تراورتن رامشه کرم روشن

قیمت سنگ تراورتن رامشه ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن رامشه ممتاز با تم رنگی کرم روشن همراه با رگه و هاله های بسیار کم طوسی رنگ، از پرفروش ترین سنگ های تراورتن بازار می باشد. به طور کلی سنگ های تراورتن رامشه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.


سنگ تراورتن رامشه ممتاز

تراورتن رامشه یکی از معروف ترین و پرفروش ترین سنگ های تراورتن بازار می باشد. زمینه رنگی این سنگ کرم روشن تا تیره همراه با رگه ها و هاله های طوسی و صورتی رنگ می باشد.

سنگ تراورتن رامشه دارای سورت های مختلفی می باشد. سورت ممتاز این سنگ از ظاهری بسیار زیبا برخوردار است و قیمت بسیار خوب و ارزان تری نسبت به سنگ های مشابه خود دارد.

از نظر ظاهری سنگ رامشه شباهت بسیار زیادی به تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که تراورتن رامشه از میزان تخلخل بالایی برخوردار است و مقاومت فشاری پایینی دارد. قیمت مناسب سنگ رامشه از دلایل شهرت و محبوبیت این سنگ شده است.

معدن سنگ تراورتن رامشه در استان اصفهان و در شهر رامشه قرار دارد.

 

ویژگی های تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، تخلخل بالای آن است. این امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

از طرفی، تخلخل بالای این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فشاری سنگ کمتر از سنگ های مشابه خود باشد. استفاده از این سنگ در مناطق مرطوب و سردسیر توصیه نمی شود. زیرا سبب شوره زدن سنگ و از بین رفتن ظاهر زیبای آن می گردد.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد.

کاربرد سنگ تراورتن رامشه ممتاز

این سنگ در کارخانجات در سورت های مختلف و در سایز های پلاک عرض 40 طولی به دو صورت موجدار و بی موج تولید می گردد. از سنگ تراورتن رامشه با ضخامت مناسب در ابعاد فرشی نیز می توان به عنوان سنگ کف قسمت های بیرونی و داخلی استفاده نمود.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • صراحی یا نرده سنگی
  • محوطه سازی ها
  • استفاده در نمای پشتکاری ساختمان ها

 

قیمت سنگ تراورتن رامشه  ممتاز

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. میزان تخلخل سنگ نیز هرچقدر کمتر باشد، سنگ از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است و قیمت آن نیز بیشتر است.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد و در دسته ی سنگ های تراورتن ارزان قرار دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف نما های پشتکاری استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط