سنگ نمای تراورتن عسلی

سنگ نما کرم ارزان

فهرست مطالب این نوشته

امروزه از سنگ های تراورتن معمولا در نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنند. تراورتن های کرم به خاطر تم رنگی خنثی و قیمت مناسب در میان طراحان و سازندگان طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله با برخی از انواع سنگ نما کرم ارزان آشنا خواهیم شد.


سنگ نما کرم ارزان

سنگ هایی که در نمای بیرونی و اصلی ساختمان جدا از بحث زیبایی و براقیت، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشند. تراورتن ها بهترین گزینه برای اجرای نما های رومی و کلاسیک محسوب می شوند. زیرا این سنگ ها وزن سبکی دارند و به دلیل بافت متخلخل، چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کنند.

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی دارد. البته این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند و شوره زدن یا نزدن آنها به نوع معدن و کیفیت فرآوری بستگی دارد. سنگ های تراورتن کرم به دلیل زمینه رنگی خنثی که دارند، با هر متریال دیگری از جمله آجرنما یا سنگ طرح چوب ترکیب می شوند و نما های جذابی را بوجود می آورند. در ادامه قصد معرفی برخی از انواع سنگ نما کرم باقیمت ارزان را داریم.

 

تراورتن کرم روشن تکاب

یکی از بهترین انتخاب ها برای نما های رومی، کلاسیک و حتی مدرن، سنگ تراورتن تکاب می باشد. این سنگ زمینه ای کرم دارد و در سورت های مختلفی دسته بندی می شود. به طور ذاتی سنگ تکاب قد و پای بلندی دارد که نشان دهنده ی سلامت سنگ است. جنسیت استخوانی این سنگ به قدری خوب است که سبب می شود در هنگام برش کاری و ابزار زنی ها، دچار ترک خوردگی نشود. معدن سنگ تکاب در استان ارومیه قرار دارد. برای اطلاع از قیمت انواع سنگ تراورتن تکاب، با ما تماس بگیرید.

سنگ تراورتن تکاب

سنگ های تراورتن یزد

استان یزد، دارای معادن بسیار زیادی از سنگ تراورتن است. از بهترین و باکیفیت ترین سنگ های یزد که به هیچ عنوان شوره نمی زند و تغییر رنگ نم دهد، باید به تراورتن بمانی نژاد اشاره کرد. این سنگ زمینه رنگی عسلی دارد و در سطح آن موج های زیبایی مشاهده می شود. جنسیت استخوانی و متراکم در کنار قد و پای بلند این سنگ، از دیگر ویژگی های تراورتن بمانی محسوب می شود.

تراورتن رامشه و تراورتن ابرکوه از دیگر سنگ های نما کرم ارزان محسوب می شود. اما قبل از خرید این سنگ، حتما از کیفیت فرآوری آن مطلع باشید و در هنگام اجرا، از آب شیرین و ماسه سیمان باکیفیت استفاده کنید. زیرا این سنگ ها ممکن است شوره بزنند و ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. اگر کیفیت فرآوری و اجرا خوب باشد، به هیچ عنوان این سنگ ها شوره نمی زنند و زیبایی خود را از دست نمی دهند.

تراورتن عسلی یزد

سنگ های تراورتن محلات

محلات شهری در استان مرکزی است که به عنوان مهد سنگ های تراورتن در ایران و جهان شناخته شده است. در این منطقه معادن متعددی از سنگ تراورتن باکیفیت با قیمت های ارزان و گران وجود دارد. یکی از معروف ترین سنگ های قیمت مناسب بازار تراورتن آبرگم محلات است. سنگ تراورتن حاجی آباد نیز تم رنگی کرم دارد و قیمت آن بسته به کیفیت سنگ، بسیار مناسب می باشد. زمینه رنگی سنگ هر چقدر روشن تر شود، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند و گران تر می شود.

تراورتن حاجی آباد ارزان

برخی دیگر از سنگ های تراورتن نما کرم ارزان

سنگ های تراورتن بسیار زیادی هستند که زمینه رنگی کرم روشن دارند و قیمتشان مناسب است. اما معروف ترین و محبوب ترین آنها که کیفیت مرغوبی نیز دارند، در قسمت فوق به آنها اشاره شد. از دیگر سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • سنگ تراورتن ارس
  • تراورتن کرم طرق
  • سنگ تراورتن کاشان
  • تراورتن کرم لوشان

به غیر از سنگ های تراورتن، سنگ های ترامیت نیز در بازار امروزه شهرت زیادی پیدا کرده اند. این سنگ ها تم رنگی سفید دارند و بیشتر برای نما های مدرن استفاده می شوند. البته جنسیت این سنگ ها به گونه ای است که بهتر از در مناطق مرطوب یا مناطق سردسیر که بارندگی زیادی دارند، استفاده نشود. 

رنج قیمتی تمامی سنگ هایی که در این مقاله معرفی کردیم، بین 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان به تاریخ 18 خرداد 1401 است. البته سورت سنگ و کیفیت فرآوری از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ ها است. بازرگانی هویدا با تولید و تامین انواع سنگ نما کرم ارزان، آماده همکاری با شما دوستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط