سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت تراورتن عباس آباد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن عباس آباد، بی شک بهترین سنگ تراورتن نما به حساب می آید که در رنگ ها و سورت های مختلف یافت می شود. قیمت تراورتن عباس آباد نیز به عوامل مختلفی از جمله سورت سنگ و کیفیت فرآوری آن بستگی دارد.


سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس اباد، محبوب ترین و معروف ترین سنگ ساختمانی با زمینه رنگی سفید و جذاب در بین طراحان و سازندگان شناخته شده است.این سنگ در رنگ های سفید، کرم و کر بژ یافت می شود. تراورتن عباس آباد همانند سایر سنگ های تراورتن بازار، دارای سورت بندی بسیار زیاد و مختلفی می باشد. در برخی از سورت های این سنگ رگه های قرمز و یا هاله های طوسی مشاهده می شود. سورت سوپر سنگ عباس آبا کاملا سفید بوده و سطح یکدست و براقی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تراورتن عباس آباد، سورت سنگ می باشد. از انواع مختلف این سنگ می توان معرفی کرد:

  • سنگ تراورتن موجدار عباس آباد
  • تراورتن عباس آباد سوپر سفید یکدست
  • سنگ تراورتن ممتاز عباس آباد
  • تراورتن کرم عباس آباد ممتاز
  • سنگ تراورتن عباس آباد ابروبادی
  • سنگ تراورتن عباس آباد چرمی

سنگ تراورتن عباس آباد ممتاز

ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد

بی شک سنگ تراورتن عباس آباد، بهترین و باکیفت ترین سنگ تراورتن به حساب می آید.

با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود.

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ های تراورتن است که می توان از آن در انواع مناطق مختلف، مرطوب، سردسیر، گرم و خشک نیز استفاده کرد.

به دلیل جنسیت متراکم و استخوانی تراورتن عباس آباد، از مقاومت فشاری بسیار خوب و بالایی برخوردار است. این سنگ در برابر ضربه نیز مقاوم می باشد.

یکی از مزیت های بسیار خوب سنگ عباس آباد، قابلیت ابزار زنی و برش کاری بسیار خوب آن می باشد. این سنگ در هنگام برش و ابزار های مختلف نما، به هیچ عنوان دچار شکستگی نمی شود و ترک نمی خورد.

تراکم بسیار بالا و میزان تخلخل پایین این سنگ، از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. این سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات دارد. با این حال بهتر است تمامی سنگ های تراورتن قبل از استفاده اسکوپ شوند.

ساب پذیری این سنگ، فوق العاده می باشد و این سنگ از سطح براق و درخشانی برخوردار می باشد. سنگ عباس آباد نور را به خوبی از سطح خود منعکس می کند و به فضای اطراف خود شکوه و روشنایی جذابی می بخشد.

کاربرد سنگ تراورتن عباس آباد

به طور کلی سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های ذاتی بسیار خوب و تنوع رنگی بسیار زیاد در طرح و رنگ، بیشترین کاربرد را در نمای اصلی ساختمان ها دارد. با تلفیق این سنگ با سنگ طرح چوب و یا تراورتن سیلور تکاب، می توان نما های مدرن و زیبایی را طراحی نمود.

  • نما های برجسته رومی و کلاسیک
  • نمای رومی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی و دکوراسیون داخلی ساختمان های تجاری یا اداری
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • و …

معدن سنگ تراورتن عباس اباد

معدن این سنگ در شهر نیم ور محلات، استان مرکزی قرار دارد و یکی از فعال ترین معادن سنگ تراورتن به حساب می آید. شهرستان محلات مهد سنگ های تراورتن کرم روشن و سفید در ایران و جهان می باشد. از بهترین سنگ های تراورتن سفید مناطق محلات، می توان به سنگ تراورتن دره بخاری اشاره نمود.

سنگ تراورتن عباس آباد ممتاز

قیمت تراورتن عباس آباد ممتاز

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر گذار است و همه ی آنها بر قیمت این سنگ تاثیر مستقیمی دارد. قیمت تراورتن عباس آباد به عواملی همچون سورت سنگ، کیفیت ساب و فرآوری، کیفیت برش، ارتفاع یا قد و پای سنگ بستگی دارد.

هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، نشان دهنده ی سلامت سنگ است و سبب افزایش قیمت آن می گردد. از آنجایی که سنگ عباس آباد سورت بندی های بسیار زیاد و مختلفی دارد، قیمت آن نیز بر همین اساس متفاوت می باشد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن‌تر و سفید یکدست‌تر باشد، و از طرفی رگه ها و هاله های سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

به طور کلی تراورتن عباس آباد به دلیل کیفیت بسیار بالا، قیمت نسبتا بالایی دارد و بیشتر در ساختمان های لوکس و شخصی ساز بکار برده می شود. سنگ های سفیدی همچون تراورتن ابیانه و یا سنگ ترامیت همدان نیز می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای نمای ساختمان باشد. همچنین قیمت این سنگ ها نیز بسیار مناسب می باشد ولی از نظر کیفی به هیچ عنوان با تراورتن عباس آباد قابل قیاس نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط