سنگ تراورتن سفید حاجی آباد

قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن حاجی آباد دارای تم رنگی کرم روشن تا تیره، عسلی، بژ و شکلاتی است. این سنگ از معادن شهر محلات استخراج می شود و سورت های بسیار زیادی دارد. قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر با توجه به کیفیت استثنایی این سنگ، مناسب می باشد.


تراورتن حاجی آباد سوپر

سنگ تراورتن حاجی آباد در رنگ های کرم، کرم عسلی و کرم بژ یا شکلاتی همراه با هاله های تیره رنگ یافت می شود. این سنگ در دسته باکیفیت ترین سنگ های تراورتن ایران و جهان قرار دارد و با شرایط آب و هوایی هر منطقه ای سازگار می باشد. این سنگ سورت های بسیار زیادی دارد و به صورت موجدار و بی موج و به روش های صیقلی و چرمی تولید می شود. در اکثر کارخانه ها، این سنگ در ابعاد عرض 40 طولی فرآوری می شود و غالبا به عنوان سنگ نما در دیوار های بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر با تم رنگی کرم روشن مایل به سفید، با توجه به کیفیت بسیار خوب این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن، مناسب می باشد. از نظر ظاهری، این سنگ شباهت زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری نیز دارد. معادن هر دو سنگ دره بخاری و حاجی آباد در نزدیکی یکدیگر قرار دارند.

تراورتن حاجی آباد ممتاز

معدن سنگ تراورتن حاجی آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی و در حومه های شهرستان محلات قرار دارد. معادن سنگ تراورتن کرم حاجی آباد با استخراج ماهیانه حدود 75 هزار تن اقدام به استحراج کوپ، از فعال ترین معادن سنگ تراورتن ایران محسوب می شود. معدن حاجی آباد یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین معادن سنگ ایران به حساب می آید که سینه کار های بسیار زیادی دارد. این سنگ به صورت کوپ خام و بریده شده به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

 

ویژگی های سنگ تراورتن حاجی آباد

از آنجایی که سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند، بافت این سنگ ها دارای خلل و فرج هایی می باشد. تخلخل در بافت این سنگ ها، یکی از اصلی ترین دلایل وزن سبک آنها است که به همین دلیل از آنها در نماهای مرتفع ساختمان ها استفاده می شود. تراکم سنگ حاجی آباد بسیار خوب است و تخلخل این سنگ کم می باشد. به همین دلیل در هنگام برش و ابزار زنی های مختلف، این سنگ دچار شکستگی نمی شود و ضایعات ایجاد نمی کند.

یکی از دلایلی که سبب شوره زدن سنگ ها می شود، میزان تخلخل بالای سنگ می باشد. اما تراورتن حاجی آباد، به هیچ عنوان شوره نمی زند و بهترین گزینه برای نمای بیرونی مناطق مرطوب و یا سردسیر کشور به حساب می آید. قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر، با توجه به کیفیت کم نظیر این سنگ، بسیار مناسب است.

  • مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوب
  • جذب آب ناچیز
  • چسبندگی بسیار مناسب به ملات
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح براق و درخشان
  • تولید انبوه

لایه یو وی موجود بر روی این سنگ باعث محافظت از این محصول در برابر تابش آفتاب شده است. این سنگ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. این سنگ در دسته معدود سنگ هایی است که در انبار تمام سنگفروشی های سراسر ایران موجود است. اما در کنار کیفیت فرآوری و کیفیت برش خوب سنگ، قیمت این سنگ نیز بسیار مهم است. اصلی ترین مراکز تولید سنگ تراورتن در ایران، در اصفهان و محلات قرار دارد.

تراورتن حاجی آباد سوپر

قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر

پارامتر های مختلفی که بر قیمت سنگ های تراورتن تاثیر می گذارد عبارتند از:

قد و پای سنگ: هر چقدر ارتفاع سنگ های پلاک طولی بیشتر باشد، سنگ در دسته شمش قرار می گیرد و قیمت آن افزایش می یابد.

ضخامت و عرض سنگ: سنگ های تراورتن معمولا در عرض های 40 طولی و ضخامت 1.7 برش و فرآوری می شوند. ضخامت سنگ ها باید استاندارد باشد و تمام سنگ های یک دسته، باید ضخامت یکسان و دقیقی داشته باشند.

کیفیت ساب، برش و فرآوری سنگ: کیفیت فرآوری سنگ و کیفیت متریال هایی همچون ماده رزین از مهمترین فاکتور های تعیین کننده ی قیمت سنگ می باشد. هر چقدر کیفیت فرآوری بهتر باشد، ماندگاری سنگ افزایش می یابد و سنگ سالیان سال، ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. 

این سنگ بر اساس ظاهر و میزان هاله های سطح آن، در سورت های سوپر، ممتاز، درجه یک و دو و سورت ابر و بادی تقسیم می شود. قیمت سنگ تراورتن سوپر حاجی آباد نسبتا بالا است، اما اگر کیفیت این سنگ را با سایر سنگ های تراورتن مقایسه کنیم، قیمت آن بسیار مناسب و ارزان می باشد. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم روشن تکاب _ سنگ تراورتن آبگرم محلات _ تراورتن عسلی لوشان _ سنگ تراورتن کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط