سنگ تراورتن عباس آباد سفید ماستی

سنگ تراورتن ممتاز آتشکوه

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن آتشکوه ممتاز دارای زمینه رنگی سفید و یکدست می باشد که رگه های بسیار کم صورتی رنگ در آن مشاهده می شود. به طور کلی سنگ آتشکوه از باکیفیت ترین و زیبا ترین سنگ های مورد استفاده در نما محسوب می شود.

سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

تراورتن آتشکوه ممتاز از بهترین و خیره کننده ترین سنگ های ساختمانی مورد استفاده در نما می باشد. این سنگ دارای کیفیت بی نظیر و ظاهری زیبا و کاملا یکدست می باشد. زمینه رنگی سنگ تراورتن ممتاز آتشکوه سفید و یکدست همراه با کمترین میزان رگه و هاله های صورتی می باشد.

سنگ آتشکوه مانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. این سنگ اغلب در ابعاد عرض 40 طولی و اسلب برش و فرآوری می شود. بیشتر طراحان و سازندگان از سنگ های ممتاز و سوپر آتشکوه در نمای رومی و کلاسیک ساختمان های خود استفاده می کنند. از این سنگ می توان در نماهای مدرن با تلفیق آجرنما و چوب ترمود نیز استفاده نمود.

 

ویژگی های سنگ تراورتن ممتاز آتشکوه

شفافیت، براقیت و رنگ سفید در کنار کیفیت مناسب و میزان تخلخل پایین از ویژگی های بسیار خوب این سنگ است. در واقع این سنگ از لحاظ قیمت، جزء سنگ های گران قیمت بازار محسوب می شود و بیشتر در نمای رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس استفاده می شود.

  • تراکم بالا و تخلخل پایین
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح براق
  • شوره نمی زند
  • مقاومت سایشی بسیار عالی
  • سطح یکدست و سفید

از این سنگ می توان بدون دقدقه در مناطق سردسیر، مرطوب و یا گرمسیر استفاده نمود.

کاربرد سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

تراورتن آتشکوه بیشتر در نمای بیرونی ساختمان ها، در نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد. از این سنگ می توان برای دیزاین و زیبا سازی دیوار های داخلی استفاده نمود.

ساخت مصنوعات سنگی، صراحی و آبنما از دیگر کاربرد های این سنگ است.

این سنگ نیز مانند سایر سنگ های تراورتن در ابعاد فرشی و به صورت چرمی نیز تولید می گردد. از این سنگ ها نیز می توان به عنوان سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان و سنگ کف پشت بام استفاده نمود.

 

معدن سنگ تراورتن آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور قرار دارد. این معدن ابتدا توسط زنده یاد آقای قنبر رحیمی افتتحاح و به بهره برداری رسید. این معدن با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن سنگ تراورتن آتشکوه، جزء فعالترین معادن ایران محسوب می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن شهاب سنگ و معدن کمیته امداد اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط