان مرکزی استخراج می شود. به ترتیب از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن با تم رنگی سفید می توان اشاره کرد به:

  1. سنگ تراورتن عباس آباد
  2. تراورتن دره بخاری ممتاز
  3. سنگ تراورتن ابیانه ممتاز (معدن این سنگ در استان اصفهان و در روستای ابیانه واقع شده است.)

سنگ های سفید به ویژه سنگ عباس آباد کیفیت خارق العاده ای دارند و از ساب پذیری فوق العاده خوبی برخوردار هستند. سنگ های تراورتن هر چقدر تم رنگیشان سفید تر شود، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. میزان لکه و هاله های سطح سنگ نیز هر چقدر کمتر باشد و سطح سنگ یکدست تر و براق تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

تراورتن ابیانه سفید

سنگ تراورتن کرم روشن

تراورتن هایی که زمینه رنگی کرم دارند، از لحاظ قیمتی بسیار مناسب تر از سنگ های تراورتن سفید هستند. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند و کیفیت آنها با توجه به معدن استخراج سنگ، متفاوت است. سنگ تراورتنی که جنسیت و بافت متراکم یا استخوانی داشته باشد (تخلخل کمتری داشته باشد) در هنگام برش کاری و ابزار زنی های مختلف نما، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. بیشترین کاربرد سنگ های تراورتن کرم روشن در اجرای نما های رومی و کلاسیک و یا به عنوان سنگ بدنه دیوار های داخلی ساختمان است. از معروف ترین این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  1. سنگ تراورتن تکاب
  2. تراورتن حاجی آباد محلات
  3. سنگ تراورتن آبگرم محلات
  4. تراورتن کرم رامشه

سنگ های تراورتن عباس آباد، دره بخاری و ابیانه که در قسمت قبل به عنوان سنگ سفید معرفی کردیم، دارای سورت های کرم روشن نیز هستند که کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب تری نسبت به سورت های سفید دارند.

سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس

سنگ های تراورتن عسلی و شکلاتی

هر چقدر تم و زمینه رنگی سنگ تیره تر شود، قیمت سنگ نیز کاهش می یابد. در میان سنگ های تراورتن عسلی و شکلاتی، برخی از سنگ ها هستند که کیفیت بسیار عالی و شهرت فرآوانی در صنعت سنگ و ساختمان دارند. این سنگ ها به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شوند و در سورت های مخلتف دسته بندی می شوند. از بهترین سنگ های عسلی و شکلاتی می توان معرفی کرد:

  1. سنگ تراورتن عسلی تکاب
  2. تراورتن عسلی بمانی نژاد
  3. سنگ تراورتن شکلاتی و عسلی یزد
  4. سنگ تراورتن کاشان
  5. تراورتن کرم عسلی لوشان

سنگ تراورتن لوشان

قیمت انواع سنگ تراورتن

قیمت سنگ های تراورتن با توجه به پارامتر های بسیار زیادی تعیین می شود. به عنوان مثال هر چقدر قد و پا یا ارتفاع سنگ های عرض 40 طولی بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. زیرا که قد و پای بلند سنگ در اجرای نما، موجب بند کشی کمتر می شود و نمای ساختمان  را زیبا تر جلوه می کند. سورت سنگ نیز از مهمترین پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ است.هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و مایل به سفید باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. کیفیت ساب و کیفیت برش سنگ و همینطور ضخامت استاندارد و دقیق سنگ، بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. سنگ های یک دسته سنگ همگی باید ضخامت یکسانی داشته باشند و کیفیت ساب آنها عالی و براق باشد و در سطح سنگ، ترک خوردگی ریز مشاهده نشود.

کیفیت متریال مورد استفاده و کیفیت جنس موادی که در هنگام فرآوری سنگ استفاده می شود، علاوه بر تاثیر در زیبایی سنگ، ماندگاری سنگ را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل کیفیت فرآوری نیز در قیمت سنگ تاثیر زیادی می گذارد. اگر قصد خرید یک سنگ تراورتن باکیفیت همراه با قیمت استثنایی را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط