تراورتن حاجی آباد سوپر

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد دارای تم رنگی کرم روشن، کرم عسلی و بژ همراه با هاله های تیره رنگ با توجه به سورت بندی آن می باشد. این سنگ جزء دسته سنگ های با کیفیت، قدیمی و پرطرفدار نمای ساختمان ها است.


سنگ تراورتن کرم حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد از دسته سنگ های محبوب و پرطرفدار ساختمان به حساب می آید. این سنگ دارای زمینه رنگی کرم روشن، عسلی و کرم بژ می باشد و کیفیت خارق العاده ی آن از دلایل پرفروش بودن آن محسوب می شود. سنگ تراورتن کرم حاجی آباد سوپر مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف جوی دارد و در مناطق مختلف سردسیر، گرمسیر و مرطوب استفاده می گردد. این سنگ بسیار زیبا سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد و از بهترین ویژگی های این سنگ، قابل تامین بودن یک سورت آن در متراژ بالا است.

از نظر ظاهری، سنگ حاجی آباد شباهت زیادی به سنگ تراورتن آبگرم محلات دارد. این سنگ به عنوان بی نقص ترین و قدیمی ترین سنگ تراورتن جهان محسوب می شود. سنگ حاجی آباد به صورت کوپ، تایل و اسلب به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. سورت های موج دار تراورتن حاجی آباد، به دلیل تم رنگی گرم و ظاهر زیبا، در دسته سنگ های صادراتی نیز قرار دارند.

 

ویژگی ها و مزایا

از جمله برترین مزایای این سنگ می توان به ابزار خوری عالی آن اشاره کرد. این سنگ در هنگام برش شکسته نمی شود و پرتی زیادی ندارد. این سنگ به دلیل جنسیت بسیار استخوانی و تخلخل کم و مناسب یا به اصطلاح سلامت بالای سنگ حاجی آباد، از قد و پای بلند و بسیار خوبی برخوردار است. تراورتن کرم حاجی آباد با آب و هوای مناطق مختلف دنیا سازگار است و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

  • تراکم بسیار خوب و تخلخل کم
  • مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوب
  • جذب آب ناچیز
  • به هیچ عنوان شوره نمی زند
  • بهترین گزینه برای استفاده در مناطق سردسیر و مرطوب
  • چسبندگی بسیار مناسب به ملات
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح یکدست
  • قیمت بسیار مناسب

در زمان فرآوری سنگ های تراورتن، لایه یو وی موجود بر روی سنگ قرار می گیرد که باعث محافظت از این محصول در برابر تابش آفتاب می شود. این سنگ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از بی نقص ترین سنگ های نما با تم رنگی کرم شناخته می شود.

سورت های مختلف تراورتن کرم حاجی آباد

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

این سنگ معمولا در ابعاد عرض 40 طولی و یا ابعاد مختلف فرشی برش داده می شود. دو نوع فرآوری صیقلی و چرمی یا ساب نخورده نیز بر روی این سنگ انجام می گیرد که معمولا سنگ های چرمی جهت صادرات تولید می شوند. معمولا به دلیل طرح و رنگ بسیار زیبای این سنگ، اغلب از آن در نمای بیرونی ساختمان ها مخصوصا نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد. ترکیب این سنگ کرم رنگ زیبا با سنگ های سفید همچون تراورتن سفید عباس آباد، نمایی خارق العاده و منحصر به فردی ایجاد می کند.

این سنگ به دلیل قیمت مناسبی که دارد، از سنگ های محبوب انبوه سازان برای نما محسوب می شود. تمامی قشر سازندگان می توانند از سورت های مختلف این سنگ در رنج های مختلف قیمتی استفاده کنند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت نرده سنگی، آبنما و سایر مصنوعات سنگی
  • ساخت درپوش از سورت های ضعیف این سنگ

 

معدن سنگ تراورتن حاجی آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی و در حومه های شهرستان محلات قرار دارد. معادن سنگ تراورتن کرم حاجی آباد با استخراج ماهیانه حدود 75 هزار تن اقدام به استحراج کوپ، از فعال ترین معادن سنگ تراورتن ایران محسوب می شود. این سنگ به عنوان یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین معادن سنگ تراورتن در جهان شناخته می شود. صنایع سنگ هویدا با تولید سورت های مختلف این سنگ و ارائه ی قیمت با شرایط مناسب، آماده ی همکاری با سازندگان و مهندسان می باشد. از دیگر سنگ های تولید این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم دره بخاری _ سنگ تراورتن ابیانه _ تراورتن عسلی یزد _ سنگ تراورتن کاشان _ تراورتن کرم تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط